Vein nyt 40 jäätelörasiaa muovinkeräykseen
Huh mikä helpotus, kun noista nuhruisista ainokipoista päästiin. Tuntuu että minkä tahansa kaapin keittiössä avasi, siellä oli joku jäätelörasia tai sen kansi odottamassa koskaan tulematonta tarvetta. Yritin monta kertaa ottaa asian esiin, mutta aina ne olivat "tosi käteviä ja hyödyllisiä".
Arvaan, että tästä puhutaan vielä, mutta onneksi on se viranomaisten tiedote, jossa huomautettiin, että noista irtoaa kemikaaleja. Kiitos Ruokavirasto :)
Kommentit (42)
Hienoa, ap sentään ymmärsi sen ruokaviraston uutisen.
Noitahan on usein 3kpl/10€ tarjouksessa. Meidän perheessä 8 hlö niin ei kauaa nokka tuhise kun nuo syöty ja saa uutta satsia olla hakemassa. Muita jäätelöitä ei syödäkkään. Helposti vuodessa kertyy tuo määrä. Me ei tosin niitä olla säästetty (ja ollaan norm painoisia)
Ihan viemässä kävit. Heittää roskiin muiden törkyjen sekaan.
Joskus taannoin oli keskustelu palstalla ja löytyi useampi, joiden mielestä oli ihan normaalia käytöstä vetää litra jäätelöä yksin, kun muut ihmetteli, ettei se olisi heille edes mahdollista.
Meillä ukko käyttää niitä verstaalla ruuvien, muttereiden ja muun pikkuroinan säilytykseen. Niitä on hyllyillä kymmenittäin, ja tarvittava löytyy kuin apteekin hyllyltä.
Sama täällä, monta kymmentä lensi roskiin. Pitäisi lähettää joku kiitoslahja ruokavirastoon.
Meillä ei osteta noita keski-ikäisten ja mummojen rasiajäätelöitä. Juuri tuon käsittämättömän muovijätteen takia.
Myin tässä kerran 24 sellaista muovista jäätelörasiaa yhdelle naiselle facebookin osti ja myynti kirpputorilla joka pakastaa marjoja. Sain niistä 15 euroa, ne oli 2 litran jäätelörasioita. Kuulemma hyviä pakastamiseen. Kannattaa säästää ja myydä joku voi tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei osteta noita keski-ikäisten ja mummojen rasiajäätelöitä. Juuri tuon käsittämättömän muovijätteen takia.
Minä voisin käyttää töissä enemmän rasioita kuin jaksan tyhjentää. Harvoin ostan jäätelöä. Ja en ole normaalipainoinen vaan vähän pullukka, kun kerran sekin pitää kertoa :D
Minä vein yhdelle keittiölle parikymmentä rasiaa,
Jakavat ruokaa ulos niissä.
Jäikin vielä ainakin saman verran.
koirat näyttää tykkäävän Matista ainakin ihan kympillä :D
Vierailija kirjoitti:
koirat näyttää tykkäävän Matista ainakin ihan kympillä :D
??
Meillä niitä on autotallissa ja mökillä, ja tilpehöörikippoina, ruokaa en ole ikinä säilyttänyt, paitsi nyt on lintujen pähkinöitä noissa kipoissa. Ruokarasiat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä vein yhdelle keittiölle parikymmentä rasiaa,
Jakavat ruokaa ulos niissä.
Jäikin vielä ainakin saman verran.
Ammattikeittiö jakaa ruokaa rasioissa, jotka Ruokavirasto on todennut sopimattomiksi erityisesti lämpimän ruuan säilytykseen?
Ruokaa olen niissä säilyttänyt ja tulen säilyttämään. Sama höyry kun alumiiniset mehumaijat aikoinaan. Jos ihminen olisi niissä keittänyt mehunsa 700 vuotta niin olisi saanut jo haitallisen määrän niitä liuenneita "myrkkyjä".
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa olen niissä säilyttänyt ja tulen säilyttämään. Sama höyry kun alumiiniset mehumaijat aikoinaan. Jos ihminen olisi niissä keittänyt mehunsa 700 vuotta niin olisi saanut jo haitallisen määrän niitä liuenneita "myrkkyjä".
Tiede on vain yksi samanarvoinen mielipide sinun mielipiteesi rinnalla?
Anoppi tuo edelleen kokkailujaan meille noissa rasioissa. Olemme huomauttaneet häntä ruokaviraston varoituksesta, mutta ei usko. Olemme kumonneet kaiken roskiin.
Ei saa käyttää ruuan säilytykseen.
Mä en ole koskaan niitä kerännytkään.
Ei kukaan ole ostanut noin paljon jäätelökippoja.