Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtuuko Tinderin sijainti vaikka sovellusta ei avaa?

Vierailija
16.11.2023 |

?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/6 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tietokoneella kirjautuessa heittää sijainnin kulloisenki operaattorin palvelimen sijainnin mukaan.

Ihmettelin joskus kun ehdotuksia alkoi tulla ihan toiselta puolen Suomea. Tarkistin sitten oman sijainnin ja se oli verkko-operaattorin palvelimen sijaintipaikkakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Tinderiä, mutta väittäisin että riippuu asetuksista. Jos olet ruksannut että äppi saa käyttää sijaintia muutenkin kuin käytettäessä, niin silloin se saattaa vaihtaa. Ei tosin välttämättä, eivät kaikki äpit pyöri taustalla koko aikaa.

Mutta, kun ruksaat että sijaintia saa käyttää vain sovellusta käytettäessä, niin silloin ei ainakaan vaihda.

Vierailija
4/6 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin tietokoneella kirjautuessa heittää sijainnin kulloisenki operaattorin palvelimen sijainnin mukaan.

Ihmettelin joskus kun ehdotuksia alkoi tulla ihan toiselta puolen Suomea. Tarkistin sitten oman sijainnin ja se oli verkko-operaattorin palvelimen sijaintipaikkakunta.

Mulla heittää puhelin ihan minne sattuu. Olin yhtäkkiä satojen kilometrien päässä miehestä jonka tiesin kuitenkin olevan mun kanssa samalla paikkakunnalla. Käytin puhelimen wifissä ja sitten takaisin puhelimen nettiin niin oli taas oikein.

Vierailija
5/6 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla heittää puhelin ihan minne sattuu. Olin yhtäkkiä satojen kilometrien päässä miehestä jonka tiesin kuitenkin olevan mun kanssa samalla paikkakunnalla. Käytin puhelimen wifissä ja sitten takaisin puhelimen nettiin niin oli taas oikein.

Tuossa on kyse samasta ilmiöstä kuin tuossa tietokoneessa. Kun kirjauduit kiinteään verkkoon wifin kautta, niin liikenne kulki verkko-operaattorin palvelimen kautta ja silloin paikannuit sen sijainti paikkakunnalle. Kun palasit puhelinverkon kautta tulevaan yhteyteen paikannuit siihen tukiasemaan johon puhelimesi oli yhteydessä.

Vierailija
6/6 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse samasta ilmiöstä kuin tuossa tietokoneessa. Kun kirjauduit kiinteään verkkoon wifin kautta, niin liikenne kulki verkko-operaattorin palvelimen kautta ja silloin paikannuit sen sijainti paikkakunnalle. Kun palasit puhelinverkon kautta tulevaan yhteyteen paikannuit

Siis olin puhelimen omalla netillä ja mun sijainti oli ihan väärässä paikassa. Yhtäkkiä alkoi tulla tykkäyksiä miehiltä jostakin Helsingin läheltä ja näytti välimatkaksi vain muutamia kilometrejä. Korjaantui vasta kun kävin wifissä ja sitten takaisin puhelimen nettiin. Tehnyt tuon muutaman kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän