Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, pysyinpäs pois täältä kahtena aamuyönä, vaikka hereillä taas olinkin. ;) Tänään tyydyin vaan syömään voikkareita maidon kera ja täyttelemään ristkikoita samalla. Onneks tuli ostettua ajanvietettä. Mies aamulla heräsi töihin ja mä heti tokasin sille, että on se ottanu vanhan, ryppysen ja rupsahtaneen akan itelleen. (vähän vissiin ei ole kovinkaan hehkeä olo) Mies se silitti mun masua ja sanoi, että Ei, kyllä nuorirouva on kovastikin kaunis ja pinkeessä kunnossa.. Teki mieli kyllä tempasta sitä ja huutaa, että sitä mahaahan mä taas tarkotinkin, mutta pointti ymmärretty eli olin hiljaa ja hymyilin. Miten sitä voikaan olotilat ja mielialat vaihdella niin paljon ja mies vaan jaksaa ja kestää ja tukee ja kuuntelee..? :)

Masussa toivotellaan huomenia. Hurja möyrintä taasen käy. Huomenna neuvolaan ja sekös vähän jo etukäteen jänskättää. Se vaan on aina yhtä mukavaa päästä sinne juttelemaan ihmisen kanssa, joka tietää asioista varmasti. Ja jos ei niin ottaa ainakin heti asiasta selvää. :) Viime kuussa siis oli toinen neuvolatäti ja on siis jo kamala ikävä sitä omaa mukavaa tätiä.

Pää on vähän tokkurainen, kun valvoin tosiaan muutaman tunnin ja sain unta vasta vähän ennen herätystä. Tosin illalla iski päänsäryn ja sitä on taas. Ei sitä sillon yöllä valvoessa ollut. Mutta kohta mä meen takas unille. Eskarilainen puputtaa jo aamupalaa tuossa ja minä sitä kohta sitten viemään. Mitenkä mahtaa kävely onnistua tänään? (nää on näitä joka päiväisiä kysymyksiä) Onneks siellä on tollai syyssää niin ei tarvi paljon liukkaudesta murehtia.

Mulla oli joku juttu mielessä, mutta enpä sitä enää muista. Ehkä se sit myöhemmin taas tulee mieleen. Päivänjatkoja teille ja rentoa paluuta arkeen. :)

Papu ja Hermanni 29+4

Vierailija
2/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mies lähti täälläkin töihin, pojan loma jatkuu vielä tämän viikon. En tiedä vielä, uskallanko iloita tuosta pienen pienestä lumisateesta tuolla ulkona... mahtaako se talvi nyt tulla ?

Kaappeja jo aloittelin siivoilemaan, jotta saan hieman vaihdeltua lakanoiden ja pyyhkeiden paikkoja, jotta saan vauvan vaatteet aluksi mahtumaan kodinhoitohuoneeseen. Sais muuten aika paljon tyhjää tilaa jos tekis jotain nusita kaikista langoista ja kankaista :P

Verhot pitäisi ommella, koskapa mikään vanha verho ei sovi näihin uusiin ikkunoihin, enkä varmaankaan jaksa näitä jouluverhoja katsella kauhean pitkää aikaa ;) Pelkkää kappaa taidan tehdä, niin pääsee helpolla.

Vauva on edelleen masussa pystyssä ja olo on sen mukainen, mitenkähän tässä käy kun tuo vauveli vain kasvaa ja mun selkä väsyy tähän takakenoiseen asentoon. Tosin päivälepo vaakatasossa helpotti kummasti eilenkin.

Mutta nyt nuitten kaappien raivaukseen.

t. punkeli rv 30+1.... 69 päivää jäljellä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin Duppaduulixille ja perheelle onnittelut pienokaisesta. Täällä meinas ihan itku päästä kun luin uutiset.

Papu olikin ollut taas aamuvirkku. Arvelin et kerkeän ensin mut en sit kerenny.

Punkelille: Täällä on kanssa hamstrattu kangasta kaappiin. Kuulosti niin tutulle. Tuntuu vain ettei niistä ikinä saa tehtyä mitään.

Tappi: Täällä on aina naurussa pitelemistä kun lukee noita sun juttuja. Vähänkö repesin kun luin siitä maidon tulosta kun ukkos vertas lehmien syntymään. Kaikkea niille päähän pälkähtää.

Mites muilla on nuo synnytys-/perhevalmennukset milloin alkaa. Meillä alkaa jo tällä viikolla.

Täällä on kanssa mahassa ihan älytön möyrintä. Yöllä yritin nukkua niin mahassa möyrittiin aina jos vähänkin liikahti. Ja jos ei mahassa möyritty niin sitten ukko kuorsas vieressä, että yritäpä siinä nukkua. Menikin varmaan lähemmäs kolmea ennenkuin nukahdin.

Nyt on jo melkein kaikki vauvanvaatteetkin pesty. Pitää vielä katsella mitä kokoja sitä vois ostella tai ommella kun ei kuitenkaan malta olla sortumatta. Kävin jo alennusmyynneissä ostelemassa kaikkea mitä vielä puuttui. Nyt ois jo vissiin sitten kaikki valmiina (jos en oo unohtanut jotain).

Dumle 30+3 (vau kohta alkaa jo viikot hirvittää)

Vierailija
4/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin minäkin ehdin ilmottautua joukkoon mukaan, vaikkakin tosin aikas viime metreillä.

Taustaa sen verran,että neljättä odottelen.Nyt vuosilomalla ja sen jälkeen sitten äitiyslomalle, joten töihin ei enää tarvi palata ennen pikkuisen syntymää.Laskettu aika on maaliskuun aivan alussa,viikkoja on nyt 31+3.Nyt on olo alkanut tökkiin,vatsa jo valtaisa ja kun pieniä taaperoita kotona jo kolme ennestään, niin on välillä tosi työlästä kyykkiä ja nostella.

Mutta kaikesta huolimatta koko perheemme odottaa ilolla uutta tulokasta! Kunpa vain aika koittaisi pian!!!

Mukavaa odotusta kaikille maaliksille!

uupu rv 31+3

Vierailija
5/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään malttanut olla kirjoittamatta ennen neuvolakuulumisia. Tässä sohvalla katsellaan lastenohjelmia, mies meni töihin.. plääh.

Neuvolan jälkeen olisi tarkoitus ajella Ikeaan, tarvitaan uudelleen järjestelyä pikkueteiseen. Tajusin pyhien aikaan, ettei vaunut mahdu ulko-ovesta sisälle kun tuo eteinen on aika kapea ja nyt siinä on toisella puolella kenkätelinekin joka vie oviaukosta tilaa.

Tarkoitus on viskata kenkäteline hiivattuun ja ostaa tilalle Ikeasta siisti kenkäkaappi tai kaksi ja laittaa ne isompaan eteiseen. Onhan vaunuilla nyt sisälle päästävä :)

Massussa käy aikamoinen möyrintä, yölläkin herään samaan aikaan n. klo 3 ja sitten valvotaan tunti toista. Taitaa olla jo lähes jokaisella maaliksella ongelmia nukkumisen kanssa. Massu alkaa olla jo tiellä joka askareessa, raivostuttaa kun ei kengännauhojakaan saa kunnolla kiinni! Mutta loppusuorallahan tässä jo ollaan, pari kuukautta enää ja sitten odotus palkitaan.

Minä olisi halunnut tietää vauvan sukupuolen mutta olin rakenneultrassa liian aikaisin (siellä siirrettiin viikkoja taaksepäin) eikä sukupuolta silloin voitu sanoa. Synnytystapa-arvio lienee joskus vko 36 paikkeilla Naistenklinikalla ja silloin utelen kyllä ;)

Meillä on jo poika ja tyttö ja tällä kertaa olisin halunnut tietää kumpaa odotetaan.

Lähdenkin syömään vielä leipaa ja jogurttia, niinhän tuo nälättää.. aina =)

Zeldatar 30+3

Vierailija
6/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

Aika hyvä suoritus tälle aamulle..vasta 07 tienoilla alotettu pino :D

PUNKELI;

ei sieltä mikään talvi tule, se on peruttu tältä vuodelta. Täällä ei ole edes hippusta lunta maassa - mustaa ja paikoin pirullisen liukasta. Mistä sä tiedät että se muksu on pystyssä? *tahtoo tietää!

JOUHI;

mokoma karkailee pitkin auloja netin perässä vaikka levätä piti! Toivotaan että kaikki menis oikein hyvin ja muksu päättäs kuitenkin pysytellä yksiössään vielä jonkun aikaa.

DUMLE;

Haluutko tietää salaisuuden? mun mies kysy sitä lehmä-juttua ihan pokkana, ihan vakavalla naamalla..mulla tuli melkein hampaat huulesta läpi kun purin huulta etten olis revenny. :) tää on hyvä esimerkki siitä ettei ensikertalaiset tiedä paljoakaan - ja niiden miehet vielä vähemmin *virn.

UUPU;

tervetuloa, astu laivaan..pois ei enää ole pääsyä. Ikävä kyllä sut koukutetaan muutamassa päivässä :) Ainahan me uutta verta kaivataan.

SYNNYTYSVALMENNUKSISTA

Njaah, meillä ei sellasta ole - osaanko mä nyt ollenkaan synnyttää, vai pitäskö mun hankkia niiks päiviks joku sijainen? Neuvolan tätsy varmaan ajatteli että kun on ikänsä lehmiä poi' ittanut niin samalla rutiinillahan se omakin poikiminen menee..vielä kun toi mieskin on ammualan ammattilainen (toivottavasti eläinlääkäri on paikalla).

No joo, siis täällä käpykylässä syntyy tammikuussa 2 lasta, maaliskuussa vaan Puksu, ja toukokuussa 1 muksu, joten yhteistä valmennusta ei tule..lupas se täti mulle jotain kertoilla loppujen nla-käyntien aikana, ja sitte päästää tutustumaan sinne synnärille jossain välissä - siellä sit kätilö pitää jonku opastuksen synnytyksestä. (sentäs jotain!)

( . ) mä vien taas kauheesti palstatilaa..nooh, ei se mitään. Nukkumis ongelmia on täälläkin - laitoin oikein herätyskellonkin soimaan tälle aamulle aikasemmin, josko sitte illalla nukuttais paremmin..lopputuloksena likimain heitin kellon aamulla seinään. Käin miehen kans nukkumaa kun twin peaks loppu, eli klo 23, pyörin ja ravasin vessassa..käytin koirat tarhassa kusella ja yritin rauhotella Puksua nukkumaan..katoin kelloa vielä kolmen aikaan, kunnolla taisin nukahtaa joskus viiden tienoilla. Mä NIIIIIN tahtosin olla ennemmin aamuvirkku ja nousta kauheen aikasin, kun että makaan sängyssä aamuyöhön. Tosi booring.

Muuten vatsa voi ihan jees, just oottelen että nlan täti soittelee takaspäin - josko sais jo luvan enempi liikkuakin. Kivuttomia suppareita tulee ja menee, aina kun nousee seisomaan tai käy sänkyyn makaamaan..onneks ne ei tunnu muuta kun tönköltä - niistä ei kai tartte välittää.

Nyt puispuis..

Tappert ja Puksu 30+2

Vierailija
7/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun aikaan luin pinoja ja varmasti siellä oli jotain kommentoitavaakin keskustelua mutta nyt ei muistu mieleen mitä piti sanomaan, enkä jaksa millään alkaa kahlata taas läpi..antakaa anteeksi..

Tapille: Mulla nyt siis 3. raskaus enkä todella osaa sanoa että miten päin masukki tuolla on, välillä tuntuu että kyllä se poikittainkin siellä on kun tuntuu niiiiin joka suunnalla olevan vain sitä vauvaa ;) eli ei kannata ajatellakaan että sun pitää tietää miten se puksu siellä öllöttelee!

Duppis: Kiva kuulla että teillä pikkumies siellää kasvaa ja vahvistuu!! Nythän taitaa olla jo sillain kriittisin vaihe ohi että eikö ne ekat vuorokaudet kuitenkin sanele aika paljon missä mennään? Toivotaan että siinä päänultrassa ei enää näkyisi mitään ikävää.. onko pitänyt leikata sitä verenvuotoa vai onko se itsekseen alkujaankin rauhoittunut? Voimia!

Jouhille: Koitahan nyt pysyä sielä pedissä ;)! Mukava kun kävit kuulumiset kirjoittamassa mutta pitäskö meidän olla vastaamatta sulle ettei tule kiusausta vain sieltä lähteä lukemaan pinoja ja vastailemaan ;) No mutta kuitenkin jos tilanne sallii niin laitahan vaan niitä tilanne kuulumisia, täällä hengessä ollaan mukana ja jänskätään! Jos nyt luet niin mikäs on se kohdunkaulan tilanne..pituus ja kuin auki?

(.) Oma napa raskausarpien ympäröimä.. Mulla ei nyt ole supistellut kipeästi ollenkaan, niitä tavallisia supistuksia ollut myös aikas vähän! Jes! Torstaina on taas neuvola, katsotaan mitä se puntari kiekaisee ja Hb on varmasti taas ihan oma lukunsa! Maha on mulla kipeä, yläosasta varsinkin sellain ärsyttävä ja tuolta vas. alhaalta kun liikkuu, vaikka vain tässä kotona käpsehtii..

Masukki on aika rauhallinen ollut tämän viikonlopun ja nytkin vain vähän tuolla tönii ja pukkaa mutta tosissaan rauhoittunut tuo myllerrys!

Sinna 30+4...jos nyt ihan en seonnut laskuissa..

Vierailija
8/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupulle tervetuloa joukkoon.

Jouhille tsemppiä sairaalaan, toivottavasti lääkkeet tehoaa ja piiskuinen pysyy masussa.

Olen lähdössä lasten kanssa uimaan. Luulis ettei se ota selän päälle. Viime yö oli taas kamalaa tuskaa. Jokainen kyljen kääntö vihlaisi pahasti. Unet on ihan sekavia ja kuopuskin vielä nukkui levottomasti. Onneks sentään aamulla sai nukkua.

Iltapäivällä sitten lisää.

-m- ja Hippu rv 30+6

Vierailija
9/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert,sullahan on ihan yksityisneuvola palvelu=)Ihanaa!Jo se että täti lupaa soittaa tai antaa henk.koht neuvontaa synnytykseen.Ei täällä meillä tulis kuuloonkaan että nla täti soittelis tai yleensäkään uhrais mitään extra aikaa kenellekkään...Puhuu kyllä paljon mutta vain omiaan höpinöitä=/

Mä haluaisin muuttaa maaseudulle katraani kanssa.Mieskin tykkäis ajatuksesta.Pieni kylä kyläkouluineen,jos sellaista enää on olemassa.

Mutta kyllä me olemme pakon edestä täällä kaupungissa ainakin toistaiseksi.Haaveilla aina saa onneksi!

Neuvolaan siis käy tänään tieni,sitä odotellessa jään taustalle.Sataa taas ja se on masentavaa...

L+5+rv 28+

Vierailija
10/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti aamulla töihin ja poika heräs vähän sen jälkeen kyselemään, että mihin on isi hävinnyt. Hirveä laiskotus, mutta pitäis rueta noita kotihommia tekemään ihan urakalla.. huoh.

Täällä sentään on lunta, satoi eilen, mutta saa nähdä kauanko tuo pysyy. Pitää miettiä et uskaltaisko pojan kanssa lähteä ulos leikkimään, eilen oli niin liukasta, että meinas molemmille käydä huonosti. Poika juoksi ja humps lensi pyllylleen, äiti yritti liukastella perässä (varmasti koomisen näköistä), ei siis kiitos uudestaan tuollaista.

JOUHI: Nyt ne jalat ristiin, äläkä päästä sitä pikkuista ulos! Synnytetään sit yhdessä vähän paremmilla viikoilla ;)(eli n.38). En minä mitenkään utelias ole, mutta muakin kiinnostaa tuo sun kohdun kaulan/suun tilanne.

Alavatsa ja selkä kipu jatkuu ja se jatkuva supistelu, mietin tuossa et voisko olla virtsatieinfektio ilman hajua ja kirvellystä? No juonpahan varuilta puolukkamehua ja torstaina onkin sitten äitipoli, niin saa tietää onko nuo kivut ja supistelut avannut paikkoja.

möhkis ja tiitiäinen 28+4, teillä muillahan on jo vaikka kuinka hirveästi viikkoja!

Vierailija
11/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa että oli tuskainen aamu herätä parin vkon loman jälkeen.... taitaa olla yleinen vaiva tämä yövalvominen, minäkin olin muka todella väsynyt illalla, meinasin kuukahtaa sohvalle jo ennen yhdeksää, mutta sitten kun poika nukahti , virkistyin ja lopulta makoilin pedissä taas jonnekin kolmeen asti. Kun kello soitti, tuntui kuin ei olisi lainkaan nukkunutkaan, huoh. Vapaapäivinä sitten nukuimmekin todella pitkään, jonnekin klo 10-11 saakka joka aamu kun tuli valvottua aamuyöt.

Alle 3 viikkoa enää töitä jäljellä ja tää on lähinnä tällaista ajan kuluttelua. Sijainen on jo hommissa kiinni ja minä putsailen pöytää :-)

Vointikin alkaa olla aika kankea ja kökkö, maha on ISO ja selkäkivutkin ovat tulleet riesaksi. En edes jaksa luetella mikä kaikki on nyt alkanut vaivata, eiköhän niitä riesoja meillä kaikilla ole. No eipä ole kauan kärvisteltävänä enää niin sitten pääsee kotiin ja kun vielä siellä jaksaisi alkaa etsimään vauvan tavaroita ja vaatteita ja laittamaan paikkoja kuntoon.... Tuntuu että viikot menee liiankin nopeasti jo, ei kai ne nyt jo kolmosella pitäis alkaa, huh!!

30+2

Vierailija
12/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin täällä meilläpäin :) Taidan lähteä potkuroimaan pienen lenkin tuolla ulkona.

Synnytys/perhevalmennus ei taida olla tämän alueen erikoisuuksia, neuvolan täti oli jo pukkaamassa mua äitipolille loppuajaksi kontrolleihin, ei antanut edes uutta aikaa ku äitipoliaika on tällä viikolla. Sanoi vaan, että jos siellä sitten käyn loppuajan.... Eli eipä taida tätiä kiinnostaa moiset valmennukset saati sitten edes normaalit käynnit :/

Niin tämä vauva on tiukasti pystyssä, välillä pää ja välillä pylly alaspäin. Ja mistä sen tietä... no tuota noin... sivuilla ei ole mitään, kyljet on " kuopalla" , takaapäin ei masua näy siis ollenkaan. Tuossa rintalastan alla tuntuu sellainen möykky, vauvan pää/pylly, jonka vuoksi ei voi kumartua. Närästää välillä aika reilustikkin, lisäksi vessassa saa juosta tasaiseen tahtiin, kun painaa myös sinne alaspäin aikalailla. Potkut tuntuu välillä navan kohdalla, välillä selän puolella välillä alhaalla ja välillä ylhäälläkin, joten pyöriskelee vielä ympäriinsä aika liukkaasti. Muutaman aika terävän potkun olen saanut niin että ihan kipeää on käynyt tuohon navan kohdalle. Aika ylhäällä on vielä tämä vauveli vielä, mutta eiköhän se siitä ala laskeutua viimeistään tammikuun lopulla.

Mutta nyt tuonne lumisateeseen :D

t. punkeli

Vierailija
13/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vieläkin yökkärisillään ja talo mullin mallin. Emäntä vain istuu ja kuluttaa aikaa mitään tekemättä. En minä ihan tällaiseksi lomaani suunnitellut...

Minua on alkanut vaivata se, että millä viikoilla teille on tehty sisätutkimus? Itse käyn äitiyspoliklinikalla vähintään kerran kuukaudessa, niin yhtään lääkärikäyntiä ei ole ollut neuvolan kautta. Mutta tuolla polilla on tehty sisätutkimus vain kerran ja silloin oli viikkoja 7+2! Edellisestä kerrasta on siis aika lailla aikaa, eikä ole yhtään tietoa siitä, mikä tilanne tuolla kohdunsuulla vallitsee.

Eilen supisteli jonkin verran, mutta ei sillain kipeästi, joten tuskin mitään vaarallista. Pitöisti lähteä suksikauppaan (lapselle), kunhan tässä herätään...

7kääpiötä 27+5

Vierailija
14/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä olin ultrassa ja katsoi kohdunsuun tilanteen sillon,rv 6+.

Tänään neuvola ja ajattelin pyytä/kinua lääkäri aikaa sillä on vahva tunne että jotain on lähtenyt alhaalla tapahtumaan..

Uudelleen synnyttäjää ei niin juoksuteta tarkistuksissa ellei mitään pakottavaa syytä,toisaalta hyvä,toisaalta huono...

L

Vierailija
15/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ilmoittaudun mukaan maaliskuun odottajiin, vielä ehdin mukaan juuri ja juuri...

Jotenkin sitä ei ole tajunnut, että mennään jo näinkin pitkällä.

Perheeni koostuu miehestä ja 1v 3 kk vanhasta pojasta. Tuo poju saattaakin olla " syypää" siihen, etten ole ehtinyt oikein ajattelemaan tätä raskautta niin tarkasti, kuin tuota ensimmäistä.

Laskettu aika on 2.3. Äitiysloma alkaa 26.1. Olen ollut töissä 3 kuukautta. Mies on ollut kotonan hoitamassa poikaa. Hieman vaihtelua siis molemmille.

Ennen joulua mulla oli vatsapolttoja melkein joka ilta. Kun olin lomalla joulun aikaan, polttoja ei tullut. Neuvolassa epäilivät yhdeksi syyksi istumatyöni. Masu ei jotenkin tykkää ja kun illalla kotona oikaisee itsensä, masu oireilee.

tarttis siis yrittää muistaa kävellä päivän mittaan, eikä vain istua koneen äärellä koko päivää.

Luin muutamaa vanhaa pinoa ja huomasin, että yhdelle meistä onkin jo pieni poika syntynyt. Pisti mietteliääksi...

Onnittelut Duppaduulixille ja perheelle pienokaisesta! Aikasen pieneltä pojun mitat kuulostivat, mutta onneksi uutiset ovat olleet hyvitä, toivon mukaan kaikki menee jatkossakin hyvin!

Jouhi: ikävää kuulla, että olet joutunut sairaalaan lepoon. Toivon myös sinulle voimia ja pikkuiselle malttia, ettei ihan vielä tulisi tähän maailmaan.

Joku mietti, että onko mattimyöhäinen järjestelyissä. Et ole, täällä yksi, joka ei ole vielä tehnyt oikeastaan mitään. Poju siirrettiin nukkumaan omaan huoneeseen joulukuun alussa. Parempi tehdä se nyt, kuin siinä yhteydessä, kun uusi vaavi tulee taloon.

Ihan hyvin on sujunut ja luulen, että me kaikki on nukuttu paremmin yömme. Viime yönäkään poju ei herännyt kertaakaan! Luksusta!

kelalta tuli perjantaina lappu, että äitiyspakkaus tulee parin viikon sisällä. Hmm, tarttis varmaan kaivella pikkuvaatteita esille kotonakin.

Synnytysvalmennuksesta. Luulen, että täällä on sellainen vain ensisynnyttäjille. Tosin edellisestä on niin vähän aikaa, että enpä nyt kaipaakaan valmennusta. Mutta ekan kohdalla se oli kyllä todella hyvä juttu. Harmi, jos sellaista ei ole kaikille tarjolla.

7kääpiötä: Mulle tehty edellinen sisätutkimus joulukuun alussa. Koska olen kuulemma ongelmaraskaus-tapaus, siksi kutsuivat ylimääräiselle käynnille äitiyspolille. Ongelmaraskaus siksi, että edellisessä raskaudessa mulla on raskaushepatoosi, sitten mulla on myös reuma. Edellisellä kerralla sain myös molemmat jalkani ihan mustelmaisiksi jostain tuntemattomasta syystä. Oli kyllä sen näköinen, kuin mut olisi hakattu ja kunnolla. Syytä ei löytynyt ja ne katosi sitten muutaman viikon aikana. Saattoivat liittyä siihen hepatoosiin ja sen lääkityksen ansiosta mustelmatkin katosivat???

Silloin oli paikat kuulemma pehmentyneet, mutta ei kuulemma haittaa mitään (??)

Seuraava neuvola on maanantaina. Kauhistuttaa, mitä vaaka näyttää. Tuli sen verta syötyä tuossa joulun aikaan. Ja nyt kun on muutenkin iso, niin mikään itsekuri ei toimi, vaan syön niin paljon, että tulee paha olo...

Pitänee palata töiden äärelle. Ei kyllä hirmuisesti enää motivoi...

t. Harju ja pikku-kakkonen, viikot on jotain 30-31? (en pysy laskuissa mukana...)

Vierailija
16/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tämä päivä lähtee käyntiin todella hitaasti, tai ainakin minusta tuntuu siltä... Taidan olla hieman hitaasti syttyvää sorttia. Mies lähti salille jo ennen kahdeksaan ja poika heräsikin sitten puoli tuntia sen jälkeen. Annoin sitten maitoa ja nukuimme sen jälkeen tyytyväisinä vierekkäin tuhisten melkein kymmeneen... :)

Poika onkin jo päiviksillä. Tai ainakin yrittää olla! Kovasti näköjään yrittää tapella unta vastaan. Päätin kuitenkin etten mene häntä tuonne pihalle rauhoittamaan. Kyllä hän sinne vaunuihin lopulta rauhoittuu. Ainakin toivottavasti. :) En viitsi enää sisälle häntä tuoda, kun on niin rättiväsynyt. Taitaa olla ihan yliväsynyt!! Eilenkään ei nukkunut kuin yhdet päikkärit ja illalla oli niin väsynyt että meinasi nukahtaa puurolautasen ääreen. Voi pientä!! Sitten kuitenkin iski yliväsymys päälle, eikä meinannut rauhoittua nukkumaan laisinkaan. Vielä kymmenen jälkeen leikki olkkarin lattialla... Sänkyyn kun yritti viedä, niin alkoi aivan mieletön huutokonsertti!! Lopulta nukahti sitten isin syliin... Taitaa taas olla hampaita tulossa, kun ruoka ei kunnolla maita ja on muutenkin kiukkuinen!!

No minäkin olen aika väsynyt... Täytyy ihan hattua nostaa niille, jotka jaksavat vielä töissä käydä!! Minä olen ihan poikki, vaikka olen hoitovapaalla... Luultavastikin minut on väsyttänyt nämä ikuiset päänsäryt ja unen puute! Aika monella muullakin näyttää olevan noita univaikeuksia!! Minä voin lisätä itseni siihen joukkoon. Illalla saan kyllä ihan hyvin unta. Herään sitten kolmen aikoihin vessaan ja sen jälkeen on niin pirteä olo että. Sängyssä yritän pyöriskellä ja löytää sopivaa asentoa ja nukahdan uudestaan vasta monen tunnin päästä... Sitten olen silmät ristissä, kun pojalla starttaa päivä. :) En tiedä kauanko mä jaksan, heh!! Lisäksi yöllä kun herään, niin mulla on ihan huutava nälkä. Olen kuitenkin päättänyt etten rupea yösyöpöttelemään!! Paluuta ei olisi, jos alkaisin jääkaapilla ravaamaan... :)

Masuun ei mitään kummallista! Eilen kävin 3 kilometrin kävelyllä ja sen kyllä huomasin!! Tuolla yritin sitten liukastella, mutta onneksi suurin osa teistä oli hiekoitettu. Pitihän sitä kuitenkin varovaisesti kävellä, ei siihen hiekotukseen ole luottaminen! Kotiin kun pääsin, niin liitoksia pakotti, häpyluuta vihloi ja sitten vielä alaserkää särki... Niiden kanssa sitten taistelinkin loppuillan. Voin kuitenkin sanoa et kyllä raitisilma teki terää!! Muuten olikin sitten niin hyvä olo, jos ei ota huomioon noita kolotuksia ja pakotuksia. :)

Tänään pitää varmaan soitella neuvolaan ja kysellä tästä huimauksesta. Tämä kun ei ota oikein laantuakseen... Toivottavasti siihen olisi jokin parannuskeino!! Toivon myös ettei mistään vakavammasta ole kyse.

Eve: Teidänkö muksulla sitä tulirokkoa oli?? Mä olen sairastanut sen joskus nelisen vuotta sitten. Se oli todella inhottavaa. Mulla nousi ihan tajuttoman korkea kuume ja olin ihan taju kankaalla. Ei minunkaan lääkärini aluksi uskonut, että se sitä on... Se on muuten todella harvinaista nykyään, olet ihan oikeassa!!

Jouhi: Nyt vaan yrität pitää pikkuisen masussa vielä muutamia viikkoja!! Mitä pidemmälle pääset, niin sen parempi. :) Hyvä kuitenkin että ovat antaneet kortisonia ja supistuksenestolääkityksen!! Tuli ihan se MTV3. Doc-dokumentti mieleen kun luin kuulumisesi. Haleja sinne!!

Duppaduulix: Täällä ollaan hengessä mukana!! Tulette ajatuksiini monta kertaa päivässä... :) Kiva kuulla, että pikkuherra on kasvanut jo noin hyvin!! Tai itseasiassa en tiedä kuinka paljon keskosten pitäisi kasvaa päivässä... Kuitenkin pienetkin lisägrammatkin ovat luultavasti vain plussaa. Voimia sinne ja suuria kasvupyrähdyksiä toivottelen pikku miehelle!! :)

Uupu: Tervetuloa joukkoomme!! :)

Tappert ja Emmi: Ei mullakaan ollut minkäänlaista käsitystä esikkoa odottaessa miten päin pikkuinen siellä masussa oikein asusti... Nyt sitä on vaan jotensakin harjaantunut ja nyt tiedän suurin piirtein miten perin siellä polskitaan. :)

Täällä keskusteltiin synnytysvalmennuksesta... Kyllä minäkin olisin taas saanut mennä, jos olisin halunnut. Koin sen aivan turhaksi esikkoakin odottaessani (luin alan kirjallisuutta todella paljon ja tiesin melekin kaikki asiat joista siellä puhuttiin), joten jätän nyt väliin. Tosin valmennukset ovat muuttuneet viime vuodesta aika paljon. Minä kuitenkin tiedän jo mitä tulevan pitää, joten en jaksa sinne vaivautua!!

Mutta nyt menen katselemaan vähän murua rinnan alle!!

Oikein hyvää päivän jatkoa kaikille!!

Hanna

Vierailija
17/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä oman kehosi parhaiten tunnet!! Vaihda ihmeessä synnäriä, kerta ei ottanut lääkäri toivomustasi kuuleviin korviinsa!! Synnytystapaarviossahan nimenomaan käydään sen takia, että saadaan myös ne omat toivomukset esittää... Pässi se lääkäri on (suoraan sanottuna), joka sinut laittaisi alateitse synnyttämään!! Parhaan ystäväni äiti repesi todella pahasti häntä synnyttäessä. Hänelle tuli samat vaivat kuin sinullekin... Ystäväni sisarukset ovatkin syntyneet sitten sektioilla. Jo 1980-luvulla lääkäri ei antanut hänen synnyttää enää alateitse... Ihme meininkiä nykypäivänä, kerta 80-luvulakin ollaan jo oltu tuota mieltä??!!

Puhu asiasta neuvolassa!!

Vierailija
18/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea yö takana. En nukkunut juuri lainkaan koko yönä. Varmaan tää uudessa huoneessa nukkuminen aiheuttaa unettomuutta. Lisäksi kissat piti meteliä. Heitin ne ulos huoneesta, pistin oven kiinni mutta riekkuminen jatkui olohuoneessa. Vessassa piti käydä 2 kertaa. Näin painajaisia; multa lähti hiukset ja päänahka oli ihan hilseinen. Sit musta valu ulos jotain ihme mömmöjä ja suolia. Noh, mies heräsi, heräsin minäkin. Kun viimein nukahdin uudelleen, itkuhälyttimestä kuului vieras miesääni, joka huuteli jotakin lähes raivoissaan. Hemmetti, vähänkö säikähdin, että kuka on tunkeutunut pojan huoneeseen, eikä mieskään oo enää kotona. Olin jo unen pöpperössä melkein etsimässä kättä pidempää, kunnes älysin, että hälytin voi tehdä joskus tuota. Kuulema saattaa päästää läpi radiolähetystä, toisen itkuhälyttimen ääniä ja la-puhelinkeskusteluja (joka tääkin tod.näk. oli). Lähitiellä nääs ajaa aika paljon rekkoja. Onneksi poika nukkui reilusti yli 9 ilman yöllisiä herätyksiä.

Mä päättelen lapsen asennon liikkeiden kovuudesta. Alhaalla tuntuu pieniä huitaisuja ja ylhäällä kylkiluissa kauheita potkuja. Siispä vauveli on ylösalaisin, ollut jo tosi pitkään.

Eilen haetutin miehellä vauvanvaatteet varastosta ja valkkasin niistä pienimmät pesuun. Mietin, että kerrankin tein oikean ratkaisun, kun en sitä äitiyspakkausta ottanut. Vaatteita on niiiin paljon. Olisin niitä innoissani tänään pessyt, mutta eihän meillä ole hajusteettomia pesu- ja huuhteluaineita enää. Kauppareissu on siis tänään edessä.

Nyt nälättää. Siispä syömään!

rimma 29+6 ja huomenna neuvolaan...

Vierailija
19/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku unelmoi kyläkoulusta. Kerronpa tarinan.

Minä ja 3 lasta muutettiin 3 v sitten maalle. Lapset meni 50 opp kyläkouluun. Nyt 2 lk:lla oleva pojalle diagnosoitiin psyk.osastojaksolla adhd ja hk avustajan tarve. Koska sellaista ei kunta järjestänyt, kun ei ole rahaa, niin lapsi ei ollut tervetullut kouluun yksinään. Niinpä meillä on muutto edessä takaisin kaupunkiin, vielä ennen la:aa, jossa lapsi saa tarvitsemansa tuen ja opetuksen. Että ei se kyläkoulu aina ole hyvä juttu. Terveille lapsille kyllä.

Koska on oppivelvollisuuslaki, lapsen pitäisi käydä edes jollakin tapaa koulua myös siihen asti kunnes muutetaan helmikuussa. Niinpä lapsi oli tänään koulussa, tasan tarkkaan 1 tunnin, jonka jälkeen karkasi sieltä.

Itse olin myös koululla aamulla puoli tuntia, mutta kuten toisaalla kirjoitin, olen saikulla, kun minulla on (aurallinen) migreeni joka päivä. Tietysti kohtaus iski heti kouluun mentyä ja jouduin palaamaan kotiin pimeään huoneeseen.

Ei erityisen hyvä päivä. Ja ottaisin vastaan neuvoja migreenin hoitoon. Nyt menee päivittäin maksimit Panadol Zappia. Kohtaus iskee päälle 5 minuutissa.

Vierailija
20/40 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä vapaa päivät menossa ja saan tässä pari päivää vähän vedellä lonkkaa... no ehken kuitenkaan :)

Eilen illalla valittelin miehelle, miten olo on kun virtahevolla... siis niin kömpelö ja kaikkee... ja sit tietty verrannollistin, et tuskin oon kovin sytyttävän näköinenkään... tai oloinen... no, mies siihen vaan hymyillen herttaisesti, että ei se häneen vaikuta ja että on oikeestaa tottunut viime vuosina tuohon mahaan :)

No, kyllä se vähän mieltä lämmitti... On vaan tosiaan sellainen fiilis taas että tuskastuttaa ihan tää maha. Jotenkin alkaa vaan tuntea ittensä niiiiiin kömpelöksi. Lasten lelujakin kun pyllyllään istuessa keräilee lattioilta aina kankkua siirtäen paikasta toiseen. Varmaan tosi viehkon näköstä.

Sitten...

HARJU : Mites mulla ihan sellainen kutina, että ollaan " tavattu" tuolla lokakuiset -05 pinoissa :) ONNEA siis uudesta tulokkasta :)

Miulla la 7.3.

TAPPERTILLE: Piti jo aijemmin kirjotella, kun siitä pullan leipomisesta puhelit ja että ihan ite joudut sitten ne syömään... Oon tosi huono pullanleipoja! Mutta erinomainen syöjä! Miehä voin tulla sitte seuraavan kerran niiden pullien kanssa auttamaan... ettet nyt reppana joudu kaikkia yksin syömään :)

Synnytysvalmennuksesta... Täällä päin se suodaan ilmeisesti vaan ensisynnyttäjille ja jos on aikaisemmin ollut sektio ja ei aijempia synnytyksiä, niin sitten saattaa päästä. Ja ilmeisesti jos useita vuosia edellisestä synnytyksestä niin sitten kanssa... Esikoisen aikaan muistan, kun siellä käytiin... Ainakin yksi niistä " tunneista" oli ihana... kun nuo isit hiero meitä äitejä :) :)

Sitten käytiin siellä synnärillä tutustumassa jokainen, milloin itselleen sopi ja se oli ihan mielenkiintoinen kokemus... olikohan siellä parina päivänä viikossa joku kierros, milloin sinne saa mennä tutustumaan ?!

Mutta... jos jättäs muillekkin pinotilaa.

t. K@tju