Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONNELLISTA VUOTTA 2007 PIRKANMAA!

01.01.2007 |

Ha-haa! Ehdinpä ekaksi toivottamaan uusia vuosia! Olkoon kaikille alkanut vuosi 2007 vielä edellistäkin onnellisempi!

Pianhan saamme joukkoomme taas uusia pikku pirkanmaalaisia!

Meillä isi meni tänään töihin, joten olen itse vähän siivoillut, tiskannut (meillä ei ole tässä vuokra-asunnossa tiskikonetta), ruokkinut pojat ja nyt ne on molemmat päikkärillä, joten keitänpä itselleni kahvia ja uppudun hyvään kirjaan.

Toissa iltana olimme ystävien luona yökylässä (niin pystyi venyttämään iltaa pitkäksi huolehtimatta lasten nukkumaan saamisesta) ja eilen vietimme iltaa ihan vaan kotosalla. Katselimme leffaa, söimme hyvin... Oli mukava vuodenvaihde. Pojatkin saatiin molemmat yöunille jo yhdeksään mennessä ja onneksi kumpikaan ei unensa läpi pelästynyt rakettien pauketta.

Mutta nyt sen kahvin pariin...

Oikein onnellista alaknutta vuotta kaikille!

Vumpe & pojat

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo sata varma että saan lukea auringon vauva-uutiset, mutta....nooo, odotellaan=)

Mi-ki: Ihanaa jotta olette vihdoin kaikki koolla=)

Lounas rinkiin ilmoittaudun myös minä mielelläni=) Kivaa olis nähdä myös muissa ympyröissä, kuin kahviloissa ja varsinkin, kun tämä meidän vauva kaarti kasvaa niin ihanan hurjaa vauhtia, jää kahvilat pieneksi=) Ja pääsehän pikkuiset paremmin sitten tutustumaan toisiinsa kotioloissa, joten ei kun tuumasta toimeen.

Meillä nyt sit myös A:lle laitettiin lähete putkitukseen. Tosin omalääkäri sanoi että menee 2-3kk aikaa kunnes kutsu Tays:iin tulee, mutta toisin kävi. Saimme kutsun samana viikkona!!!! Ja aikakin on jo kahden viikon päästä korvalääkärille! Mutta kiire tässä ei vielä ole kun putkitus on ajankohtainen vasta kun lähennellään sitä vuoden ikää, jotta voidaan nukuttaa. Mutta hyvä näin.

Nyt syömään ja sitten A:n kanssa vaunuilemaan ja nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta=)

H-R ja näppäimillä " hyppivä" A=)

Vierailija
2/96 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö syntyi tänään 03:08, mitat 4020g ja 52cm. kaikki meni kuulemma todella hyvin!

onnea mielettömän paljon, jo näitä uutisia odoteltiinkin :)

t: vasurilla kirjoitteleva miki vaativine vauvoineen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 6vko

Poika paino 3330g (2060g), pituus 50,5cm (44cm), pipo 36cm (31,5cm)

Tyttö paino 4410g (3350g), pituus 56,2cm (49cm),

pipo 37,6cm (34cm)

Kaikki muutenkin niinkuin pitää! Eli kaikin puolin mukava reissu.

Suluissa syntymämitat

Oikein paljon onnea Auringon perheelle prinsessasta!!!

Vierailija
4/96 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vihdoin sinäkin sait vauvasi syliin! :) Tulehan kertoilemaan synnytyksestä tarkemmin kun kotiudutte.

Hei, mä oon seuraava!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Kiitokset viime treffiseurasta OSSElle ja H-R:lle!! Olipas mukava nähdä teitä ja teidän iki-ihania lapsosia :)

Mä oon taas pitänyt hiljaiseloa... Tuntuu, ettei omaa aikaa oo juurikaan, neiti vaatii aika paljon seuraa ja aktiviteettia. Ja se ainoa " oma aika" on tytön päikkärien aikana ja sillon täytyy yrittää itse nukkua tai touhuta sellaisia kotihommia mitä ei neidin hereillä ollessa pysty.

Musta tuntuu, että mulla on taas alkanut se vaihe joka oli tytön odotuksessakin loppupuolella. En tunne itseäni kovin sosiaaliseksi ja on sellainen olo, että haluaa vetäytyä omiin ajatuksiinsa. Kai se on sitä synnytykseen ja vauvan saamiseen valmistautumista.

Mielelläni kuitenkin osallistun lounas/kahvitreffeihin aina kun jaksan/pääsen!! Meillä tuota rajoittaa se, etten saa autoa käyttöön milloin vain. Ja monesti miehelle voi tulla viime hetken työreissuja, jolloin tarvitseekin autoa äkkiseltään... Mutta mä en kauheesti enää jaksais treffata kahviloissa tms. kun toi ipana ei enää viihdy rattaissa ja jos sen päästää " vapaaksi" niin Osse ja H-R tietävät miten käy... Neiti juoksee ties mihin ja minä sen perässä :/ Alkaa oikeesti käydä aika raskaaksi...

Hei, mä vaihdoin neuvolantätiä!!! Mähän oon kertonut näistä " et sitten harkinnut aborttia" ja " voi kun sulle tulee NIIN raskasta kahden pienen kanssa" -kommenteista. Kyllästyin tätiin ja siihen etten pystynyt luottamaan siihen ja avatumaan ja kertomaan mitään sydämelle olevia asioita. Vaihdoin samantien neuvolaa (meitä lähemmäksi!! näin fiksusti nämä piirit menee, me kuuluttais oikeesti kauemmas...) ja oon tosi tyytyväinen! Ens viikolla meen sitten tonne uuteen neuvolaan :) Kävin siellä muuten tytön odotuksen ajan kun mun ystävä oli siellä terkkana. Se jäi äippälomalle kun neiti syntyi ja sen vuoksi me mentiin sit meidän oikeeseen neuvolaan.

Pikkuneitimme ymmärtää jo hurjasti ja puhuu tosi paljon sanoja! Ja tosiaan vauva tyttö ei enää ole vaan todellakin NEITI :) Ja täytyy täälläkin nyt vielä hehkuttaa, että ollaan saatu tytön ruokavalioon vihdoin vilja: quinoa!!! Vielä kun oppisi tekemään siitä jotain keksiä tai leipää tms. Ei meinaan oo ihan yksinkertaista näistä raaka-aineista :/

Mun oma vointi vaihtelee jonkin verran. Mutta pääasiassa alkaa olla jo voimat vähissä. Vähän pelottavaa olla tytön kanssa kahdestaan päivät kun mua pyörryttää välillä melkoisesti... Vielä en oo pyörtynyt mutta tänään kävi jo tosi lähellä :( Oon päättänyt nyt parin viikon sisällä laittaa kaikki vauvan tarvikkeet valmiiksi kun en tiedä miten jaksan sitten enää ihan loppuvaiheessa.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!! Koskas treffataan seuraavan kerran ja missä?

violet rv31+5 (eilen oli tasan 2kk LA:aan!!!) ja tyttönen 1v2kk

Vierailija
5/96 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömästi onnea koko Auringon perheelle!!!

Kaikille muille vilkutuksia täältä opiskelukiireiden keskeltä.

Kuutar rv19+1

Vierailija
6/96 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämpimät onnittelut Auringolle ja miekkoselle pienen prinsessan syntymän johdosta! On se hyvä, että saadaan tähän porukkaan vähän lisää noita tyttöystäviäkin, kun on aika poikavaltaista sakkia. Ei tuu sitten tytöistä riitaa ;)

Keinuhepo ja nukkuva herra Sitruuna (reilut 5vkoa)

Vierailija
7/96 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kivaa viettää päivä Ideaparkissa! Tulin vasta 17.30 kotiin, ja tosiaan oli jo 11.30 paikalla... :D Tyttökin viihtyi hyvin, nukkui ja söi pariin otteeseen eikä kiukutellut juuri lainkaan, ihan vaan normaalisti väsymystään. Nyt jumppailee tuossa sitterissä. Johonkin pitäis päästä, vaan ku ei oikein mihinkään vielä pääse... ja sitten äitin olis hyvä koko ajan jutella, muuten tulee tylsää.

Me oltiin tänään aamulla tosiaan siellä rokotetutkimuksessa, osallistutaan siihen yhdistelmärokotetutkimukseen (kurkkumätä-jäykkäkouristus-jne). Lääkärintarkastuksessa kaikki oli hienosti, muutama refleksi vielä tallella mutta hiipumaan päin. Ainut mistä huomautti, oli tytön tapa katsella aina ylöspäin eikä kauheesti suostu kääntämään katsietta alas. Toinen juttu on oikean käden sinerrys, kun tyttö alasti puristaa sitä tosi tiukkaan. Mut ilmeisesti sekin on ok. Painoa oli nyt n. 5,5 kg ja pituutta 57,5 cm. Onhan se aika hurjaa, että jo melkein 2 kiloo on mun maidolla tullut. Luonto on ihmeellinen!

aurinko ja mi-ki, mä ymmärrän hyvin teidän loppumetrien huolet, mutta koettakaa suhtautua luottavaisen realistisesti synnytykseen. Kun näin pitkälle on päästy, on erittäin epätodennäköistä, että mikään enää menee pieleen! Voi että mä odotan innolla teidän vauvauutisia!

H-R:lle ja vumpelle jaksamisia kahden kanssa. Teidän pojat on niin ihanan reippaita, kohtahan se meidänkin neiti varmaan istuu ja sitten jo säntäileekin... :) no onneks ei ihan heti!

Toivottavasti violetin typy paranee pian, onneks menitte lääkäriin!

Nyt lopetan yhden käden kirjoittelun ja keskityn tähän neitiin kerrankin...

-Osse ja typy tasan 2kk

Vierailija
8/96 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli lukea tapaamisestanne =) Mulla on nyt tää eka periodi yo:lla aika tiukka, vaikkei luentoja ihan kamalasti olekaan, niin yhtä jos toistakin kotona pakerrettavaa löytyy, eli voi olla, ettei mua ihan hetkeen tapaamisissa näy =( Lisäksi en ainakaan toistaiseksi ole saanut mitään energiapuuskaa itselleni, mahtaakohan tästä väsymyksestä päästä ollenkaan...?!

Päädyttiin lopulta Lähivakuutuksen vauvavakuutukseen, meidän kotivakuutuskin on siellä ja aikani noita kaikkia vertailtuani tulin siihen tulokseen, että se on ihan ok vaihtoehto. Ajattelin huomenissa viedä hakemuksen sisään...

KYSSÄRI: Voiko tässä vaiheessa (rv16) ensikertalainen tuntea vauvan liikkeitä..? Eilen illalla kun menin nukkumaan ja olin vasemmalla kyljelläni, niin alavatsassa tuntui sellaista hassua liikehdintää, joka saattaisi hyvinkin olla vauvan liikkumista...?!

Ja toinenkin kyssäri olis... Mun rintoja ei varsinaisesti arista enää, mutta nännit on aikas arat =( Kun normaalisti mun nännit ei törrötä ja nyt tuntuu, että ne on koko ajan esillä ja silloin niihin sattuu ikävästi... Mitähän asialle voisi tehdä?

Aurinko ja Mi-ki teille tsemppiä loppumetreille!! Ja itse h-hetkeen!

Violetin tytölle pikaista paranemista!

Nyt on mentävä nukkumaan...

Kuutar rv16

Vierailija
9/96 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä bongasin ekat liikkeet juurikin rv 16+, ja viikko siitä eteenpäin mieskin ne jo tunsi ulospäin, eli mahdollista on! Eikös olekin ihanaa?! <3

-miki

39+4

PS. mä meen nyt ihan sekaisin kun on nää kaksi pinoa, mutta tuleepahan eloa palstalle :D :d

Vierailija
10/96 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin kommentoin tonne toiseen pinoon Ibizalle, onpahan hänen helpompi löytää.

Kuutar, kyllä on mahdollista tuntea, mä tunsin ekan liikkeen muistaakseni rv 15, mut sit menikin useempi viikko ennen seuraavia tuntemuksia. Sit mulla kans nännit muuttu raskauden aikana, aiemmin olivat melkein sisäänpäin mut nyt isot ja turpeat ja sellaset, josta helppo tytön ottaa suulla kiinni. Jos sulla on ollut hormonitoiminnassa häikkää, niin raskauden aikana hormonien lisäys on entistä rajumpi ja rinnoissa tapahtuvat muutokset oudompia. Mulla esim. ei koskaan ennen hormonihoitoja ollut rinnat kipeet kuukautisten aikana. Sille kivulle ei oikein voi mitään, tietty voit kokeilla nukkua tiukka paita tai rintsikat päällä, mutta luultavasti se kipu tulee ja menee seuraavien kuukausien aikana. Mulla oli tapana sanoa, että nyt on meijerin remontti käynnissä, kun välillä rinnat oli niiiiin kipeät ja sit taas saatto mennä pitkän aikaa et ei kipuja, mut maitoa tuli, jota tietty kutsuin meijerin testausvaiheeksi... :D Hupinsa kullakin!

Sit pitää ylpeän äidin kehua, tyttö tarttui eilen tiukasti helistimeen kaksin käsin ja jonkin verran jo yritti suuhunkin sitä tunkea (vahingossa varmaan...) Tänään toisti ja heiluttelikin helistintä! Mun lapsesta on tulossa iso tyttö! Just eilen vumpelle selitin, kuinka odotan, että alkais tarttumaan ja heti illalla aloitti. Ja tänään leikittiin " laita minut mahalleen niin minä käännyn selälleni" -leikkiä useemman kerran. Eli ei enää käänny vahingossa vaan ihan osaa homman. Selältä mahalle ei vielä oo ku hirveetä änkäämistä kyljellään, mutta sehän kai onkin se vaikeempi liike.

Huomenna alkaa hillitön juhlavaatteiden metsästys, kun menen perjantaina kaverin väitöskaronkkaan ja eilen totesin, että mun ainut pitkä juhlamekko ei oikein sopeudu tähän raskauden jälkimahaan. puku menee kyllä päälle, mutta kun pitäis varmaan pystyä vielä istumaankin, eikä se siinä mekossa onnistu. iltapäiväks on taas neuvolaa ja muskaria ja hierontaa, joten tiukka päivä tiedossa. Pitäis varmaan vetäytyä yöpuulle typyn kanssa...

-Osse ja neiti-P

Vierailija
11/96 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nöyrimmin pyydän syvästi anteeksi, jotta näitä pinoja nyt kummittelee kaksin kappalein!!=/ Sitä vaan niiiiin innoissaan alkoi naputtelee, kun ehti pitkästä aikaa lasten hoidolta koneelle!! Mutta mä lupaan ja vannon, jotta ensi kuussa luen kahteen kertaan ennen kuin aloitan uutta!!=)

Tuhannet onnittelut Ibizalle!!! On siinä hulinaa kerrakseen!=)

Voimia viime päivien laskijoille=)

Nähdään ja kuullaan

H-R, joka edelleen odottaa lasejaan=;)

Vierailija
12/96 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi-ki: Ihanalta se tuntui =) Mies oli kyllä sitä mieltä, ettei ne varmaan vielä vauvan liikkeitä voineet olla. Höh! Se oli niin pienen hetken tapahtuma, ettei ehtinyt kokeilla vatsan päältä itsekään, että olisiko tuntunut...

Osse: Joo, ei mullakaan nyt ole enää mitään tuntunut.. Mulla tuo rintaongelma on lähinnä päivisin, pystyn vielä nukkumaan mahallanikin, tosiaan kun rintoja itsejään ei arista ja öisin nännitkin pysyvät aisoissa... No, josko se sitten menisi ohi, joskus...

Oi, ihanaa, teidän tyttö onkin jo iso =) Äkkiä se aika tuntuu menevän eteenpäin!

Toivottavasti löydät mieleisesi juhlavaatteet! (mulla itselläni on se ongelma, etten taida löytää odotusajaksi mitään vaatteita, esim. Lindexin äippäfarkut eivät edes nyt mahdu päälle!!! Taidan joutua ostamaan loppuajaksi miesten verkkarit kokoa xxxxxxxl :( )

H-R: Riittääpä ainakin tekemistä meillä, kun laitamme kahteen paikkaan viestejä =)

Vein tänään sen vakuutushakemuksen, pari vkoa kuulemma menee käsittelyssä.

Huomenna neuvolaan, toivottavasti pääsen sieltä huomenna nopeammin kuin ekalla kerralla (piti varata tunti, meni puolitoista tuntia!!)

Kuutar rv 16+1

Vierailija
13/96 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää nyt niin vakavaa ole, jos pari pinoa löytyy! Eipähän tule tylsää, kun kyttää molempia (siis mä olen taas jotenkin ihan koukussa tähän koneeseen, ihan ku ei ois muuta tekemistä!) :)

Kuutar, noista äitiysvaatteista. Mä kokeilin kans joskus Lindexin vaatteita, mut ei mahtuneet. Sen sijaan H&M:n XL-koosta löytyi yhdet tosi hyvät housut, olivat joustavaa kangasta ja sit mahaosuus lisänä. Yhden hameenkin ostin, se alkoi loppuajasta tuntua vähän ahtaalle, mutta sitäkin käytin puolen välin tienoilla. Mulla kyllä mahtui myös omat vaatteet aika pitkään, kun olin laihtunut ennen raskautta. Onkos sulla tallessa vanhoja vaatteita, etkös säkin laihduttanut? Kannattaa siis käydä tarkistamassa H&M:n tilanne, sieltä ne XL-paidatkin olivat hyvän kokoisia, jos ei pelkää vartalonmyötäisiä paitoja. Niitä ostin aika montakin.

Ja niistä liikkeistä, miehet nyt väittää useesti kaikenlaista... :) mun serkku (mies) väitti mulle, etten voi tuntea kun kohtu kasvaa, siis sitä venymistä. Mies tietty tietää paremmin, mitä nainen voi kehossaan tuntea. :D Ja tuskin se liike vielä olis ulospäin tuntunut, siihen menee vielä useempi viikko varmaan. Mulla tuntui joskus rv20+

Mies lähti kaks tuntia sitten pesemään autoa, pisti yli tunti sitten viestin et on jonoa eikä vieläkään näy... en osaa mennä nukkumaan itsekseni! Tyttökin kävi jo hereillä naureskelemassa ennen ku nukahti uudelleen.

-Osse taas

Vierailija
14/96 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse, oon mä joo laihduttanut sellaiset reilu 15kg, mutta sen aikaiset vaatteet on aika loppupuhkikulutetut =( Yhdet isommat farkut on kyllä, ne mahtuu jonkin aikaa. Kyllä mulle nyt menee vielä ihan nuo nykyiset, ei oo maha vielä pullahtanut.. Tarttee käydä H&M tsekkaamassa joskus, muuten en sieltä kyllä koskaan ole löytänyt housuja, ovat olleet pieniä tai sitten vain omituisia. Pakko kyllä keksi jotain muutakin päällepantavaa loppuviikoiksi (mieluusti tsekkailla jo etukäteen), ei oikeen niissä extrasuperlargeissa miesten verkkareissa ihmisten ilmoille viitsisi ;)

Joo, miehet on omaa luokkaansa.. Vaikka odottaa mies kyllä kovastikin niitä liikkeitä ja miettii, koska kuulisi sen sydämensykkeen mahan läpi paljaalla korvalla, olen sanonut, että kyllä saa vielä jonkin aikaa odotella!

Hmm, taitaa, Osse, sun miehes pestä sen auton usempaan kertaan, jos aina vaan viipyy ;) Tosin nyt olis ollut kyllä tosi hyvä hetki pestä auto, kun vihdoinkin on edes hetkeksi loskakeli mennyt...

Kuutar toistamiseen

Vierailija
15/96 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin ehtisin kirjoitella jotain ennen kuin neiti kyllästyy nasuelokuvaan ja alkaa taas itkeä ja vaatia syliin¿ Pikkuinen on jo viikon ollut kauhea sylivauva!! Jatkuvasti ois päästävä syliin, ja jos ei heti pääse niin sitten tulee kauhea huuto. Mä en ymmärrä onko tää joku vaihe vai mitä ihmettä?? Ei se muuten haittaa (ihanahan omaa lasta on sylissä pitää), mutta kun en pysty edes syödä tai käydä vessassa¿ *huokaus* No, ehkä tää menee taudin myötä ohi.

Vielä hieman tytön kuulumisia eli hänellä todettiin siis ahtauttava keuhkoputkentulehdus, joka on jotenkin astman kaltaista (kun hengitys on vaikeaa). Luin erään lastenlääkärin kirjoittaman artikkelin, jossa sanottiin että osalle tämän taudin sairastaneista kehittyy myöhemmin pitkäaikainen astma. Riskiä lisää erityisesti jos perheessä on runsaasti allergiaa ja lapsella itsellään ihottumaa tai ruoka-aineallergiaa¿ Nyt sitten olen pari päivää itkeskellyt, että mun lapseni saa varmaan astmankin :( Niille pikamuistutus, jotka eivät muista että meidän tyttö on tosi allerginen. Poissa ovat maito ja kotimaiset viljat ja käytössä tällä hetkellä vain 5 ruoka-ainetta¿ Masentaa jos joudutaan vielä astman kanssa taistelemaan. On hirveää kun en ole pariin yöhön oikein uskaltanut nukkua. Vahdin jatkuvasti tytön hengitystä, kun lääkäri sanoi että jos hengitys vaikeutuu yöllä niin suoraan taysiin¿

Oma vointi on vähän niin ja näin. Heikottaa ihan älyttömästi enkä ton neidin kanssa pysty lepäämään oikeastaan ollenkaan¿ Alkaa tuntua jo raskaalta kuunnella päivät pitkät neidin itkuja :/ Onneksi pääsen tänään siskoni kanssa illalla vapaalle, taidetaan mennä ideaparkiin :) Vauva liikkuu taas ihan normaalin vilkkaaseen tapaansa! Se yksi ¿liikkumaton¿ päivä oli varmaan vaan voimien keräämistä ja kasvua.

Me tehtiin eilen kallein hankinta vauvan tuloa varten eli ostettiin uusi auto!!!! :D Sitten pitäisi vielä tilata tuplarattaat ja hommata turvakaukalo. Muuten on kaikki valmiina esikoisen jäljiltä.

KUUTAR: Kyllä mäkin väittäisin että olet voinut jo liikkeitä tuntea! Onneksi olkoon!!! :) Mulla tuntui ekasta jotain epämääräistä rv17+ ja ekat kunnon potkut tasan rv19. Tästä nykyisestä tunsin ekat liikkeet jo rv14. Olet vakuutushakemuksen kanssa liikkeellä yhtä ajoissa kun mä olin esikoisesta :D Tällä kertaa meni ¿vähän¿ viime tipalle, vein hakemuksen 2 päivää ennen viimeistä hakupäivää¿ Pakko kysyä (ihan tyhmänä) että voiko vauvan sydänäänet kuulua masun läpi (ilman doppleria)???

OSSE: Onnea pikku:P:n vanhemmille helistimeen tarttumisesta!!! Tosi varhain teidän tyttö on kehittynyt :) Täytyi ihan tarkistaa, että meillä tartuttiin helistimeen 2,5kk iässä ja ainakin neuvolassa oltiin ihmeissään (mä en kyllä yhtään tiedä missä iässä ¿normaalisti¿ tartutaan esineisiin).

Paljon tsemppiä AURINGOlle, KATARIINAlle ja MI-KIlle!!!!!! Odottavan aika on pitkä, erityisesti loppuvaiheessa, muistan sen TOSI hyvin¿ Pian teilläkin nyt nyytit kainalossa :)

Voimia kahden lapsen arjen pyöritykseen H-R:lle ja VUMPElle!

Ja heilutukset KEINIKSElle sekä pikkuherra SITRUUNAlle :)

Nyt menen kuuntelemaan neidin hengitystä, kuulostaa taas aika pahalta¿

violet rv28+6 ja tyttönen 1v1kk

Vierailija
16/96 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Keinuhevolle Sitruunasta!

Minulla jäi sairaalaan 17,5kg eli yli 12kg enemmän kuin tuli koko odotusaikana. En muista koska olisin painanut viimeksi näin vähän.

Juu sen toisen kaksosten odottajan poika oli siellä lastenosastolla samaan aikaan.

Mulla oli viimeisenä huonekaverina perhe mihin tuli kaksostytöt ja lasten osastolle samaan huoneeseen meidän lasten kanssa tuli paria päivää ennen meidän kotiutusta kaksospojat.

Lapset ovat rauhallisia ja lasten osaston kolmen tuniin rytmissä syövät ja nukkuvat.

En osaa vielä yhtään sanoa, koska pääsisimme lähtemään näyttäytymään palstalaisille.

Terkuin Ibiza ja Himpula ja Vimpula

Vierailija
17/96 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh, laskin äsken, että olen ollut nyt tasan 8 viikkoa kotona, eli sairasloma mukaan lukien.. Nyt alkaa jo tuntua siltä, että työn vuosien varrelta kertyneet rasitukset on levätty pois, ja muutenkin mieli palaa touhuamaan taas kaikenlaista! Vaikka kyllähän nämä päivät ovat tammikuussakin menneet ihan hyvää vauhtia, siitä on vaan niin piiitkä aika, kun ollaan oltu näin pitkä putki ihan kotinurkilla.. Eli jokohan rupeaisi pikkuhiljaa tapahtumaan! :D

Meillä tosiaan tarkoitus treffata taas mi-kin kanssa ideaparkissa ensi maanantaina puolilta päivän, teemme vähän kävelyä (kunnosta pitää huolehtia ;) ) ja sitten kahvittelua. Siis mikäli tilanne edelleen sallii. Mukaan vaan!

Meillä noiden liikkeiden kanssa melkein aina käynyt niin, että kun olen sanonut miehelle, että no nyt kokeile, nyt se vauva liikkuu, niin kun on kätensä laittanut mahalle, niin kaikki liikkeet hiljentyneet.. Niitä ekoja liikkeitä ihan varmasti tuntee jo noilla viikoilla, mutta kestää hetki vielä ennen kuin osaa todella sanoa, että nyt varmasti tämä oli sitä!

Ibiza, miten sulla on imetyspuuhat lähteneet käyntiin? Yhdellä ystävälläni on vastaavanlainen tilanne parhaillaan ns. päällä, eli heidän kaksosvauvat ovat vielä keskolassa (olivat syntyessään aikalailla samankokoiset kuin teidänkin vauvelit), ja hän miettii tuota pumppuasiaa. Oletko päätynyt johonkin tiettyyn pumppuun tms. kaikki vinkit, joita sulla on jo antaa, voisin välittää eteenpäin.

Miten Katariinan tunnelmat ja vointi? Entäpä Keinis, tule maanantaina ideaparkiin herra Sitruunan kanssa (*houkuttelee*)!

Taidanpa lähteä tästä kaupungille, kun en muutakaan keksi ;)

t aurinko 39+4

Vierailija
18/96 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

violet: ainakin jonkun paperirullatötsän avulla ne sydänäänet kaiketi kuuluu ja mun mielestä jossain luki, että ne kuuluisi jossain vaiheessa kyllä masun läpi... Tarttee testata aikanaan =)

Juuri tulin neuvolasta, tällä kerralla minut otti vastaan toinen täti (paljon omaani kivempi!), oma kun oli jossain kotikäynnillä.

Hb 131 (viimeksi oli 142)

Verenp. 128/85 (viimeksi 134/85)

Paino 88,3 (viimeksi 89.9, eli -1.6kg!)

Pissa puhdas

Sydämensyke +

Hiemanpa aikaa piti etsiä, että saatiin pikkuisen sydän kuulumaan, kyllä se aina hetkellisesti vilahti, mutta taas kiepsahti pikkuinen uuteen asentoon =) Meinas tulla kyllä tippa linssiin, kun sitä viuhtomista kuuntelin.

Rv 21+1 on rakenneultra, nyt se aika varataan suoraan neuvolasta, eikä niitä aikoja ollut kuin ihan muutamia jäljellä =(

Rv 22 on seuraava neuvolakäynti

Rv 26 on se halavatun sokerirasitus ja sen jälkeen se neuvolalääkäri joskus...

Nyt tarttee mennä tiskaamaan ja laittamaan sapuskaa, luennolle pitäis ehtiä sitten viideksi...

Kuutar rv 16+2

Vierailija
19/96 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko: Mä osittain imetän ja annan sitten lisämaitoa ja yöllä yhden syötön kokonaan pullosta niin saa itelle enemmän nukkuma-aikaa. Sairaalasta saa yleensä pumpun lainaan siksi aikaa, kun lapset ovat sairaalassa. Kotona mulla on käsikäyttöinen Avent merkkinen pumppu joka ajaa kyllä asiansa. Kaikki maito mitä siis lapsille annan on mun omaa rintamaitoa. Nuo pikkuiset, kun eivät vielä jaksa imeä koko annosta pullosta. Sitten käytän rintakumia sen kanssa imetys onnistuu hyvin, sillä on niin helppo ohjailla nänni oikeaan paikkaan ja se säästää rinnanpäätä. Pitää silti rasvailla ahkerasti.

Meillä lapsilla on melkein sama rytmi heittoa noin puoli tuntia ja olen siihen tyytyväinen. Helpompi hoitaa heidät peräkkäin eikä samaan aikaan. Sairaalassa, kun jotkut hoitajat piti tärkeänä samaa rytmiä ja pitäis molempia samaan aikaan imettää. Mä tykkään kuitenkin imettää molempia erikseen niin saavat samalla laatuaikaa äidin kanssa eikä vaan jaettua huomiota.

Kysyä saa toki lisääkin. Ja nää on vaan mun tän hetkisiä mielipiteitä ja jokainen kuitenkin tekee niin kuin parhaaksi katsoo. Näihin asioihin on niin monta tapaa kuin on äitiäkin.

Vierailija
20/96 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnitteluja Ibizalle, ohi menitte sittenkin :)! Mukavasti kuulostaa teidän kotiarkenne alkaneen, ihanteellinen tuo heidän puolen tunnin rytmityksensäkin!

Ossen pikkukarjakko se on taitava tyttö! Valtavasti uusia asioita hän on oppinut ihan samassa rytäkässä. Hienoa!

Violetille lähettelen kovasti jaksuja! Kurja tilanne, toivottavasti saat kuitenkin vähän levättyä itsekin ja pikkuneidin vointi alkaisi pian helpottaa. Voin vain kuvitella, kuinka raskasta tuo toisen hengityksen vahtaaminen on!

Kuutar on hankkinut jostain nuita viikkoja ihan salakavalasti itselleen nuin paljon ;) Siitä ei ole vielä kauhean kauaa kun viestit plussasta. Kauheaa kuinka nopeasti aika menee!

Aurinko se vetelee viimeisiä vauvattomia viikkojaan. Ihanaa, pian on sinullakin nyytti kainalossa! Laitan maanantain Ideapark-reissun harkintaan, me ei olla vielä ihan kauheasti matkattu mihinkään (no mummolat juu) ja jotenkin on iso kynnys lähteä pienen pojan kanssa liikkeelle. Mies tosin tarvitsee uuden puvun ristijäisiä varten ja Ideaparkistahan sen kätevästi saisi... Harkitaan!

Missäs mi-ki luuraa? Ei kai vaan ole tullut eräpäivä täyteen... :)

Painokeskustelua oli, mulla on niin " onnekas" tilanne, että painan nyt 8kg vähemmän kuin ennen raskautta. Tietoisesti en ole kiloakaan pudottanut, vaan pikemminkin yritän panostaa kunnolliseen syömiseen ja herkutteluunkin, jotta imetys sujuisi hyvin.

Meillä on ollut ongelmia pojan imuotteen kanssa ja imetys on välillä tehnyt tosi kipeää! Soitin viikolla imetystukihenkilölle ja sain tosi hyviä vinkkejä. Pikku hiljaa homma on alkanut sujumaan, poika on ollut täysimetyksellä koko kotona olo ajan, mutta usko on meinannut loppua monta kertaa. Korviketta en ole kuitenkaan antanut ja pullo+tutti on edelleen pannassa (sairaalassa tutustui molempiin pikaisesti...) Päätin, että en luovuta ja uskon vaan siihen, että se on helppoa sitten kun se sujuu. (sanokaa, että näin tulee olemaan, pliis!)

Tämä imetysongelma on vienyt mieltä vähän välillä matalaksi, olen ollut itkuinen ja vähän masentunutkin välillä. Onneksi mulla on niin ihana mies, että se on jaksanut toistella " kyllä me tästä selvitään" , " kohta tämä on jo helpompaa" jne. :)

Poika nukkuu tosi hyvin (ainakin toistaiseksi) ja viime yönäkin nukuttiin yksi viiden tunnin unipätkä (!!!!, jonka jälkeen tissit meinasi räjähtää...) ja kaksi kolmen tunnin pätkää, joten unta on onneksi riittänyt mammallekin! Aamut alkavat meillä joskus yhdeksän ja kymmenen välillä, poika herää usein vasta myöhemmin. Olispa tälläistä pidempäänkin... :)

Käytiin keskiviikkona 2vko neuvolassa ja poika oli ottanut painoa kunnolla! Painoi 1.1. 3500g kun lähdettiin kotiin sairaalasta ja nyt siis 3950g! Pituuttakin oli tullut muutama sentti! Joten maito ainakin riittää, siitä murheestä pääsin kertaheitolla.

Nyt lähden iltapäiväkahville, kun mies tuolla sitä keittelee. Yritän päästä palstailun rytmiin, jotenkin vaan tuntuu, ettei millään ehdi...

Terkkuja kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Keinuhepo ja herra Sitruuna 19vrk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi