Uuden kumppanin exät: oletteko mustasukkaisia?
Eli suhteen alussa tai alkupuolella tutustuessanne paremmin kumppaniinne, oletteko olleet mustasukkaisia kumppaninne exille? Jos/kun keskusteluissa tulee exiin liittyviä asioita esille, niin oletteko tunteneet mustasukkaisuutta? Ja jos niin minkälaisista asioista?
Jos ette, niin miten ns.estätte mustasukkaiset ajatukset?
Kommentit (39)
Vierailija wrote:
Kyllä. Minun mieheni - ilman että tiesi näistä ajatuksista - avasi saman tien kaikki salasanat kaikkialle saatesanoilla, että katso jos haluat, ei ole mitään salattavaa. Pakkohan tuollaista on uskoa.
Hänen valintansa olla avoin tuolla tavalla. Jokainen pari tekee suhteessaan ratkaisuja jotka eivät kuulu millään tavalla suhteen ulkopuolisille. Ja miksipä kuuluisikaan.
En koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä jotka kovaan ääneen esimerkiksi somessa tunkevat näädänkäpälänsä muiden itselleen tuntemattomien ihmisten parisuhteisiin esimerikiksi tuon salasana-ratkaisun osalta. Ei se asia kuulu kuin parisuhteen osapuolille. Ei muille.
Meillä ei puhuta existä. On parempaakin puhuttavaa.
Vierailija wrote:
Kyllä. Minun mieheni - ilman että tiesi näistä ajatuksista - avasi saman tien kaikki salasanat kaikkialle saatesanoilla, että katso jos haluat, ei ole mitään salattavaa. Pakkohan tuollaista on uskoa.
Pettäjän peruskikka. Kaikki viestintä on toisella puhelimella tai salaisella tilillä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pettäjän peruskikka. Kaikki viestintä on toisella puhelimella tai salaisella tilillä.
Mahdollista. Siksi aiemmin pettämistä tehnyttä ei kannata ottaa parisuhdekumppaniksi koskaa. Kerran pettäjä aina pettäjä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jep. Meillä tämä meni niinkin että kaikki oli niin avointa eikä mitään salattavaa, että miehen exälläkin oli kaikki miehen salasanat ja pystyi sitten sujuvasti seuraamaan pitkät ajat minun ja kumppanini välistä viestintää. Oli varsin traumaattinen kokemus kun paljastui että ex seuraa elämäämme ja voi sen pohjalta sitten toimia. Kumpikaan ei ex eikä kumppanini ottanut mitään vastuuta tuosta. Eikä suhde koskaan tuosta selvinnyt.
Vierailija wrote:
Meillä ei puhuta existä. On parempaakin puhuttavaa.
Ei kai iän kaiken voi vältellä tai koko ajan miettiä sanomisiaan, ettei mitään exään/exiin liittyvää tulisi sanottua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jep. Meillä tämä meni niinkin että kaikki oli niin avointa eikä mitään salattavaa, että miehen exälläkin oli kaikki miehen salasanat ja pystyi sitten sujuvasti seuraamaan pitkät ajat minun ja kumppanini välistä viestintää. Oli varsin traumaattinen kokemus kun paljastui että ex seuraa elämäämme ja voi sen pohjalta sitten toimia. Kumpikaan ei ex eikä kumppanini ottanut mitään vastuuta tuosta. Eikä suhde koskaan tuosta selvinnyt.
Mene terapiaan. Olet aivan liian ehdoton ihminen.
Kyllä koen epävarmuutta monellakin tavalla, mitä miesystäväni eksään tulee. Ensinnäkin ex on näyttävää missityyppiä, itse olen tavallistakin tavallisempi hissukka. Mieheni on todella komea, ja masennun kun näen valokuvia, joissa he poseeraavat yhdessä silloin kun olivat vielä pari. Ex oli se, joka lähti suhteesta, ja mieheni jaksoikin suhteemme alussa usein kertoa, miten rikki oli erosta ja kuinka kauan siitä kesti toipua, miten paljon hän oli panostanut suhteeseen ja kuvitteli heidän olevan loppuelämänsä yhdessä jne. Vaikka mies sanookin rakastavansa minua ja päässeensä entisestä yli, en voi olla miettimättä, voisiko vanha suola sittenkin janottaa.
Itselläni nousi mustasukkainen fiilis kumppanin nostettua muuhun keskusteluun liittyen tapahtuman jonkun exänsä kanssa. Oli yllättävä nosto ja tällaisesta exästä en edes tiennyt mitään, vaikka toki muuta menneisyyttä on molemmilla takana jo. Näitä kun pikku hiljaa nousee yllättävissä tilanteissa esiin, niin välillä sitä miettii, että tunteeko sitä toista ollenkaan ja mitä kaikkia yllätyksiä esiin tulee.
Vaikka joka leikkiin lähtee niin se leikin kestäköön. Itse välttelen enimmäkseen kertomasta mitään exiin liittyvää ihan tarkoituksella.
Vierailija wrote:
Kyllä koen epävarmuutta monellakin tavalla, mitä miesystäväni eksään tulee. Ensinnäkin ex on näyttävää missityyppiä, itse olen tavallistakin tavallisempi hissukka. Mieheni on todella komea, ja masennun kun näen valokuvia, joissa he poseeraavat yhdessä silloin kun olivat vielä pari. Ex oli se, joka lähti suhteesta, ja mieheni jaksoikin suhteemme alussa usein kertoa, miten rikki oli erosta ja kuinka kauan siitä kesti toipua, miten paljon hän oli panostanut suhteeseen ja kuvitteli heidän olevan loppuelämänsä yhdessä jne. Vaikka mies sanookin rakastavansa minua ja päässeensä entisestä yli, en voi olla miettimättä, voisiko vanha suola sittenkin janottaa.
Kauanko olette olleet yhdessä?
Vierailija wrote:
Eikö kukaan koskaan tunne mustasukkaisuutta kumppaninsa exiä kohtaan, eikä koskaan tunnu yhtään pahalta kuulla mitään exään/exiin liittyvää?
Ei mustasukkaisutta vaan sitä että ei kiinnosta kuunnella sitä menneissä vatvomista. Katse pois peräpeilistä.
Millainen fiilis tulee, jos ja kun exät nousee puheisiin?
En ole mustasukkainen. Eka kumppanin kanssa oltiin toisillemme ensimmäiset. Toinen ei ollut seurustellut vaan harrastanut irtosuhteita ja yleensä reilusti vanhempien naisten kanssa. Muutaman tiesin, koska kertoi. Nykyisellä takana vaan yksi pitempi seurustelu parikymppisenä ja suuri määrä irtosuhteita ja vakipanoja varattujen vanhempien naisten kanssa. Jotain on joskus kännissä kertonut, vaikkei minua varsinaisesti asia ole kiinnostanut. Nykyinen on harrastanut myös maksullisissa käyntiä ja on bi.
Ehkä en rakasta tarpeeksi, koska en ymmärrä olla mustasukkainen. Jos menee niin sitten menee. Jos taas salaa pettää ja hoidattaa mulla pyykit ja kodin vaan ja asia paljastuu, kostan kyllä ja silloin tietää pettäneensä
Mikään ei vähennä kiinnostusta mieheen niin paljon kuin se, kun tämä alkaa treffeillä puhumaan existään tai muista hoidoistaan. En oikeasti käsitä miksi niistä pitäisi ylipäätään muistella ja puhua uudelle kumppanille.
Parisuhteessa on mielestäni ok puhua esim siitä miten edellinen suhde päättyi jos molemmat haluaa puhua. Mitään exän yksityiselämän asioita ei mielestäni pidä kertoa uudelle kumppanille.
Miksi kukaan ylipäätään edes puhuu existään toiselle? Miten ne liittyy mitenkään normaali ihmisten arkeen ja parisuhteeseen? What the hack??
Teet huonommin tän ja tuon kuin mun exxxss.. kahjut 😂
Vierailija wrote:
Mikään ei vähennä kiinnostusta mieheen niin paljon kuin se, kun tämä alkaa treffeillä puhumaan existään tai muista hoidoistaan. En oikeasti käsitä miksi niistä pitäisi ylipäätään muistella ja puhua uudelle kumppanille.
Parisuhteessa on mielestäni ok puhua esim siitä miten edellinen suhde päättyi jos molemmat haluaa puhua. Mitään exän yksityiselämän asioita ei mielestäni pidä kertoa uudelle kumppanille.
Ten points! 🦜 Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Vierailija wrote:
Olin eksäni häissä, kun hän meni naimisiin eromme jälkeen. Olen ystävystynyt myös uuden vaimon kanssa. Tiedän, mitä se oli ja on. En halunnut itse sitä enää.
Jännää olla ex ukossaan noin kiinni. Mutta kukin tavallaan. Onhan se ymmärrettävää,että serkkunsa häihin menee ja ihan hyvä ettette jatkaneet yhdessä. 🤗 Jaxuhali.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
olen tuo, jolle vastaat. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta. Mies ei todellakaan ole pettäjä. Ihmeellistä, kuinka joku huomaa autot, eikä naisia.
Olin eksäni häissä, kun hän meni naimisiin eromme jälkeen. Olen ystävystynyt myös uuden vaimon kanssa. Tiedän, mitä se oli ja on. En halunnut itse sitä enää.