Kuuletteko kotona normaalisti mutta hälinässä kaikki on puuroa?
Kommentit (8)
En kuule missään ja puhun kovalla äänellä. Hävettää. Työterveyden kuulokokeessa kuuloni normaali.
Tyypillistä ikäkuuloa. Hälyssä on vuosi vuodelta vaikeampaa saada puheesta selvää. Nykään en meinaa kuulla edes mitä vieressä istuva sanoo autossa. Ikä 72 v.
Tää nyt ei kai ihan liity tuohon, mutta mulla on sellasta, että jos on esim. astianpesukone päällä, olen kuulevani sen hurinan seassa ihmisten puhetta ja välillä myös puhelimen soimista. En kyllä muuten kuule mitää outoja ääniä eikä ole mitään diagnoosejakaan.
Mun ikäkuulo alkoi ilm 25 v. En ikinä ole hälyssä kuullut mitään.
Kuulotestit on ihan hanurista, kaikki kuulee siinä hiljaisuudessa, mikä testissä vallitsee.
Kyllä, en meinaa saada puheesta selvää esim. hälisevässä kahvilassa. Muutenkin äänet ovat alkaneet raivostuttaa.
Vierailija wrote:
En kuule missään ja puhun kovalla äänellä. Hävettää. Työterveyden kuulokokeessa kuuloni normaali.
Koulussa 80-luvulla terkkari sanoi että ihmiset puhuvat liian hiljaa. Siispä aloin puhumaan kuuluvalla puheäänellä. Normaali keskustelussa on puheeni kuulunut ymmärrettävästi noin 100m avoimella kentällä. Sisätiloissa se on kuulemma liikaa.
eikös se ole ihan normaalia, että menee vähän sekaisin kun kuuluu ääniä hyvin monesta suunnasta, että mihin nyt oikeasti kannattaa keskittyä vaikka puhekaveri istuukin edessäsi.