Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muu odottaa lasten täysikäistymiseen kunnes hakee itselleen terapiaa?

Vierailija
13.11.2023 |

Olen tullut äidiksi ilman äitiä. Olen ollut koulukiusattu lapsena ja nuorena. Minulla on hankala isäsuhde ja koen olevani aika yksin tällä maapallolla. Minulla on perussairaus joka estää tekemästä asioita joista haaveilin nuorena aikuisena. En osaa ylläpitää ystävyyssuhteita ja olen parisuhteessa takertuva ja itsesääliin taipuva ruikuttaja (oma tulkintani ja kuvailuni). 

En uskalla hakea apua. Haluaisin puhua itsestäni, omasta nykyisestä ja menneestä elämästäni, omista ajatuksistani, omista tunteistani. Haluaisin siis puhua ihmisen roolissa ilman, että äitiyteni vedetään siihen. Mutta koska meillä on lapsia, en uskalla. Pelkään että joku ottaa liian tosissaan jonkun menneen ajatukseni, tai vaikka sen että en näe omaa tulevaisuuttani päivää pidemmälle mutta muita kannustan ja tuen aina. Vaikea selittää, ja siinä selittäessä moni kuulija voisi tehdä vääriä johtopäätöksiä. En halua mennä minnekään selittämään että äitini oli alkoholisti ja isällä ollut uusi vaimo pitkään joka hankaloittaa kuvioita tahallaan ja liibalaabaloo. 

Onko kukaan etsinyt nettiterapiaa ulkomailta? Osaisin puhua ajatukseni myös englanniksi, ja kirjoittaa varsinkin, mutta onko ne betterhelpit vain huijausta? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottanut avun hakemista ja hyvä niin, sillä luultavasti muuten en olisi kirjoittamassa tätä nyt.

Vierailija
2/4 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse terapiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun ap edes ole pakko kertoa että sinulla on lapsia terapiassa, jos et halua. Näin olen itse tehnyt aluksi, koska pelkäsin että jos minut tulkitaan sellaiseksi, jolta lapset pitää ottaa pois. Menin yksityiselle terapeutille, ja kielto että yhteiseen Kantaan ei saa viedä mitään tietojani, vain terapeutin omaan tietojärjestelmään. Ei ne siellä mistään tiedä onko lapsia vai ei, jos kanta-yhteyttä ei ole eikä kanta-tietojen liikkkumista sallita. 

Vierailija
4/4 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodista irtaantuminen jäänyt kesken vai miksi roikotat tunnetasolla vanhempiasi mukana jos et heitä enää halua elämääsi.