Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinnäytetyöseminaari ja kypsyysnäyte (AMK)

Vierailija
03.11.2023 |

Minulla on tuo tulossa ja on sen verran monta rautaa tulessa, että en ole kerennyt katsoa kokonaan kaikkia aiheeseen liittyviä lähteitä. Minulle on kuitenkin sanottu, että voin hyvin pitää nämä tilaisuudet putkeen ja annettu ymmärtää, että työ menee kyllä läpi.

Onko seminaari pelkkä työn esittely ja miten siihen ja kypsyysnäytteeseen kannattaa valmistautua? Miten olette valmistautuneet?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumps.

Vierailija
2/6 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä AMK:sta. Yliopistossa kypsyysnäytteellä varmistettiin lähinnä, että työ on oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta sitten tein AMKm kypsyysnäytteen, jossa piti vastata omaa työtä koskeviin kysymyksiin. Eli varmistivat, että itte on tehnyt.

Vierailija
4/6 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä AMK:sta. Yliopistossa kypsyysnäytteellä varmistettiin lähinnä, että työ on oma.

On amk:ssa sama juttu. Tein sen heti oman opparini esityksen jälkeen. 

Vierailija
5/6 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä valmistuin sairaanhoitajaksi. Esityksen jälkeen kävin seuraavana päivänä kypsyysnäytteessä. Siinä oli kaksi essee kysymystä joista piti toinen valita. Molemmat liittyi opparinaiheeseen. Joku sanamäärä siinä oli maksimi. Tarinaahan mulla riitti että piti hiukan lyhentääkin että riitti sanat. Katsovat vissiin myös oikeinkirjoitusta sen lisäksi että varmasti on sen työn itse tehnyt. Tein yksin kirjallisuuskatsauksen joten eipä siinä ollut mitään epäselvää ettei oma olisi ollut

Vierailija
6/6 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnäytetyön seminaarissa esitellään työn aihe, työn tavoitteet / mitä työllä haetaan, esitellään koko prosessi ja lopuksi tutkimustulokset. Seminaari on siis valmiin työn esittely. Tämän jälkeen opinnäytetyöhön voi vielä tehdä pientä hienosäätöä, lisätä lähdeviitteitä ym. Sitten työ palautetaan ohjaavalle opettajalle ja ilmoittaudutaan kypsyysnäytteeseen. Kypsyysnäytteessä on kaksi kysymystä liittyen työsi aiheeseen. Yleensä kysymys on pohdiskeleva. Eli kysymys ei ole sellainen että "millä tavoin tuote x on valmistettu" vaan enemmänkin "pohdi, millä tavoin tuote X menestyisi tulevaisuudessa ja mitkä ovat sen vahvuudet".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän