Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada elämä korjattua, kun kumppani on pettänyt?

Vierailija
11.11.2023 |

Mies jäi kiinni 7 vuoden valehtelusta ja pettämisestä.

Miten saan oman itsevarmuuteni ja elämäni takaisin kuntoon ja ehjäksi? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään.

Kato joku vähemmän jännä seuraavassa elämässä.

Olisko sulla tällaisen varmat tuntomerkit, niin tietäis varoa noita pettäjiä? Eli miten tunnistaa? Kun mä olen kuullut, että se kilteinkin nössö voi pettää ja valehdella.  -ei ap

Kun luottaa vain itseensä ei tule pettymyksiä, paitsi jos tekee itsepetoksen;). Et tietenkään voi ikinä löytää puolisoa, josta etukäteen voisi tietää, ettei varmasti ikinä petä. Parisuhde on aina riskialtis. Ota riski tai elä yksin. Siinä ne vaihtoehdot.

Vierailija
22/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään.

Kato joku vähemmän jännä seuraavassa elämässä.

Olisko sulla tällaisen varmat tuntomerkit, niin tietäis varoa noita pettäjiä? Eli miten tunnistaa? Kun mä olen kuullut, että se kilteinkin nössö voi pettää ja valehdella.  -ei ap

Kun luottaa vain itseensä ei tule pettymyksiä, paitsi jos tekee itsepetoksen;). Et tietenkään voi ikinä löytää puolisoa, josta etukäteen voisi tietää, ettei varmasti ikinä petä. Parisuhde on aina riskialtis. Ota riski tai elä yksin. Siinä ne vaihtoehdot.

No sitten ei anneta tuollaisia neuvoja, että "kato joku vähemmän jännä", jos ei varmaksi sellaista voi löytää. Eli neuvoja jakeleva voi hyvin lopettaa muiden vähättelyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät ja salasuhteilijat ovat alinta pohjasakkaa. Heistä pitää erota. Heti.

Vierailija
24/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että elämäsi ei ole koskaan ollutkaan kunnossa. Miehen pettäminen rikkoo ainoastaan parisuhteen. Jos koko elämä on pyörinyt parisuhteen ympärillä, niin ongelma on se ettei ole elämää, ei se että mies on pettänyt. 

Eli yksinkertaista; rakenna elämä ilman ketään miehiä. Elämässä jossa koet merkityksellisyyttä ja jossa omanarvontuntosi ei ole sidottu muiden ihmisten hyväksyntään ja toimintaan.

Aloittaja tässä: Alettiin miehen kanssa seurustelemaan, kun olin itse täyttänyt 18v ja samana vuonna vanhempani kuolivat, joten sen takia olen varmastikkin liikaa "rakentanut" tulevaisuutta ja elämää mieheeni. Kuitenkin minulla on paljon kavereita ja miehen kanssa yhteisiä lapsia. Nyt olen 26 vuotias, mies minua 4v vanhempi. En kuitenkaan koe, että minulla ei olisi ollut omaa elämää, ja että olisin ollut esim. mitenkään riippuvainen miehestä..

Vierailija
25/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillähän oli jo pitempään mennyt huonosti ja intokiimakin oli kadonnut.

Meillä on ollut koko suhteen ajan seksiä lähes päivittäin, monta kertaa. Treffejä ja romantiikkaa riittänyt. Eikä meillä ole ollut kauheasti riitojakaan. Mies selitti " huonosta itsevarmuudestaan", jonka takia muka petti.. todella uskottavaa häneltä 😂

Vierailija
26/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin kateellinen sulle. 

Haluaisin itse erota ja olla sinkku, mutten uskalla erota väljähtyneestä pitkästä suhteesta. Suorastaan toivon, että mieheni löytäisi jonkun muun/pettäisi, jotta saisin hyvän syyn lähteä. 

Minkä ikäinen olet? 

Eroamiseen riittää syyksi jo se pelkästää, että haluat erota.. Ja olen 26 v nyt. 

Vierailija
27/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinun syy ole että mies on ollut valehteleva paskianen, hän on sitä varmasti kaikille muillekin. Sä et ole toiminut väärin ja sulla on nyt tilaisuus löytää elämään uus ihminen, jos sellaista kaipaat.

Vierailija
28/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut koko suhteen ajan seksiä lähes päivittäin, monta kertaa. Treffejä ja romantiikkaa riittänyt. Eikä meillä ole ollut kauheasti riitojakaan. Mies selitti " huonosta itsevarmuudestaan", jonka takia muka petti.. todella uskottavaa häneltä 😂

Jos mies oikeasti sanoo noin, niin hänellä on hyvä itsereflektion kyky. Huono itsetunto on se yleisin pettämisen syy. Melko harvoin se liittyy mitenkään parisuhteen laatuun. 

Vierailija
29/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu panna useampaa kuin yhtä naista. Miksi elämä pitäisi mennä naisen ehdoilla?

Jumala>mies>nainen>lapset

Itselleni olisi avoinsuhde kelvannut, jota ehdottelinki monet vuodet. Miehelle ei kuitenkaan käynyt. Jännä juttu!

Vierailija
30/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ja salasuhteilijat ovat alinta pohjasakkaa. Heistä pitää erota. Heti.

Todellakin. Ero pettäjästä on aina hyvinvointiteko.

Kuten Sam Vaknin toteaa englanniksi: Cheating in relationships is the equivalent of first degree murder.

Vierailija
31/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies oikeasti sanoo noin, niin hänellä on hyvä itsereflektion kyky. Huono itsetunto on se yleisin pettämisen syy. Melko harvoin se liittyy mitenkään parisuhteen laatuun. 

Jos olisi aikaisemmin kommunikoinut jne, olisi ehkä uskomista, mutta ei sekään oikeuta tekoja. Monta kertaa olen myös epäillyt kumppania pettämisestä, mutta valehdellut silmät kirkkaina ettei mitää tee..

Vierailija
32/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin oikeasti liittyy vaan pohjalla usein pettäjän häpeän kokemukset jotka ei millään tavalla liity petetyn toimintaan parisuhteessa.

Pahantahtoisimmat pettäjät pyrkivät siirtämään syyn teoistaan petetyn kannettavaksi. 

Ero tuollaisista on ainoa järjellinen vaihtoehto.

Vierailija
33/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on aivan hyväksyttyä jo näin vuonna 2023.

Fossiilit eivät vain tätä tajua.

Paskat, pettäminen ei ole koskaan hyväksyttyä, avoimet suhteet kyllä ovat.

Vierailija
34/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane jotain kilttiä ja kunnollista miestä niin saat itse tuntos takas.

Vierailija
35/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi aikaisemmin kommunikoinut jne, olisi ehkä uskomista, mutta ei sekään oikeuta tekoja. Monta kertaa olen myös epäillyt kumppania pettämisestä, mutta valehdellut silmät kirkkaina ettei mitää tee..

Ei tuossa oikeutuksesta mitään puhuttu. Pettäminen on aina väärin. Itsereflektiokyvystä on silti hyötyä. 

Vierailija
36/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis melkein koko suhteenne ajan tuota. Hakeudu maksuttomaan kirkon perheasian neuvottelukeskukseen terapeutin asiakkaaksi. Voimia! 

Vierailija
37/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pane jotain kilttiä ja kunnollista miestä niin saat itse tuntos takas.

Luulin koko suhteen ajan tämän miehen olevan juuri kiltti ja kunnollinen.

Vierailija
38/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämiseen ehdottomuudella ja tuomitsevuudella suhtautuvat ovat aina sairaalloisen mustasukkaisia ihmisiä joiden pitäisi mennä terapiaan terapioimaan se mustasukkaisuus pois itsestään.

Pettäminen on aina seurausta huonosta parisuhteesta. Petttäjällä on siksi oikeus hakea huomiota ja kosketusta muualta.

Vierailija
39/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pettänyt noin kauan, en usko että kannattaa yrittää jatkaa suhdetta.

Ap nyt vaan rakentamaan uutta itsenäistä elämää. Hyviä päiviä kyllä tulee vaikka nyt tuntuisi paskalta.

Vierailija
40/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies.  Itse lähden tässä kuukaudeksi thaimaaseen.

Buum buuum