Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa ja ihastunut

Vierailija
29.10.2023 |

Olen pitkähkössä parisuhteessa (5+v) ja ihastunut yhteen koulukaveriin. Jotenkin tuntuu että ihastun liian helposti ja jokaiseen joka on minulle mukava. Nyt kun ryhmätyö on ohi, yhteydenpito loppuu niin ehkä ihastuskin helpottaa ajan kanssa, mutta jotenkin huono omatunto siitä että ajattelee jotain muuta kuin omaa kumppania. Jotenkin myös ”toivon” että törmätään jossain mikä tuntuu väärältä.

Miten helpottaa tätä oloa? Kumppanille en aio puhua, koska en usko että hän ymmärtäisi/haluaisi kuulla jostain ihastuksesta jonka kanssa en tule enää olemaan yhteydessä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko teidän mielestänne ihastuminen parisuhteen laadusta? Olen tosi onnellinen mieheni kanssa ja edelleen tosi rakastunut, joten tämä ihastuminen hämmentää kovasti. Varsinkin koska viimeinen vuosi-kaksi on mennyt erityisen hyvin, koska olemme oppineet puhumaan paremmin ongelmatilanteista. 

ap

Vierailija
22/23 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ihastuminen ei mielestäni kerro mitään suhteen laadusta. Mutta jos se ihastuminen johtaa siihen että hakeutuu yhä uudelleen ja uudelleen toisen seuraan ja siinä ihastumisessa on selvää vetovoimaa eli mietit olisiko parisuhde onnistuneempi miettisin kyllä mitä toivot nykyiseltä suhteelta ja miksi ihastumisen vetovoima ylittää parisuhteesi vetovoiman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kertooko teidän mielestänne ihastuminen parisuhteen laadusta? Olen tosi onnellinen mieheni kanssa ja edelleen tosi rakastunut, joten tämä ihastuminen hämmentää kovasti. Varsinkin koska viimeinen vuosi-kaksi on mennyt erityisen hyvin, koska olemme oppineet puhumaan paremmin ongelmatilanteista. 

ap

Ei välttämättä. Jos oma suhde voi huonosti, se tietysti altistaa ihastumisille ja vähintään alitajuisesti alkaa miettiä että toisinkin voi olla. Mutta kyllä hyvässäkin suhteessa välillä ihastuu johonkin toiseen, se on ihan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi