Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko Rory Gilmore alunperinkin kamala ihminen?

Vierailija
10.11.2023 |

Kun Gilmoren tytöt tuli telkkarista ensimmäisen kerran, olin parinkympin molemmin puolin, aika hikari lukiolainen ja yliopisto-opiskelija. Ihailin Rory Gilimorea hänen älykkyytensä ja ahkeruutensa takia, ja koska hän oli yhtään häpeilemättä niin hyvä koulussa ja pääsi kaikkiin huipuyliopistoihin.

Pari vuotta sitten, kun Netflix julkaisi sarjaan jatkominisarjan, olin nelikymppinen, ja ihmeissäni, miten kamalaksi Rory oli käsikirjoitettu uuteen sarjaan. Hän oli itsekäs ja mokannut kaikki ammatilliset tilaisuutensa ja teki typeriä päätöksiä ja kohteli muita ihmisiä inhottavasti. Olin vähän pettynyt sarjaan, mutta ajattelin, että aika on toinen ja alkuperäisen sarjan idealismi voisi tuntua nykyään lapselliselta ja vanhanaikaiselta.

Sitten tänä syksynä olen katsonut alkuperäisen sarjan uudestaan ja todella hämmästynyt. Roryhan on ollut ihan kamala melkein alusta asti! Hän on ollut pilalle hemmoteltu ja kiittämätön kaikesta mitä hänelle on tyrkytetty eteen kultalautasella. Myös käytös on ollut kamalaa ja muiden tunteista piittaamatonta.

Nyt mietinkin, että onko muille käynyt näin? Vai tajusivatko kaikki tämän jo heti alunperinkin? Oliko aika kullannut muistot? Vaatiko se aikuistumista, että näki miten huonoa käytös oli, vai jopa sen, että tuli itse äidiksi. Nimittäin oma lapseni on nyt 12 v. kiltti ja tavoitteellinen "kympin tyttö", mutta en todellakaan haluaisi hänestä Roryn kaltaista, tai sietäisi tuollaista käytöstä. Enkä tarkoita mitään juhlimista tms. vaan sitä miten hän kohtelee muita ihmisiä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla