Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en pysty enää tekemään yhtäkään työpäivää hoitoalalla

Vierailija
05.11.2023 |

Oikeasti. Jos menen sinne vielä kerran niin en tule elävänä takaisin. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten haet opiskelemaan jotain muuta alaa.

Vierailija
2/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaako siellä joku henkeäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Surullista, mutta aika tavallinen tilanne monessa terveydenhuollon työpaikassa. Hirviömäisiä esimiehiä tai työkavereita tai asiakkaita. 

Vierailija
4/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vain kuvitella mihin kaikken siellä törmää, sosiaalialan syövereissäkin häviää säännöllisesti usko ihmiskuntaan. Ellet sitten meinaa, että vedät uupumuksen rajamailla.

Vierailija
5/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mee sinne. Ilmoita että ottavat sijaisen heti. 

Vierailija
6/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voin vain kuvitella mihin kaikken siellä törmää, sosiaalialan syövereissäkin häviää säännöllisesti usko ihmiskuntaan. Ellet sitten meinaa, että vedät uupumuksen rajamailla.

Kyllä teissäkin on kuule sosiaalipuolella todella v-mäisiä tapauksia. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa..

Vierailija
7/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kuhisee narsisteja ja sosiopaatteja . Herkät syödään elävältä noiden sairaiden ihmisten puolesta.

Vierailija
8/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä sairaslomalla, mutta määräaikainen sopimus on voimassa vuoden loppuun.  Pelkään, että en saa sairaslomalle jatkoa enkä voi purkaa työsopimusta. Tammikuussa alkavat uuden alan opinnot, mutta minua pelottaa. Pärjäänkö taloudellisesti? Saanko mistään muualta töiltä? 

Ap

Vierailija
9/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt tarkemmin. Onko hoitotyö itsessään se syy, vai työyhteisön ongelmat?

Edellinen ongelma korjaantuu vain alan vaihdolla, mutta jälkimmäiseen voi auttaa esim. työpaikan vaihto.

Itse työskentelen hoitoalalla n.50h/vko, koska se vaan on mun juttuni, josta nautin.

Vierailija
10/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä sairaslomalla, mutta määräaikainen sopimus on voimassa vuoden loppuun.  Pelkään, että en saa sairaslomalle jatkoa enkä voi purkaa työsopimusta. Tammikuussa alkavat uuden alan opinnot, mutta minua pelottaa. Pärjäänkö taloudellisesti? Saanko mistään muualta töiltä? 

Ap

Työuupumus? Et kai vaan ole ollut jossain päivystyksessä töissä? Niissä ei tunnu monikaan jaksavan nykyään.

Vierailija
11/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sitten jos et saa töitä, jos kuitenkin kuolet hoitoalalla jos siellä jatkat? Millainen taloudellinen tilanne olisi huonompi vaihtoehto kuin jatkaminen hoitoalalla?

Vierailija
12/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt tarkemmin. Onko hoitotyö itsessään se syy, vai työyhteisön ongelmat?

Edellinen ongelma korjaantuu vain alan vaihdolla, mutta jälkimmäiseen voi auttaa esim. työpaikan vaihto.

Itse työskentelen hoitoalalla n.50h/vko, koska se vaan on mun juttuni, josta nautin.

Työyhteisön ongelmat ja hierarkia koko alalla. Ei sitä pääsee karkuun. Sitä on joka paikassa. Olen vaihtanut työpaikkaa ja maakuntaa. Kaikkialla se on samanlaista.

Ap

Vierailija
13/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Sairausloma pahensi ongelmia, työpaikalla oli vastassa nokkiva kanalauma.

Vierailija
14/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Sairausloma pahensi ongelmia, työpaikalla oli vastassa nokkiva kanalauma.

Älä kuuntele näitä hulluja. Itse lopetin työt toisella alalla kun tuntui siltä että jos en nyt lähde lähden piipaa-autolla. Joskus tulee se päivä kun täytyy lopulta kuunnella itseään.

Vierailija
15/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siksi olen sairauslomalla .

Vierailija
16/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kuuntele näitä hulluja. Itse lopetin työt toisella alalla kun tuntui siltä että jos en nyt lähde lähden piipaa-autolla. Joskus tulee se päivä kun täytyy lopulta kuunnella itseään.

Totta se on että sairausloma pahentaa tilannetta.

Vierailija
17/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itsesi. Tuolla alalla ei työstään nauti muut kuin 5-7 tonnia kuussa tienaavat etätyötä tekevät kliiniset asiantuntijat ja "laatu"vastaavat joiden ei tarvitse osallistua potilastyöhön ollenkaan ja norsunluutornistaan vaan jakavat ohjeita. Onneksi itse jätin alan. 

Vierailija
18/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko opintojen ohessa mahdollista työskennellä osa-aikaisesti yksityisellä puolella? Ap ei kertonut mitä työtä on tehnyt. Mutta yksityisellä puolella on esim. sairaiden lasten hoitoa (että kovapalkkainen uratykki pääsee töihin) ja vanhusten seuralaispalvelua sun muuta. Tai ehkä niitä vihamielisiä työ-ympäristöjäkin voisi kestää yksi päivä kerrallaan.

Nyt on kuitenkin tärkeintä, että hoidat itsesi kuntoon! Jos toipuminen vaatii sen, ettet katso tuohon alaan päinkään, niin olkoon sitten niin. 

Vierailija
19/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on aika laaja, hoitaa voi lapsia, vammaisia, vanhuksia, mielenterveyskuntoutujia...

Voit toimia lapsiperheiden kotipalvelussa, perhelomittajana, omaishoitajan sijaisena...

Ja kouluttautua näytteenottajaksi, välinehuoltajaksi.

Vierailija
20/24 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkavaltaisia aloja kannattaa todellakin välttää. Ongelma on nimenomaan ne naisjohtajat. Kun super ja tehy vaihtaisivat ammattilaiset johtoon, niin kaikki muuttuu paremmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän