Toisten ihmisten ajatuksien tunteminen
En ole hullu. Koko ikäni 50v olen enemmän ja vähemmän ns. lukenut muiden mielessä liikkuvia ajatuksia. Vaikka esim. kun juttelen jonkun kanssa niin tulee omaan mieleen ikäänkuin välähdys toisen mietteistä. Huolimatta siitä mitä toinen kertoo tai sanoo, voi tulla ihan konkreettinen näky omaan päähän mitä esim. hän ajattelee juuri sillä hetkellä. Se voi olla siivoamista, autolla ajamista, huolta lapsesta, oman itsensä skannaamista..
Tämä rasittaa iän tullen enemmän, nuorempana sivuutin nuo ja täytin pääni omilla jutuilla. Nyt tulee liian paljon joka puolelta tietoa mitä ei sanota ääneen eikä kuulu minulle. Olen lähes erakoitunut tämän vuoksi.
Ymmärrän oikein hyvin mitä empatia ja vuorovaikutus ovat. Tämä menee normaalin yli, muiden ajatukset tunkevat omaan päähäni liian selkeinä ja konkreettisina. Olen ihmisten keskellä vaikka marketissa, kukaan ei pyydä mitään tai puhu, mutta päässäni huutaa monta toisten ihmisten ajatusta. Kun katson jotakuta silmiin Se vain pahentaa asiaa.. ikäänkuin joku polku on ihan auki minulle päin.
Menenkö osastolle suoraan?
Kommentit (8)
Skitsofrenia/psykoosi. Ja muuten,jos oikeasti ajatukset lukee niin huomaisit että me miehet ajattelemme 80% ajatuksista seksiä, varsinkin julkisilla paikoilla jos lähistöllä viehättäviä naisia. Oletko huomannut tälläistä?
Varsinkin kaapunaisten miehet vahtaa naisia. Hah, eipä uskoisi .. mutta 99% fakta. Mukavaa varmaan siellä uumenissa.
Ei kai tuollainen tuntemus haittaakaan, kunhan tiedostat, että ne eivät oikeasti ole toisten ihmisten ajatuksia vaan sun päästäsi peräisin.
Mun lyhytaikaisella exällä oli tuollaisia kuvitelmia, hän koki kosketuksen kautta näkevänsä ihmisten muistoja, aistivansa ajatuksia ym. En ole laittamassa hänelle mitään diagnoosia, mutta ei se ihminen ihan normaalilla tavalla hahmottanut tätä maailmaa eikä kyennyt aistimaan toisten ihmisten tunteita vaikka ne olisi hänelle toimittanut mustaa valkoisella.
No tuo seksi on top 3 joukossa. Miehien ajatuksissa valtarooli. Hyvin minäkeskeisiä ajatuksia suurin osa. Miltä näytän, miltä toinen näyttää, kiire, nämähän on yleisiä. Mutta minä kuulen ne ihan sanoina, kuten tuota olisi kiva panna, onkohan puutteessa, teen lasagnea näistä, ajatteleekohan se minua, onkohan tässä kaikki, kumpa pääsis juomaan kotiin, pierettää kamalasti, voisin tappaa itseni, olen ihan paska, jne..
Vierailija wrote:
No tuo seksi on top 3 joukossa. Miehien ajatuksissa valtarooli. Hyvin minäkeskeisiä ajatuksia suurin osa. Miltä näytän, miltä toinen näyttää, kiire, nämähän on yleisiä. Mutta minä kuulen ne ihan sanoina, kuten tuota olisi kiva panna, onkohan puutteessa, teen lasagnea näistä, ajatteleekohan se minua, onkohan tässä kaikki, kumpa pääsis juomaan kotiin, pierettää kamalasti, voisin tappaa itseni, olen ihan paska, jne..
Pysähdy hetkeksi miettimään ovatko omat ajatuksesi näin selkeitä ja koherentteja lauseita vai pomppivatko ne sinne tänne ilman punaista lankaa. Yleensä ihmiset ajattelevat useita eri asioita samaan aikaan. Tiedät kyllä itsekin etteivät nuo ole todellisia muiden ihmisten ajatuksia.
Kyllähän sinä tiedät, että nuo ovat omia kuvitelmiasi, eivät toisten ajatuksia. Ehdottomasti kannattaisi kyllä puhua noista harhoista lääkärille.
Kuvittelet kaiken.