Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset/tiputtelu imetyksen aikana, apua!

01.01.2007 |

Eli ongelmani on seuraavanlainen. Mulla on puolivuotias vauva. Olen täysimettänyt vauvaa, paitsi nyt viikon ajan olemme maistelleet pieniä määriä kiinteitä. Aina välillä (reilun kuukauden välein) minulla tulee veristä valkovuotoa ja todella niukasti kirkasta verta. Niin vähän kuitenkin, että pärjään ilman sidettä.

Tätä on jatkunut oikeesti heti kun jälkivuoto loppui. Soitin alkusyksystä terveydenhoitajalle vaivasta, mutta hän käski odottaa siihen asti, että kuukautiset palaavat normaaleiksi. Ja jos sitten tuo vuoto jatkuu, niin lisätutkimuksiin.

Mua kuitenkin vaivaa tämä ihan kauheesti. Voiko mun hormonitoiminta vaan olla sekaisin ja kuukautiset ilmestyy näin oudosti? Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisesta?

Mä olen luulosairasta tyyppiä ja pelkään, että mulla on varmaan joku syöpä :K

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole asiasta kokemusta, mutta ystäväni kertoi, että hänelle tuli ensimmäiset kuukautiset täysimetyksen aikana ja ne olivat alle 2kk synnytyksen jälkeen. En kyllä sitten tiedä miten jatkossa on käynyt.

Vierailija
2/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ainakin omiin kokemuksiin nähden :)

Esikoisen jälkeen menkat alkoivat 8,5kk synnytyksestä. Ekat menkat olivat ihan älyttömän niukat, pikkuhousunsuojalla selvisin. Ja seuraavat tulivatkin kahden viikon jälkeen (kuten kakkosella tässä ketjussa). Ne olivat muistaakseni ihan normaalit. Ja sitten tuli seuraavat noin 35 vrk jälkeen. Mitään " niagaraa" ei mulla missään vaiheessa tullut.

Nyt kakkosen jälkeen 7vko kuluttua synnytyksestä tuli pientä vuotoa ja mahanvääntöä, joka ehkä oli menkat tai sitten ei. Lääkäri veikkasi että olisi. Pikkuhousunsuojalla selvisin siitäkin. Odotan jännityksellä jatkoa...

Mutta siis sekä aloittajan että kakkosen kierrossa on itselle tuttuja piirteitä! Ja mulla ainakin ollut kaikki ihan ok.

Coe + tytöt 03/05 ja 10/06

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoa hiukan

Vierailija
4/6 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. vauva kohta puol vuotta ja vähän väliä tullu tosi niukkoja vuotoja ja oon luullu et on kuukautiset. sit taas loppunu ja on saattanu tulla uudelleen viikon kuluttua.

nyt on menossa " isompi" vuoto ni oisko nyt alkanu sit kunnolla kuukautiset kun on alettu antaa enempi kiinteitä...

tiedä häntä, mut ite en meinaa huolestua kun imetyksen jälkeen jos vielä on näin epäsäännöllistä niin ajallisesti ku määrällisesti...

Vierailija
5/6 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minua ihmetyttää vähän sama asia. Meillä poika pian 7kk ja mulla on tiputellut aina parin viikon välein koko ajan. Yhdet kunnon kuukautiset oli kaksi viikkoa sitten(ensimmäiset synnytyksen jälkeen) ja nyt taas tiputtelee. Enkä muista tällaista edellisten synnytyksien jälkeen.

Ajattelinkin nyt tilata ajan gynegologilta, kai tämä liittyy jotenkin hormonitoimintaan

Vierailija
6/6 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tullut parin viikon välein punertavaa valkovuotoa. Sitä on tullut kyllä ihan minimaalisen vähän. Muutaman kerran olen huomannut vessassa käynnin yhteydessä pyyhkiessä, että paperiin jää sellaista punertavaa valkovuotoa. Muuta vuotoa en ole havainnut eli nyt tota vuotoa ei ole tullut edes housuihin asti.

Olen ihan huolesta soikeena, mutta lääkärikammoisena en ole kyennyt varaamaan itselleni aikaa lääkäriltä. Pelottaa!