Autopaikan lämmitystolppa
Meneekö autotopaikan lämmitystolpasta sähkönkulutus sähkölaskuun?
Kommentit (28)
Yleensä noista taloyhtiön autopaikoista maksetaan kuukausivuokraa, johon sähkö tavallaan sisältyy, menee taloyhtiön kautta. Mutta kuten täälläkin mainittu, muitakin järjestelyjä voi olla.
Tosin todettakoon, että siinä kohden kun taloyhtiö teki päätöksen, että sähköt pidetään säästösyistä tolpissa päällä vain klo 7-9, 11-13 ja 15-17, niin täytyy myöntää että meinasi hieman kyrsiä kun omat hommat alkoi noihin aikoihin siten, että kotoa piti lähteä joko kuudelta aamulla tai klo 19. Onneksi omakotitaloasujana maksaja saa itse päättää..
Onko esimerkkejä sähkönjaon jaksottamisesta. Meillä taloyhtiössä yksi pitää 15 tuntia lämmityksessä vaikkei aja viikkoon-kahteen metriäkään. Tämä tyyppi pitää sada kuriin.
Yleensä autopaikasta peritään erillinen maksu ja tolpan sähkö sisältyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä noista taloyhtiön autopaikoista maksetaan kuukausivuokraa, johon sähkö tavallaan sisältyy, menee taloyhtiön kautta. Mutta kuten täälläkin mainittu, muitakin järjestelyjä voi olla.
Tosin todettakoon, että siinä kohden kun taloyhtiö teki päätöksen, että sähköt pidetään säästösyistä tolpissa päällä vain klo 7-9, 11-13 ja 15-17, niin täytyy myöntää että meinasi hieman kyrsiä kun omat hommat alkoi noihin aikoihin siten, että kotoa piti lähteä joko kuudelta aamulla tai klo 19. Onneksi omakotitaloasujana maksaja saa itse päättää..
Tässäkin taloyhtiössä tuli ykskaks sisälämppärikielto kun ne sähkön hinnat pomppasi silloin Ukrainan sodan alkaessa. Huvittavasti selitellen asiaa perusteltiin sillä ettei muka piuhat kestä, kummasti kestänyt vuosikaudet siihen saakka kun se sota alkoi ja sähkön hinta nousi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa ei mene.
Kyllä se menee taloyhtiön sähkölaskuun ja sieltä vastikemaksuina asuntojen omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on törkeää! Mun pitää lähteä aamuvuoroon klo 5 ja yövuoroon klo 21, joten joutuisin lähtemään aamuvuoroihin kylmällä autolla mikäli asuisin tuossa taloyhtiössä??
Minulla ainakin menee, asun omakotitalossa.