Ensi yönä on taas idioottimainen kellojensiirto
Pimeyttä lisää iltapäiviin taas maaliskuun loppuun asti. Aivan perseestä, kun pimeää on muutenkin. Pitäisi olla kesäaika ympäri vuoden.
Kommentit (34)
Ja hä hä, kello pysyy siirtämättäkin.. Aika yksi tunti taaksepäin.
Toivottavasti tämä typeryys vielä joskus lähitulevaisuudessa loppuu. Suomessakin on suurin osa historiasta eletty sitä normaalia aikaa eli talviaikaa, eikä mitään kelloja ole siirretty. Kesäaika on muuten vuosien kuluessa pidentynyt. Aikaisemminhan talviaikaan siirryttiin jo syyskuun lopussa. Jossakin vaiheessa sitten se siirtyi lokakuun loppuun. Loppuisi nyt vaan tämä kellojen siirtely. Aivan sama mikä aika jää kunhan vain loppuu ja Suomessa on muutenkin kesällä valoisaa ja talvella pimeää.
Idioottimaisempia on ne kommentit että mihinkäs ne kellot siirretään, höhö.
Mua suututtaa laitta herätyskello soimaan keskellä yötä siirtää kellot ja mennä takaisin nukkumaan. Tyhmää!
Vierailija wrote:
Mua suututtaa laitta herätyskello soimaan keskellä yötä siirtää kellot ja mennä takaisin nukkumaan. Tyhmää!
Miksi sitten teet niin?
Todella typerää sekoittaa ihmisten unirytmejä. Jotkut ovat herkkiä.
Mutta mitäpä se EU aikaiseksi saisi...
Talviaika oli meidän normaali aika ennen kuin tämä kellonsiirtopelleily aloitettiin. Tämä oma aika on paras, ei tarvitse mitään kesäaikasiirtoja.
Jos nyt jäätäis normaaliaikaan? Joko tämä vekslaaminen riittäisi?
Mieluummin otan normaaliajan mutta voin ehkä elää kesäajankin kanssa kunhan vain siirtäminen loppuisi.
Vain keväällä se idioottimaista. Tämä taas tasaa rytmit.
Vierailija wrote:
Todella typerää sekoittaa ihmisten unirytmejä. Jotkut ovat herkkiä.
Mutta mitäpä se EU aikaiseksi saisi...
Tästähän oli juttua että asia on pahasti hautautuneena jossain Ö-mapissa, huoh.
Ite en oo vielä päättäny mihin siirrän kellon. Kaikki huoneet on jo käyty läpi, en tiiä mihin voisi vielä siirtää
Kelloja haukuttu, ketju poistoon.
Jos laitan herätyskellon soimaan keskellä yötä, kun ne kellot pitää siirtää yöllä. Niin pitääkö se herätyskellokin siirtää? Siirränkö sen ennen herätystä vai herätyksen jälkeen? Heräänkö siis kolmelta vai neljältä siirtämään ne kellot?
Jos se muistisääntö on siirretään kelloa kesään päin. Niin siirränkö kesään 2023 vai kesään 2024?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi sitten teet niin?
Saa nukkua pidempään.
Ensin klo 22 -> 03 = 5 tunta
Sitten vielä 02->07 = 5 tuntia
Yhteensä 10 tuntia, ilman tätä se olisi vain 9 tuntia.
Aikamatkailu on halpaa, harmi että saa vain tunnin kerrallaan.
Ei oo kelloja, olemme eläkkeellä.
Vierailija wrote:
Aikamatkailu on halpaa, harmi että saa vain tunnin kerrallaan.
Kun ottaa rennosti voi aikamatkailla ilmaiseksi jopa 24 tuntia päivässä.
Mulle taas kesäaika on normaaliaika! Inhoan lisääntyvää pimeyttä iltapäivään, muutenkin niin synkkää
Nönnönnööö.