Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalan sairaat työilmapiirit veivät mielenterveyteni ja olen nyt itse mielenterveyskuntoutuja

Vierailija
05.11.2023 |

Mielisairaanhoitajasta mielenterveyskuntoutujaksi. Näin siinä kävi, vuosikymmenten jälkeen. Muistakaa, että kuka vaan saattaa sairastua. Kohdelkaa työkavereitanne hyvin. Mielenterveyshäiriöt tulevat yhteiskunnallemme kalliiksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

True dat.

Vierailija
2/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdotko kertoa kokemuksistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua tätä kohtaloa:( t. saikkulainen lähihoitaja joka uupui

Vierailija
4/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaanhoitaja? Oma sairastuminen saattaa antaa uusia näkökulmia ja ymmärrystäkin. Kenties oppii arvostamaan potilaitakin. 

Skitso tai psyko, mielenvikainen, kaistapää, hullu ja MIELISAIRAS ovat vanhentuneitä ja loukkaavia ilmaisuja. Tosin en ihmettele, että mielenterveyshoitajat ja psykiatriset sairaanhoitajat sellaisia sanoja käyttävät. 

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/118b5598-8a85-4d4a-92e5-fe9e…

Vierailija
5/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat ja ajatukset edelleen hiertävät ja vaativat selvittelyä?

Vierailija
6/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tapahtunut sama opetustyössä. En pysty enää palaamaan työhöni. 

Vierailija
7/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaihtanut työpaikkaa tai ottanut lopareita? 

Vierailija
8/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella lapsia, joiden vanhempia sairaasti käyttäytyvät ovat. Outo koti-ilmapiiri, johon moni kasvaa sisään.

Vierailija
9/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kävi samalla tavalla. Olin töissä päihdepsykiatrialla. En pysty enää palaamaan sinne. 

Vierailija
10/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaanhoitaja? Oma sairastuminen saattaa antaa uusia näkökulmia ja ymmärrystäkin. Kenties oppii arvostamaan potilaitakin. 

Skitso tai psyko, mielenvikainen, kaistapää, hullu ja MIELISAIRAS ovat vanhentuneitä ja loukkaavia ilmaisuja. Tosin en ihmettele, että mielenterveyshoitajat ja psykiatriset sairaanhoitajat sellaisia sanoja käyttävät. 

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/118b5598-8a85-4d4a-92e5-fe9e…

Mielisairaanhoitaja on vanha titteli, jolla moni tekee edelleen kentällä töitä.

Vierailija
11/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joitakin vuosia sitten ollut näkemässä, kun psykiatrisen puolen hoitohenkilö, jonka kanssa olen ollut asiakassuhteessa, oli vapaa-ajalla päihtyneenä niin, että kyseessä ei selkeästi ollut iloinen juominen vaan hänellä oli paha olla. Tilanne ei ollut mukava minulle eikä varmasti hänellekään.

Monesti sitä on asiakkaana kuvitellut, että hoitajat ja lääkärit ovat jotain superihmisiä, mutta p****t, ihan samanlaisia tallaajia kuin muutkin ihmiset. Ihan samalla tavalla heistä löytyy psyykkisesti pahoinvoivia, persoonaltaan häiriintyneitä ja niin edelleen.

Mies 36

Vierailija
12/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joitakin vuosia sitten ollut näkemässä, kun psykiatrisen puolen hoitohenkilö, jonka kanssa olen ollut asiakassuhteessa, oli vapaa-ajalla päihtyneenä niin, että kyseessä ei selkeästi ollut iloinen juominen vaan hänellä oli paha olla. Tilanne ei ollut mukava minulle eikä varmasti hänellekään.

Monesti sitä on asiakkaana kuvitellut, että hoitajat ja lääkärit ovat jotain superihmisiä, mutta p****t, ihan samanlaisia tallaajia kuin muutkin ihmiset. Ihan samalla tavalla heistä löytyy psyykkisesti pahoinvoivia, persoonaltaan häiriintyneitä ja niin edelleen.

Mies 36

näinhän se on ja noissa työyhteisöissä on paljon pahoinvointia ;(

Vierailija
13/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 36

näinhän se on ja noissa työyhteisöissä on paljon pahoinvointia ;(

Suutarin lapsella ei ole kenkiä.

Vai miten se menikään..

Vierailija
14/14 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä osa-aikaisesti töitä, jos on taipumus tulla jaksamisongelmia. Mulla juuri se kokemus about tuhannen kerran. Työilmapiiri oli hyvä.