Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppilaiden omat lomat

Vierailija
06.11.2023 |

Opettajat suhtautuvat nihkeästi oppilaiden omiin lomiin. Opettajilla itsellään enemmän lomia kuin keskivertovanhemmilla. Ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta pitää lomaa koulujen loma-aikoihin. Onko reilua, että nämä lapset eivät ikinä pääse reissuun. Ymmärrän, jos oppilas pitää usein omia lomia. Mutta kyllä koulun on myös mielestäni joustettava.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kukapa ei haluaisi lomailla juuri koulujen loma-aikoina, mutta se ei läheskään joka työpaikassa ole mahdollista. Itse sain lomailla kerran koulujen syyslomalla, kun lapset olivat eskarissa ja ensimmäisellä luokalla, hiihtolomalla en kertaakaan ja pääsiäisenä kerran lasten ollessa yläkoulussa.Osastolla on useampi kymmenen työntekijää ja vain yksi / ammattiryhmä saa olla kerrallaa lomalla, jotta sijaisille saadaan katkeamaton työsopimus.

Vierailija
2/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatoimistojen, hotellien ym syytä tämä on, kun ovat hilanneet hinnat pilviin koululomien ajaksi. Vain rikkailla on varaa reissata silloin, taviksien pitää ajoittaa reissut muihin ajankohtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kukapa ei haluaisi lomailla juuri koulujen loma-aikoina, mutta se ei läheskään joka työpaikassa ole mahdollista. Itse sain lomailla kerran koulujen syyslomalla, kun lapset olivat eskarissa ja ensimmäisellä luokalla, hiihtolomalla en kertaakaan ja pääsiäisenä kerran lasten ollessa yläkoulussa.Osastolla on useampi kymmenen työntekijää ja vain yksi / ammattiryhmä saa olla kerrallaa lomalla, jotta sijaisille saadaan katkeamaton työsopimus.

Joka lomallako pitää mennä ulkomaille? Kuitenkin joka kesä olet saanut useamman viikon loman. Miksi ette matkustaneet silloin? Ei tavallisessa työssä vuosilomia edes ole niin paljoa, että voisi edes pitää syyslomaa, hiihtolomaa ja joululomaa kaikkia samana vuonna. 

Vierailija
4/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa ei kyllä koskaan ole ollut mitään ongelmia lasten lomien kanssa. Se että muutamassa koulussa on kielteinen asenne lomien myöntämisern, ei suinkaan tarkoita että kaikilla olisi.

Vierailija
5/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut meidän reissanneen koulujen lomien ulkopuolella. Itse asiassa emme tehneet niin kertaakaan. Kysymys oli vain siitä, että kaikki eivät saa lomia samaan aikaan kuin opettajat, mutta tätä opettajat eivät ymmärrä.

Vierailija
6/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla myös kyse osan kateudesta kun toiset pääsevät matkustamaan. Kun itse ei pääse, ei muutkaan saa päästä.

Vierailija
7/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edes niin lyhyitä lomia ano, et anoisin opettajalta, kun anon pitkät rehtorilta ja vaan ilmoitan asian opettajalle. Enhän mä sitä opettajaa näe, repiikö se pelihousunsa vai rukoileeko, että luojan kiitos yks lapsi vähemmän. Siis ei kiinnosta opettajan tunteet, kun mä vietän perhelomaa. 

Vierailija
8/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan on todella helppo sanoa, että miksi ihmeessä kaikki ei lomaile samaan aikaan koulujen lomien kanssa kun niinhän hekin vanhempina tekevät.

Hesarin kommenteissa muutama sanoi, että eihän opettajatkaan voi olla kesken työvuoden poissa viikkoa. 

Meillä muilla se nyt vaan ei mene niin. Osalla on pätkätöitä vain. Osalla työ on kausiluonteista huippujen osuessa juuri loma-aikoihin. Osalla työ on projekteja toisensa perään, jolloin kesken projektin ei lähdetä mihinkään. Osalla lomat kiertää, jolloin ei ehkä saa lomaa kuin kerran tai kaksi samaan aikaan lapsen kanssa yhdeksän vuoden aikana.

Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?!

Ja todella ylimielistä kommenttia sekin, että jos ei ole varaa maksaa loma-aikojen hintoja, sitten voi olla kotona. Meitäkin on viisi ihmistä, ja meidän perheessä se tekee tonneja lisää matkan hintaan. Ei olla oltu tosin kuin kaksi kertaa lomalla niin, että lapset on olleet viisi päivää poissa. Sinä aikana ehdittiin edelle koko luokkaa kun tehtiin lomalla koulutehtäviä, tai lähinnä lentomatkoilla. 

Vierailija
9/9 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on lähteä lomalle tekemään koulutehtäviä?