Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö pörssisähkö on edullisin?

Vierailija
28.10.2023 |

Oletteko pörssisähkön käyttäjät vaihtaneet sopimusta?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onhan se pörssisähkö halvempaa jos jaksaa kytätä hintoja ja ajoittaa kulutus iltaan. Kaikilla ei tätä mahdollisuutta tai jaksamista ole siis kiinteä on näille parempi. Ei se sen kummempaa ole. 

Ilman pörssisähkösopimusta maksat AINA kallista hintaa. Pörssisähkö sentään on edes suurimman osan ajasta halpaa.

Todella halpaa oli talvella 2022. En sentään joutunut maksaan törkyhintoja kun oli kiinteä soppari 2021 - 2023 5,09snt/kWh. 

Eli loppuu tänä vuonna. Paljonko sun uusi sopparisi maksaa?

Vierailija
62/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tänään päivällä kallista mutta illalla on noin 3 snt luokkaa.

Siksi lämmitin takan aamulla. Illalla sauna päälle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin varalta talveksi 6kk määräaikaisen sopimuksen hintaan 11,55 snt/kWh. Ei tarvi sitten jännitellä, jos itänaapuri alkaa keppostelemaan, ja pörssisähkön hinta nouseekin pilviin.

Vierailija
64/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Huominen on 0,5 cnt/kWh läpensä.

Mitä sovellusta käytät seurantaan ? Mulla ei jostain syystä vielä näy vaikka yleensä tulee kahden jälkeen

Nyt näkyikin. Keskihinta 4,48

hirveä marginaali sulle. Tää keskihinta huomenna 4.24. Sis alv

Riippuu milloin itse käyttää, mulla on aina pienempi keskihinta kun mitä ilmoitetaan virallisesti.  Olen nuuka ja saita sähkönkäyttäjä.  Lämmitykseen en välttämättä tarvitse sähköä ollenkaan, vain halpoina päivinä lämmitän ilpillä.

Vierailija
65/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäkää huomiota myös perusmaksuun meillä nousua 0,99€/kk  -> 4,90€/kk eli lähes 500% nousu.

Pikkuhiljaa perusmaksua hilataan ylöspäin ja kohta ollaan 10 eurossa/kk esim Järvi Suomen energian siirron perusmaksu on jo yli 40,66€/kk eli vaikka et käyttäisi sähköä yhtään tuon maksat joka kuukausi, kaksiaikatariffi onkin sitten jo 70€/kk

Perusmaksujen jatkuvat korotukset tulee suhteessa kalleimmaksi niille jotka käyttävät vähän sähköä kuten kaukolämmön piirissä olevat.

Vierailija
66/67 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 oli n. 6 senttiä. Eipä nykyään saa muuta noin halpaa sähkösopparia kuin pörssisähkö.

Sitten jos vielä kikkailee sähkön käyttöajankohdan kanssa, niin pörssisähköllä pääsee 3 - 4 senttiin. Mut normaalielämisellä hinta on 6 senttiä.

Vierailija
67/67 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittäkää huomiota myös perusmaksuun meillä nousua 0,99€/kk  -> 4,90€/kk eli lähes 500% nousu.

Pikkuhiljaa perusmaksua hilataan ylöspäin ja kohta ollaan 10 eurossa/kk esim Järvi Suomen energian siirron perusmaksu on jo yli 40,66€/kk eli vaikka et käyttäisi sähköä yhtään tuon maksat joka kuukausi, kaksiaikatariffi onkin sitten jo 70€/kk

Perusmaksujen jatkuvat korotukset tulee suhteessa kalleimmaksi niille jotka käyttävät vähän sähköä kuten kaukolämmön piirissä olevat.

Tämäkin on yksi syy, miksi pysyn toistaiseksi pörssisähkössä - pienellä kulutuksella perusmaksu kun muodostaa suuren osan sähkölaskusta. Olen ollut pörssisähköasiakas reilu pari vuotta ja tältä ajalta maksanut perusmaksua yhteensä reilu 12 euroa. Nykyisessä sopimuksessani perusmaksua ei peritä koko keväältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan