Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osa yrityksistä vaatii tulemaan töihin koronassa

Vierailija
15.11.2023 |

https://yle.fi/a/74-20060226
Osa yrityksistä vaatii tulemaan töihin koronassa

Monille työpaikoille on mentävä koronatartunnasta huolimatta, jos flunssan oireita ei ole. Koronavirusta ei enää luokitella yleisvaaralliseksi tartuntaudiksi.

Eelis Rytkönen
8:46

Koronatapaukset ovat lisääntyneet. Monille työpaikoille on kuitenkin mentävä koronatartunnasta huolimatta, jos varsinaisia flunssan oireita ei ole.

Tilanne on varsin erilainen kuin aiemmin, jolloin työpaikoilla oltiin mahdollisuuksien mukaan joko sairauslomalla tai etätöissä.

Pohjois-Suomen alueella toimivassa S-ryhmän Osuuskauppa Arinassa sekä Rovaniemen Citymarketissa suhtaudutaan koronaan samalla tavalla kuin muihinkin tartuntatauteihin.

Sairaana ei tulla töihin, mutta pelkkä positiivinen koronatesti ei riitä sairausloman pitämiseen, kaupoista viestitään. Hygieniasta pidetään huolta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo positiivisen koronatestin antaneet oireettomat pyritä sijoittamaan muualle kun lähikontaktiasiakaspalveluun. Ja vaikka tauti leviävä onkin, niin esimerkiksi kaupassa joku kassatilanne taitaa olla niin lyhytkestoinen, että tutkimusten valossa koronan leviäminen ainakin alkuvaiheissa todettiin noissa varsin epätodennäköiseksi, kun tarttumisriski taisi merkittävästi kohota vasta 15 minuutin altistumisella samassa tilassa. 

Ei se nyt ehkä mikään fiksuin mahdollinen päätös ole työnantajalta, mutta korona taitaa olla luokiteltu nykyisellään kuitenkin "normaaleihin" tartuntatauteihin ja siihen suhtaudutaan monessa paikassa kuten kausi-influenssaankin. 

Vierailija
2/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Itse olen flunssaoireisenakin töissä, koska olen pienessä yrityksessä töissä ja sairasloman pitäminen on käytännössä mahdotonta. Tai siis sairaslomatodistus pitää maksaa itse, saikku on palkatonta ja päälle saa vielä esimiehen ikävän reaktion. Paaaljon halvempaa ostaa pakkaus särkylääkettä kuin maksaa yksityislääkärille ja pitää palkattomia päiviä.

Varmasti tarttuu linja-autossa ja junassa (ja töissä) ja kaupassa, mutta jossain vaiheessahan jokaisen pitää sairastaa ne taudit pois. Parempi sairastaa nyt nuorempana kuin lykätä sairastamista vanhuuden päiville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Itse olen flunssaoireisenakin töissä, koska olen pienessä yrityksessä töissä ja sairasloman pitäminen on käytännössä mahdotonta. Tai siis sairaslomatodistus pitää maksaa itse, saikku on palkatonta ja päälle saa vielä esimiehen ikävän reaktion. Paaaljon halvempaa ostaa pakkaus särkylääkettä kuin maksaa yksityislääkärille ja pitää palkattomia päiviä.

Varmasti tarttuu linja-autossa ja junassa (ja töissä) ja kaupassa, mutta jossain vaiheessahan jokaisen pitää sairastaa ne taudit pois. Parempi sairastaa nyt nuorempana kuin lykätä sairastamista vanhuuden päiville.

Voi luoja. Luulet nuoruuden sairastamisten olevan pois tulevista vanhuuden sairauksista? Kenties tyhmin kommentti johon olen täällä törmännyt...

Vierailija
4/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä painostetaan tulemaan töihin, vaikka on peräsuolen laskeuma. Todella kiusallista, jos suoli laskeutuu suoraan lattialle asiakastilanteessa.

Vierailija
5/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä painostetaan tulemaan töihin, vaikka on peräsuolen laskeuma. Todella kiusallista, jos suoli laskeutuu suoraan lattialle asiakastilanteessa.

Hanki napakammat alushousut, niin suoli pysyy niiden sisällä. Ällöttää töissä kävellä lattialla, jota toisten peräsuolet on limoittaneet.

Vierailija
6/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mnusta se on ihan söpöä. Varsinkin jos se suoli vielä tyhjenee niin siitä riittää kyllä työpaikan pikkujoulussa puhetta

Vierailija
7/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee siis hankkia korona jotta voi työllistyä noihin firmoihin? Enpä olisi tätäkään työllistymiskikkaa arvannut.

t. työtön

Vierailija
8/8 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatartunta voi näkyä testeissä ties kuinka kauan sairastamisen jälkeen. Oireettomalla ei ole mitään perusteita lusmuilla töistä.