Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan ok, että lasten isä juo

Vierailija
29.10.2023 |

8 ja 12 v tytöt tapaavat nyt tuomarin pätöksellä isäänsä jokatoinen viikonloppu, koska olen tuonut huomeni hänen esille jokapäiväisestä alkoholin käytöstään.

Nyt kun tytöt siellä ovat jokatoinen viikonloppu käyneet, hän edelleen juo. Onko se ok?

Isänsä myös jatkuvasti puhelee, varsinkin tälle pienemmälle, miten minä joudun vankilaan ja hän tekee minusta tutkintapyyntöjä poliisille ja poliisit hakevat...tälläistä roskaa, mikä ahdistaa lasta ja ei pidä paikkaansa.

Olisiko syytä pyytää valvottuja tapaamisia?

Meillä on nyt olosuhdeselvitys alkamassa, väliaikaismääräyksellä tuomari muutti viikkoviikko asumisen jokatoiseksi viikonlopuksi isälle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen tuonut esille huoleni isän alkoholinkäytöstä

Vierailija
2/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhdeselvitys on meneillään ja tuon ikäisiltä lapsilta voi jo itseltään kysyä. Täydellisen hyviä ratkaisuja tuskin voi olla tilanteessa, joissa toinen vanhemmista on aktiivinen päihteidenkäyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset eivät vastusta sinne menoa, kuitenkin he välittävät isästään, vaikka on lyönyt toista lasta ja juo.. isää ei ole tuomittu lyömisistä ja hän kieltää kaiken, vaikka lapsi on kertonut tilanteista. Ja ainakin tämä pienempi puhuu, että haluaa isälleen, että pääsee naapurissa asuvia kavereita näkemään, eikä hirveästi anna ymmärtää, että isäänsä haluaisi nähdä..

Kuinka paljon lasten mielipiteillä on väliä, jos vaikuttaa, että eivät ymmärrä, miten haitallista isän käytös on? Ap

Vierailija
4/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No lapset eivät vastusta sinne menoa, kuitenkin he välittävät isästään, vaikka on lyönyt toista lasta ja juo.. isää ei ole tuomittu lyömisistä ja hän kieltää kaiken, vaikka lapsi on kertonut tilanteista. Ja ainakin tämä pienempi puhuu, että haluaa isälleen, että pääsee naapurissa asuvia kavereita näkemään, eikä hirveästi anna ymmärtää, että isäänsä haluaisi nähdä..

Kuinka paljon lasten mielipiteillä on väliä, jos vaikuttaa, että eivät ymmärrä, miten haitallista isän käytös on? Ap

Totta kai lapsille on haitallista kenen tahansa heille tärkeän ihmisen alkoholistinen käytös. Tällaisia toisen tai molempien vanhempiensa alkoholismista kärsiviä lapsia on Suomessa satoja tuhansia. Ei kenelläkään taida olla Helikeijun taikasauvaa, jolla isät ja äidit saataisiin raittiiksi.

Vierailija
5/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljon juo, onko humalassa, voit ihan pyytää et lapsi soittaa sulle kun isä juo, soita itse silloin ihan poliisi ja lastensuojelu paikalle, että saat todistusaineistoa sinne oikeuteen että isä ei ole turvallinen huoltaja.

Vierailija
6/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasta ahdistaa ja juominen on päivittäistä niin ehdottomasti valvotut tapaamiset.

Vierailija
7/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ainakin puheeksi selvittäjien kanssa, en ole huolissani pelkästä juomisesta, vaan ennemminkin siitä, mitä isänsä siellä puhuu. Ja välillä siellä ei ole oikein syömistäkään lapsille. Aamupalaksi syövät aina yhdet vanukkaat. Joskus eivät aamupalan jälkeen mitään. 

Hän ahdistelee minuakin viesteillä ja ääniviesteillä. Niitä on satoja, kohta vuoden spämmännyt. Olen säilyttänyt ne kaikki, pelkkää mollaamista, uhkailua, valitusta, haukkumista...jopa sosiaalityöntekijää haukkuu ja on kuulema jo rikosilmoitusta tehnyt hänestä ja meistä kaikista.

Koska sosiaalityöntekijä ei mielistellyt tätä isukkia, vaan oli suoraan sanonut ettei hyvältä näytä lasten olot isän luona...

Nyt hänkin on saanut tämän miehen vihat niskaansa. Uskon, että exä on tehtaillut jo kymmeniä rikosilmotuksia minusta...

Joten, se mitä hän lapsilleni jauhaa, niin siitä olen huolissani eniten. Lapset eivät uskalla sanoa hänelle vastaan. Ap

Vierailija
8/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä exä, kun sai lapsista aiemmin rahat, kun lapset olivat kirjoilla hänen luonaan, hän vanhemmalle tytölle oli hommannut puhelinliittymän ja maksoi laskut. Minä olen ostanut puhelimet.

Nyt, kun lapset asuvat luonani, hän sulki tuon lapsen liittymän ja vaatii, että huomenna minun on hommattava tytöille liittymät, tai muuten se on yhteydenpidon estämistä, jos en huomenna viimeistään ole uusia numeroita antanut hänelle. Hän tekee siitäkin sitten juttua eteenpäin jos en tottele.

Tämä komentelu ja vaatimukset on niin uskomatonta, että sen takia ei tee mieli olla heti antamassa uusia numeroitakaan. Ap

Vierailija
9/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melkoisen vaikealta tilanteelta. Alkoholiongelma isällä on selvä ongelma lasten tapaamisten suhteen. Tuo isompi lapsi pelkääkö hän kun isä käyttäytyy häntä kohtaan eri tavalla kuin pienempää kohtaan. Itsellä on samanlaisia kokemuksia erossa ja vanhemmat lapset eivät halunneet isänsä luo mennä juurikin juomisen ja aina humalassa ajoittaisen aggressiivisen käytöksen takia. Nuorin 2 vuotias halusi mennä mutta päästin hänet vain jos miehen silloinen naisystävä oli paikalla turvaamassa tilannetta tai ainakin huolehtimassa apua paikalle jos lähtee väärille urille se meno.

Vierailija
10/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Riippuu siitä paljon juo, onko humalassa, voit ihan pyytää et lapsi soittaa sulle kun isä juo, soita itse silloin ihan poliisi ja lastensuojelu paikalle, että saat todistusaineistoa sinne oikeuteen että isä ei ole turvallinen huoltaja.

Tämä vinkki varteenotettava tilanteessasi!

Tee näin seuraavan tapaamisviikonlopuksi.

Selkeästi toimien säästät voimavaroja itsellesi ja lapsillesi.

Säästä nuo exän lähettämät uhkaus,-kiristysviestit ja tulosta ne. Tarvitset niitä näytöksi kun sen aika tulee.

Nyt ajankohtaisin on tuo näytönsaanti isän juomisesta kun lapset ovat hänen vastuullaan. 

Viranomaiset ja heidän todistamisen oikeudessa ovat vakuuttavat ja tärkeät lasten etua kun punnitaan ja pohditaan turvallisuutta.

Ole rohkea, äläkä pelkää.

Vierailija
11/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vanhempi lapsi ei hirveästi puhu. Uskon että häntä ainakin harmittaa tämä tilanne. Isänsä ei kovin nätisti hänellekkään puhu ja nyt vei lapselta kortin puhelimesta. Tottakai ostan uuden tilalle, mutta hirveästi ei tekisi mieli heti kertoa uusia numeroita isälleen...mutta syyllistynkö sitten yhteydenpudon estämiseen, mikä vaikuttaisi negatiivisesti tähän oikeusjuttuun? Olen hakemassa yksinhuoltajuutta.ap

Vierailija
12/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää aikuiset puhua ja sopia keskenänne. Nyt vaiuttaasiltä, että lapsia käytetään kiistakapulana. Se ei tee heille hyvää millään tavalla.

Vierailija
13/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kaikkea voi sattua...

Vierailija
14/14 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä vinkki varteenotettava tilanteessasi!

Tee näin seuraavan tapaamisviikonlopuksi.

Selkeästi toimien säästät voimavaroja itsellesi ja lapsillesi.

Säästä nuo exän lähettämät uhkaus,-kiristysviestit ja tulosta ne. Tarvitset niitä näytöksi kun sen aika tulee.

Nyt ajankohtaisin on tuo näytönsaanti isän juomisesta kun lapset ovat hänen vastuullaan. 

Viranomaiset ja heidän todistamisen oikeudessa ovat vakuuttavat ja tärkeät lasten etua kun punnitaan ja pohditaan turvallisuutta.

Ole rohkea, äläkä pelkää.

KIitos! Koitan saada lapset ilmottamaan heti kun näkevät isän juovan, toivon että suostuvat kertomaan. 

Ainii, kerran, ennen tätä oikeusjuttua, lapset olivat isällään. Isä laittoi kännisen kuuloisia ääniviestejä. Soitin kriisipäivystykseen ja sieltä vain sanoivat, ettei sinne kukaan lähde katsomaan. Kuulema koska laissa ei ole kiellettyä juoda...

Olen monesti kokenut, ettei huoltani ole otettu tosissaan.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi