Surkeita Black Friday-tarjouksia, jopa suoranaisia petoksia
Väitetään että esim. ennen kampanjaa hinta on ollut 1499€ viimeisen 30 päivän aikana, vaikka se olisi ollut 1199€. Hinta 899€ "supertarjouksessa" vaikka ollut myös normaalissa kampanjassa 849€ kesällä.
Ei harmita että tällaisella moraalilla pelaavat tyypit joutuvat konkurssiin. Tutkivan journalismin paikka siitä, miten tietyt elektroniikkaketjut suoranaisesti valehtelevat kuluttajille. Tuo mummolle lisätuotteiden-pakkomyyntikeissi oli vain jäävuoren huippu, ovat sosiopaatteja johtoporrasta myöten ja tukevat huijaamista.
Eipä tarvitse ostaa mitään kun muistaa mitä hinnat ovat olleet kesällä. Jopa alempia kuin näissä Black Friday "tarjouksissa".
Kommentit (47)
Bläck frydeytä enemmän säästää kun tilaa saksasta suomiliikkeiden sijaan.
Kannattaa tsekata postinvälitysfirmat. Jos tilaa saksan sisällä niin alv 19%, eli hinnat ovat 4% suomea halvemmat.
Jos tuo säästö on postimaksuja vähemmän, niin kannattaa kierrättää postinvälitys firman kautta.
Itse käytän mailboxde.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tsekata postinvälitysfirmat. Jos tilaa saksan sisällä niin alv 19%, eli hinnat ovat 4% suomea halvemmat.
Jos tuo säästö on postimaksuja vähemmän, niin kannattaa kierrättää postinvälitys firman kautta.
Itse käytän mailboxde.
Kiitos vinkistä. Katsoin idealo.de eli saksan hintavertailusta tuotteita ja hintataso on roimasti alempi kuin Suomessa, ja postikulut maltillisia 20 euron luokkaa. Tulleja tai alveja ei tule koska EU-maa.
Kylläpä on kova raivo kun pitää saada lisää rojua.
Vartiuksessa odotetaan olevan huomenna vilkas black friday.
Vierailija kirjoitti:
Vartiuksessa odotetaan olevan huomenna vilkas black friday.
Maanantaina sit Mocca Monday eks jee!?
Olen itse töissä yhdessä näistä ketjuista ja oma myymälämme suljetaan todennäköisesti ennen joulua siksi että BF myynti on sakannut niin pahasti. Käytännössä maksavia asiakkaita ei vain ole ollenkaan.
Mitä muuta voi odottaa kun de-facto hinnanpudotukset ovat olleet luokkaa 5% tai tuotteiden hintoja on jopa nostettu?
Toisaalta tykkään myyntityöstä, mutta vaikea myydä kun nykyään ymmärretään tehdä hintavertailua ja johto on niin kitsasta ettei suostu tinkimään katteista tippaakaan, ei vaikka kilpailijalla olisi tismalleen sama kone tai telkku 30% halvemmalla.
Ehdotan kansalaisaloitetta laista, joka määräisi, että Black Friday -alennukseksi saa kutsua vain sellaista alennusta, joka on vähintään 40 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kansalaisaloitetta laista, joka määräisi, että Black Friday -alennukseksi saa kutsua vain sellaista alennusta, joka on vähintään 40 prosenttia.
VK.comilla ollut muutamia tällaisia. Samaa ei voi sanoa gigantista, näennäistarjouksia jossa siteerataan aiempaa hintaa jota ei ole koskaan ollutkaan.
Tästä oli muutama päivä sitten iltiksessä juttua. Kuluttaja-asiamies on puuttunut kauppojen Black Friday-hinnoitteluun. Siellä on kauppojen puolelta hinnoittelu ollut harhaanjohtavaa ja jopa valheellista. Asiakkaiden kannattaa olla tarkkana!
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun vuosia sitten BF ilmiö vasta ilmestyi Suomeen ja se oli nimensä mukaisesti yksi päivä.Tuona päivänä oli oikeasti tarjouksia joita teki mieli katsoa. Ostin esimerkiksi pelinäytön mikä oli käsittämättömässä -80% alennuksessa.
Pikakelaus vuoteen 2023 "NYT Black Friday tarjouksena -70% määräaikaisen sähkösopimuksen perusmaksusta!"
Tuo tarkoittaa monissa talouksissa noin 2-3% alennusta tai korkeimmillaankin kerrostaloasujalle ehkä 10% alennusta. Huh huh!
Niinpä. Yksi perjantai venyy ainakin Suomessa koko ajan vaan pidemmäksi ja "tarjoukset" menevät yhä huonommiksi. Nykyään se on black friday week (tai kaksi viikkoa) ja tuolla nimellä sitä jo mainostetaankin. Kohta varmaan black month. Sopisi kyllä marraskuuhun.
Noh noh. Cittarissa on ensi viikolla 5 kg perunaa 2 eurolla. Onhan se hyvä BF-tarjous!
Paikallinen Veikon Kone epätoivoisesti pyytää somessa/facebookissa ihmisiä black friday ostoksille jotta "myymälän tulevaisuus ei olisi auki", mutta tarjoukset niin paskoja että muissa kaupoissa normihinnoillakin samaa tavaraa.
Eniten vedättävät televisioissa kun muut ketjut myyvät 2023 malleja jopa 300-400e edullisemmin, ja näillä se on muka 35% alennuksessa. Ihme paskaa.
Surkeaksi on tämä mennyt verrattuna 10 vuoden takaiseen yhteen BF-päivään. Olen lykännyt usempaa hankintaa ja jäävät tekemättä näillä "alennuksilla". Italiasta tein yhden ostoksen ja loput katsotaan Saksasta tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaksi on tämä mennyt verrattuna 10 vuoden takaiseen yhteen BF-päivään. Olen lykännyt usempaa hankintaa ja jäävät tekemättä näillä "alennuksilla". Italiasta tein yhden ostoksen ja loput katsotaan Saksasta tammikuussa.
Saksasta suht isoillekin kodinkoneille monesta kaupasta rahdit 15-25 euroa. Hinnat helpostikin 20-40% alemmat kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ainakin nuo Powerin (ent. Expert jolta meni maine, joten en ihmettele puliveivausta) viim. 30 päivää black friday temppuilut ovat laittomia koska sitä edellistä hintatasoa ei saa keksiä vaan sen pitää perustua todellisiin myyntihintoihin.
Jos joku ei siis ymmärrä, niin kun painaa sitä nappia, se näyttää täysin virheellisen viime kuun hintatiedon!
Eiköhän Expertit ole nykyään Veikon koneita. Power on ulkomaalaispaskojen firma.
Moni entinen expert on nyt Power. Veikon kone on usein edelleen Veioon kone. Olen itse ollut alan liikkeissä töissä.
Asiakas olisi saatava ymmärtämään, että maksettava raha on ainoa tärkeä tekijä,eikä alennuksen suuruus.
Olen tästä ennenkin kirjoitellut, kun olin telkkuja myymässä aikoinaan. Myytiin tarjouksella tv 600 mk, niin ukko tuli kauppaan ja sanoi, että kilpaijialta saa 300 mk alennusta. Siellä se laite maksoi 1000 mk, josta siis sai alennusta 300mk. Hän ei halunnut 600 mk:lla ko laitetta, kun ei saanut alennusta😂
Tätä oli välillä vaikea saada asiakasta ymmärtämään. Samaa alennushimoa on edelleen.
Siemensin kahvikone, hinta 3kk tarkastelujaksolla 599 €, Hinta 30 pv aikana enne Böack Fridayta 1399 €. Black Friday "tarjoushinta" 599 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän mailboxde.
Kiitos vinkistä. Katsoin idealo.de eli saksan hintavertailusta tuotteita ja hintataso on roimasti alempi kuin Suomessa, ja postikulut maltillisia 20 euron luokkaa. Tulleja tai alveja ei tule koska EU-maa.
Alvi pitää aina maksaa, tietenkin.
Toki saksan hinnoissa on jo saksan alvi mukana, sen takia hinta nousee vain 4% kun kirjoitat sinne suomi osoitteen.
Olen pari kuukautta odotellut jos yhden pesukoneen saisi hyvällä tarjouksella BF:n aikana niin voisin ostaa sen.
Tarjous onkin ihan sama perushinta millä se oli alessa pari kuukautta sitten. Outo "kulutustapahtuma" jos kuluttamista ei edes yritetä jouduttaa lisäaleilla. Olisi vaikka sitten edes nimelliset 5%, mutta ei sitäkään.
Mennään sitten vanhalla.