Ekaa kertaa elämässäni Kanarialle tammikuussa! Millaista vaatetta pakkaan mukaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties niin lihava ettet kehtaa uida?
En ole lihava. En vain nauti uimisesta etenkään kylmässä.
Las Palmasissa ei ole tammikuussa mitkään bikinikelit. Jos haluat kuumuutta, tee päiväreissu bussilla Playa del inglesiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
String-malliset bikinit ainakin.
En aio uida ollenkaan joten uikkareita en ota.
No mitä sä sinne menet tekemään, ottamaan kuvia someen? 🤦🏼
Noiko on sinun vaihtoehdot mitä lomalla voi tehdä?
Päivällä voi olla lyhythihainen hyvinkin, illalla pitkähihainen. Mukavaa reissua, Kanaria on kiva paikka ja nykyään parantanut mainettaan. Paljon nuoria harrastamassa esim pyöräilyä ja muita aktiviteetteha. Ne ryyppyporukat on vähentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Toppayakki
https://www.nelsonroadvet.com/wp-content/uploads/2012/03/iStock_0000024…
Vierailija kirjoitti:
Las Palmasissa ei ole tammikuussa mitkään bikinikelit. Jos haluat kuumuutta, tee päiväreissu bussilla Playa del inglesiin
En välttämättä kaipaa kuumuutta.
Vierailija kirjoitti:
Las Palmasissa paikalliset pukeutuvat hyvin, on Helsingin kokoinen kaupunki. Ihan tavallisilla siisteillä vaatteilla pärjäät.
Ei lähellekään Helsingin kokoinen, ei pinta-alaltaan, eikä väestöltään. Vaattaista olet ihan oikeassa. Itse olen käynyt useamman kerran talvella Kanarialla ja kyllä minulle viikoksi on riittänyt käsimatkatavarat /riittäisi kahdeksikin viikoksi jos kävisi kerran pesulassa pesemässä vaatteet.) Lämpimät vaatteet päällä lähtiessä niin pärjää niillä jos sattuu viileämpi päivä. Sitten vaan shortsit tai parit, alushousuja, sukkia ja t-paitoja.
Olen ollut tammikuussa sekä Gran Canarialla että Teneriffalla etelärannoilla
Säiden suhteen kävi tuuri, molemmilla kerroilla kuin Suomen kesä - päivisin 20-22 astetta, illalla n 15. Eli tarkeni uida ja ottaa aurinkoa, olla hellemekossa mutta illalla piti olla pitkähihaista. Ja Teidellä/vuoristossa olin kevytunska päällä eikä todellakaan ollut liikaa.
Pohjoisessa sataa enemmän ja on viileämpää
Vierailija kirjoitti:
Ah, viimeinkin. Päästään "vauva" tason keskusteluun :D
Sitä paitsi valaatkin kehtaa uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, viimeinkin. Päästään "vauva" tason keskusteluun :D
Minusta av-taso saavutettiin viestissä nro3.
Päivällä on lämmin jos aurinko paistaa ja auringon laskettua viileää. Voi myös tuulla kuten rannikoilla yleensä.
Yleensä kerrospukeutuminen on järkevää. Sielläpäin näkee esim toppaliivejä, joka on päivällä kevyt ja auki mutta illalla vetoketju kiinni lämmittää.
Yöt voi olla vain 10 astetta aamuyöstä. Saarten pohjoisosat ovat sateisempia. Voihan se olla, että sortsitkin tarvitaan kivikylässä. Säätiedotuksia kannattaa katsella. Lanzarotella paleli, kun oli vuotavat lasiliukuovet nurtsille. 4 reissua olen käynyt ja voi sanoa, että keskimäärin siellä on T-paita + pitkät housut lämpötila.
Kyllä minä olen tammikuussa Teneriffalla tarjennut ihan sortseissa ja t-paidassa. Oikeastaan on tullut välillä kuumakin. Viimeksikin kuumimpana päivänä +33.
Uima-altaat on muille liian kylmiä, mutta Suomen järvivesiin tottuneille sopiva.
Pipo tai nailonsukkahousut ei vie paljon tilaa mutta lämmittää tarvittaessa.
Alimmaksi hihaton toppi -aluspaita, siihen t-paita päälle. Pitkähihainen harteille tai solmii vyötärölle.
Mä olen käynyt Teneriffalla useasti tammikuussa parinkymmenen vuoden aikana. Välillä on ollut myrskyisää, välillä ihan mahtava sää. Silloinkin kyllä iltaisin on tarvinnut pitkähihaista.
Lähden kanarialle joulukuun alussa tyttöystävän kanssa. Siellä pitäisi olla ainakin +20 lämpoä joten ihan kesävaatteet mukaan otamme.
Hotellihuoneessa on tuskin lämmitystä, joten illalla on kylmää ja kosteaa myös sisällä. Villatakki on ehdoton. Ja jos huoneessa on laattalattiat, niin villasukat lisäävät mukavuutta iltaisin selvästi.