Olitteko varmoja, että syöpä on ennen diagnoosin varmistamista? Itse olen aivan varma mutta en viitsi mennä lääkäriin.
Oireita on ollut pari vuotta. Ensin rintaa pisti kivuliaasti ajoittain ja kutisi usein. Sitten nänni vetäytyi aika ajoin. Lääkäri ei ollut kiinnostunut, joten jätin asian sikseen.
Edelleen rinta välillä kipuilee, nänni vetäytyy sisään molemmin puolin aina silloin tällöin. Nyt seuraavaksi on pahat vatsaoireet. Kestäneet nekin kuukausia mutta oireet lisääntyneet.
Vatsan löysyyttä, suoli ei tyhjene, käyn useasti vessassa. Ihan outoa tuotetta tulee, ohutta ja välillä ihan vettä vain. Vatsaa turvottaa, ruoka sulaa hitaasti. Kylkikipua on, kuin kyljen alla olisi jotain. Usein sattuu, etenkin tietyssä asennossa tuntuu kuin jokin työntyisi kipeästi kylkeä vasten.
Hiukset ovat ohuet, lähtevät. Näytän todella huonolta ja rumalta. Olen vanhentunut hirveästi muutamassa vuodessa vaikka olen vielä nuori.
Ei voi olla asiat kohdillaan. Oliko teillä itse laadittu syöpädiagnoosi ennen kuin kävitte varmistamassa sen?
Kommentit (7)
Oma diagnoosi on paras tapa hoitaa asiaa. Lekuria on turha vaivata ja tältä palstalta saat parhaat arviot ja ohjeet.
Syöpä uusiintuu jopa hoidon aikana.
No voihan tuo olla vaikka mikä muukin kuin syöpä. Molemminpuolinen nännien ajoittainen vetäytyminen esimerkiksi ei ole rintasyövän oire. Ota yhteyttä terveyskeskukseen. Voi olla ihan joku helposti hoidettava vaiva, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta.
Rinnassa olevat viiltomaiset kivut kertovat hormonien vaihtelusta. Kävin nuorempana mammografiassa, kun ihmettelin tuollaisia kipuja ja lääkäri kertoi tuon.
Nännien vetäytyminen ajoittain on ihan normaalia ja vatsaoireet voivat olla vaikka keliakiaa. Mene lääkäriin.
Kai sä tajuat, että mitä pidempään odottelet sitä enemmän sä menetät, jos kyseessä on syöpä? Alkuvaiheessa voi selvitä hyvinkin vähäisellä hoidolla, mutta levinneenä rankat hoidot, joiden seuraukset jatkuu vielä toimpumisen jälkeen, jos edes toivut. Äkkin nyt lääkärille, jos olet muu kuin trolli.
Mulla on hammas juurihoitokunnossa, mutta en jaksa lähteä hammaslääkäriiin.