Olenko tosi outo, vai onko muillakin vastaavia kokemuksia/tuntemuksia? Jälleensyntymisestä...
En ole koskaan puhunut tästä asiasta yhtään kenellekään, mutta se on ollut läsnä elämässäni aina. Olin ihan pienenä aivan vakuuttunut siitä, että olin oikeasti intiaani. Kaikkiin naamiaisiin pukeuduin intiaaniksi ja kun noin 4-vuotiaana sain lahjaksi yhdeltä Amerikassa asuneelta tutulta oikean intiaanimekon, siitä tuli lempivaatteeni ja käytin sitä aina. Kun se kävi liian pieneksi, säästin sen ja se on vieläkin tallessa. Nyt olen 45.
Minulla on siis aina ollut vahvasti tunne, että olen ollut aikaisemmin olemassa intiaanina. Käsitykseni mukaan olin nuori mies, joka kuoli väkivaltaisesti. Minulle on jäänyt tuska kuolemasta, sitä edeltäneistä tapahtumista ja siitä, etten voinut auttaa rakkaitani.
Kysessä ei ole vain muistikuvat, vaan myös erittäin voimakas hegellinen kokemus, joka kävin läpi noin parikymppisenä. Eräänä todella hankalana hetkenä minusta vain tuntui siltä, että jokin portti aukeni minun ja maailmankaikkeuden välillä ja yhtäkkiä tunsin voimakkaan ja rikkumattoman yhteyden itseni ja kaikkeuden välillä ja ymmärsin, että kaikki on samaa eikä mikään koskaan aidosti kuole tai poistu keskuudestamme, vaan ainoastaan muuttaa muotoaan. Tämä kokemus jotenkin selvitti lapsuuden tuntemuksiani.
Tiedän, että tämä kaikki kuulostaa ihan hullulta, ja siksi en halua ikinä puhua siitä kenenkään kanssa kasvotusten. Kuitenkin nyt täällä olisi mielenkiintoista kuulla, onko muilla (ollut) vastaavia tuntemuksia tai kokemuksia.
Kommentit (5)
En osaa sanoa, mutta hyvin mahdollista se on. Uskon kyllä jälleensyntymään. Tai siihen, että on yksi lähde, josta kaikki saa alkunsa, mutta koemme täällä maan päällä olevamme yksilöitä. Vaikea selittää.
Ja tämä "Eräänä todella hankalana hetkenä minusta vain tuntui siltä, että jokin portti aukeni minun ja maailmankaikkeuden välillä ja yhtäkkiä tunsin voimakkaan ja rikkumattoman yhteyden itseni ja kaikkeuden välillä ja ymmärsin, että kaikki on samaa eikä mikään koskaan aidosti kuole tai poistu keskuudestamme, vaan ainoastaan muuttaa muotoaan." Olen kokenut tuon saman muutama vuosi sitten ja vaikka se kokemuksena kuulostaa erittäin hullulta, niin siitä lähtien minulla on ollut sisäinen rauha ja olen tapahtuneesta erittäin kiitollinen. Tuo ykseyden kokemus oli elämässäni merkittävämpi kokemus kuin omien lasteni syntymä. Se muutti koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta hyvin mahdollista se on. Uskon kyllä jälleensyntymään. Tai siihen, että on yksi lähde, josta kaikki saa alkunsa, mutta koemme täällä maan päällä olevamme yksilöitä. Vaikea selittää.
Ja tämä "Eräänä todella hankalana hetkenä minusta vain tuntui siltä, että jokin portti aukeni minun ja maailmankaikkeuden välillä ja yhtäkkiä tunsin voimakkaan ja rikkumattoman yhteyden itseni ja kaikkeuden välillä ja ymmärsin, että kaikki on samaa eikä mikään koskaan aidosti kuole tai poistu keskuudestamme, vaan ainoastaan muuttaa muotoaan." Olen kokenut tuon saman muutama vuosi sitten ja vaikka se kokemuksena kuulostaa erittäin hullulta, niin siitä lähtien minulla on ollut sisäinen rauha ja olen tapahtuneesta erittäin kiitollinen. Tuo ykseyden kokemus oli elämässäni merkittävämpi kokemus kuin omien lasteni syntymä. Se muutti koko elämäni.
Juuri näin! Kyseessä oli aivan mullistava kokemus, joka muutti suhtautumiseni kaikkeen. Tähdennän vielä, että vaikka kuvauksestani sellaisen käsityksen voisikin saada, tuo kokemus ei millään tavalla liittynyt kuolemaan tai kenenkään poismenoon. Se kytkeytyi todella voimakkaasti rakkauden ja yhteenkuuluvaisuuden ympärille.
Ap
Ei ole hullua. Onneksi on hyviä ystäviä, keiden kanssa puhua kokemuksista ja vaihtaa niitä ilman leimaantumisen pelkoa. Tuo mainittu ykseyden kokemus muuttaa koko elämän positiiviseen suuntaan.
Mä en tiiä kuulostaaks toi niin hullulta koska mun mielestä mä kuulin joskus teorian jostain missä esitettiin suomalaisten ja TIETTYJEN intiaaniheimojen yhteyksiä mitkä elivät siis Amerikan alueella aikoinaan.
Tää voi olla väärä muistikuva, mutta muistan jostain kuulleeni tän teorian