Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolustusvoimat sallimassa parran ja viikset miehille

Vierailija
02.11.2023 |

Mites naiset? Naisille pitää sallia myös!

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää viiksistä miehellä. 

Niin sehän onkin tärkeintä, että mies näyttää mielestäsi hyvältä taistellessaan Suomen puolesta :D

Vierailija
62/82 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää viiksistä miehellä. 

Niin sehän onkin tärkeintä, että mies näyttää mielestäsi hyvältä taistellessaan Suomen puolesta :D

Jos on viikset niin pitää olla myös leuassa partaa, mutta ei niin, että on pelkät viikset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kasvattaa erään entisen Saksalaisen valtiomiehen viikset?

Vierailija
64/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parrat ovat helv. rumia.

Niin minustakin, mutta ei se ole mikään syy kieltää niitä armeijassa. Se on maanpuolustuslaitos eikä Mister Suomi -kilpailu. Parta ja pitkä tukka saisi olla, kunhan huolehtivat etteivät ne vaaranna palvelusturvallisuutta.

Muutamat täällä väittävät, että parran kanssa kaasunaamari vuotaisi. Meillä oli kertausharjoituksissa suojelukoulutusta ja siinä yhteydessä tehtiin kaasunaamarin tiiveyskoe. Tulos: aivan yhtä lailla toimi kaikilla, myös pitkätukilla ja partajeesuksilla. (Reserviläistenhän ei tarvitse leikata partoja eikä hiuksia kertauksissa.) Joskus 80-90 vuotta sitten ehkä oli eri asia, kun naamarit olivat heikkolaatuisempia.

Moni varmaan ajattelee, ettei vara venettä kaada ja haluaa varman päälle ajella karvat siinä vaiheessa kun on aito pelko sinappikaasusta tms., mutta ei sille yleisesti mitään pakottavaa tarvetta ole.

Vierailija
65/82 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako parran värjätä esim siniseksi?

Ei varmaankaan, ellei sääntöjä muutettaisi siltäkin osin. Kai se sääntö on edelleen voimassa, että hiusten (ja luultavasti siis jatkossa myös parran) pitää olla ns. luonnollisen värinen, millä ei tarkoiteta välttämättä henkilön omaa luontaista väriä vaan mitä tahansa sellaista, joka voisi jollakulla olla luonnostaan. Punainen on ollut tässä aina vähän tulkinnanvarainen. Monesti näyttää kelpaavan sellaisetkin punaisen sävyt, joita kukaan ei saa muuten kuin purkista.

Vierailija
66/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodassa sitten syöpäläiset tarttuvat ja leviävät.

Sille on syy, miksi ne leikattiin ennen vanhaan.

T: tuntematon 

Höpö höpö. Nimen omaan ennen armeijoissa viikset ja parta ovat olleet ihan arkipäivää. Ja olihan itse Marskillakin aina viikset.

Vierailija
67/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sotamiehille ja aliupseereille ei tulisi sallia mitään karvoitusta naamaan. Upseeristolle hillityt viikset voisi olla ajateltavissa.

Väärin. Kokeneilla aliupseereilla jos kenellä niitä viiksiä on ollut, kuten Preussin armeijassa jonka kuria ja järjestystä meilläkin on matkittu kautta historian. 

Vierailija
68/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset vai amerikkalaiset viikset?

Aatun.

Vierailija
69/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin jo korkea aika. Tuo ettei saa olla partaa ja viiksiä, on ollut tuon firman kaikkein naurettavin sääntö.

Eikä niitä pakko ole kasvattaa. Mutta ne ketkä haluavat, niin kaikille heille aivan loistava juttu, jahka toteutuu. On sitä odotettukin! (itsekin olen ollut allekirjoittamassa lukuisia aloitteita asian puolesta vuodesta toiseen)

Vierailija
70/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eivät pitkiä hiuksia salli. Että ei karise viimeinenkin miehisyyden ripaus harmaisiin astuvasta miehen alusta

Vierailija
71/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kasvattaa erään entisen Saksalaisen valtiomiehen viikset?

Saksalainen valtiomieshän otti ne tyyliinsä ekan maailmansodan aikana koska olivat kaasunaamariin sopivat. Muutenkin muotia siihen aikaan.

Vierailija
72/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli se kommentti kun nyt tasa-arvovaltuutettu kommentoi että enää ei ollut perusteltua tasa-arvon näkökulmasta kieltää. 

Mitä nyt koko asevelvollisuusjärjestelmä sukupuoleen perustuen ei paljon kiinnostele, mut hei! Nyt sallitaan karvat kuitenkin! 

🤣🤣🤣 Ihan ku jostain komediasarjasta.

Vierailija
73/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan eivät pitkiä hiuksia salli. Että ei karise viimeinenkin miehisyyden ripaus harmaisiin astuvasta miehen alusta

Vaaleat, pitkät kutrit heiluen sipsuttaa rynnäkkökivääri kädessä puulta toiselle etsien ilmasuojaa.

Vierailija
74/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan jäänyt 2000 luvulle, enkä vieläkään tajua miksi miehillä on papparaisparta tai sutimaiset virkasetäkalapuikkoviikset. Asia ei kuulu mulle mitenkään. Yritän löytää usein vastauksen, mietin ja mietin. Pohdin onko niiden miesten naiset "hulluja", miksi haluavat olla karvaisuuden lähellä, ei näe ilmeitä tai piirteitä. Armeijassa se voi pelottaa kyllä vihollista. 

Vierailija
75/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt liikaa vaadittu että miehet pitäisi naamansa siistinä edes muutaman kuukauden verran mitä tuo armeija kestää.

Vierailija
76/82 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleat, pitkät kutrit heiluen sipsuttaa rynnäkkökivääri kädessä puulta toiselle etsien ilmasuojaa.

Kannetaan vielä kikhernekeittoa hummuksella ja unilelu korsuun, niin hänelläkin on turvallinen olo

Vierailija
77/82 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikinkisoturithan ne olivatkin kaikkein huolitelluimpia ikinä.

Vierailija
78/82 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijasta on tulossa todella erilainen paikka kuin missä itse tuli käytyä.

Armeija muuttui silloin kun alokasajalle tuli "pehmeä lasku" ja kuntotasoryhmät joskus 2000-luvun alussa. Lisäksi alokkaille sallittiin vapaa-aikaa, mikä muutti alokasajan pehmoiluksi.

Vierailija
79/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan jäänyt 2000 luvulle, enkä vieläkään tajua miksi miehillä on papparaisparta tai sutimaiset virkasetäkalapuikkoviikset. Asia ei kuulu mulle mitenkään. Yritän löytää usein vastauksen, mietin ja mietin. Pohdin onko niiden miesten naiset "hulluja", miksi haluavat olla karvaisuuden lähellä, ei näe ilmeitä tai piirteitä. Armeijassa se voi pelottaa kyllä vihollista. 

Eiköhän makuja voi olla monia ilman mitään hulluutta.

Itse en karvaisista naamoista tykkää, mutta minkäs teet, kun mieheni päätti kasvattaa parran vuosien yhdessäolon jälkeen. Noin pienen vian takia en kuitenkaan hyvästä miehestä luovu, joku tärkeysjärjestys täytyy asioissa olla.

Vierailija
80/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheimilla oli viikset.