Läheisriippuvainen kissa
Jos istahdan hetkeksikin se tulee syliin kiehnäämään. Jopa kesken aamiaisen tai jos olen tietokoneella tai yritän tehdä käsitöitä. Oma peti ei sille kelpaa, ei pahvilaatikot, ei mikään.
Apuja?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olisit hyvilläsi että kissa tykkää kehnätä sylissä. Minulla kaksi kissaa, eikä kumpikaan ole sylikissoja.
Juu mutta tää on ihan mahdoton. Yölläkin se nukkuu selän päällä. Liika on liikaa.
Ap
No mitä se haittaa että kissa tulee syliin?
Mää oisin ihan onnesta soikeena jos saisin tuollasta pyyteetöntä rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
No mitä se haittaa että kissa tulee syliin?
En pysty tekemään istuen mitään. Toiseen huoneeseen ei voi mennä oven taakse, sitten huuto vasta alkaa.
Ap
Nytkin se istuu tässä käsivarsieni välissä. Puhelimen kanssa on sentään helpompi. Mahtuu kissakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hommaa sille kissakaveri.
Auttaisiko se? Vai olisiko sylissä sitten pahimmassa tapauksessa kaks kissaa? 😸😸
Et hommaa mitään kaveria yksineläjälle.
Ymmärrän kyllä että ongelma on ärsyttävä, joskin suloinen.
Meillä on sama. Ainoa mikä auttaa on toinen kissa luulen. En vain haluaisi toista ottaa mutta kai se on kohta pakko.
Sehan on ihanaa kun kisu hakeutuu nukkumaankin viereen. Meillä nukkumaan mennään niin että toinen ottaa paikkansa tyynyn vierestä (villapaidasta muotoiltu kissalle oma tyyny) ja toinen hyppää kyytiin kun valot sammutetaan ymmärrettyään että sen illan toiminta on päättynyt ja nyt nukutaan. Silloin tulee useimmiten joko ensin kyljen päälle leipomaan pikku tassuillaan ja jääden sitten siihen kytröttämään tai suoraan polvitaipeeseen painautuen. Se on luottamuksen merkki kun kissa tulee nukkumaankin ihan kaveriinsa kiinni.
Minun kissani alkoi käyttäytyä noin, kun koiramme kuoli. Sitä ennen oli aina kiinni koiran kyljessä.
Koiran kuolema oli kissalle yhtä kova järkytys kuin minulle, naukui surkeana etsiessään kaveriaan ympäri taloa.
Koiran leluja heitteli pitkin lattioita. Sitten alkoi hakea läheisyyttä ja lohtua meistä ihmisistä.
Kokeile, että alat ulkoiluttaa kissaasi. Kissan ylenpalttinen kiehnäämisen ja huomion tarve voi olla myös turhautumista ja tylsistymistä.
Itse suosittelen myös kissalle kaverin ottamista. Toisin kuin yleisesti uskotaan, kissa viihtyy lajitoverien seurassa paremmin kuin yksin. Sille on ihan syynsä miksi esyt luovuttavat kissoja vain toisen kissan kaveriksi poikkeustapauksia lukuunottamatta.
Mulla on neljä kissaa, joista pari kyllä kiehnää välillä sylissä ja tulevat yöllä viereen nukkumaan. Suurimman osan ajasta kuitenkin kissat viettävät aikansa yhdessä. Nytkin kaikki neljä nukkuvat yhtenä kehräävänä läjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko se? Vai olisiko sylissä sitten pahimmassa tapauksessa kaks kissaa? 😸😸
Ei kun ne on toistensa sylissä
Ottaisin heti toisen kissan mutta en maatiaisesta maksa 500€. Järkyttäviä hintoja nykyään.
Onko kissasi minkä ikäinen? Meillä tuo 17v on nyt vanhuuttaan alkanut tehdä samaa. Kulkee perässä, tulee syliin, nukkuu mun kyljen/selän päällä. Edes vessaan en voi mennä ilman, että pitää tulla mukaan. Välillä kisun käytös on aika rasittavaa, mutta on se rakas ja ihana kuitenkin.
Kissan voi myös laittaa eri huoneeseen ja laittaa oven kiinni, jos haluaa joskus viettää laatuaikaa itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Olisit hyvilläsi että kissa tykkää kehnätä sylissä. Minulla kaksi kissaa, eikä kumpikaan ole sylikissoja.
Kaverilla oli kissa, joka tykkäsi sähistä ja raapia ihmisiä, muuten viihtyi omissa oloissaan. Mulle se oli enimmäkseen mukava kissa, vaikka joskus heräsinkin, kun se kissa oli kiivennyt mun rinnan päälle ja sähisi. Piti äkkiä hypätä sängystä pois ennen ku ehti raapaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ne on toistensa sylissä
No ei välttämättä. Oma kissani on syliaddikti, mutta ei tullut toisen kissan kanssa lainkaan toimeen edellisessä kodissaan. Inhosi nimenomaan sitä että myös toinen kissa sai huomiota.