Auttakaa suunittelemaan minulle ruokalista
Kuukauden budjetti on tarkaan laskettuna 80 euroa koska pakollisten menojen jälkeen käytössä ei ole enempää rahaa. Budjettiin kuuluu päivittäistavarat kuten vessapaperi ja pyykinpesuaine sekä tarvittaessa yllättävät satunnaismenot ja kulutus tavarat kuten sukat ja kalsarit. Tuon rahan pitäisi näiden lisäksi riittää ruokaan ja pitäisi suunnitella ensikuun ruokalistaa. Olen kuitenkin kyllästynyt syömään joka päivä pelkkää pastaa ja ketsuppia ja aamupalaksi puuroa tai leipää riippuen siitä kumpaa jaksaa syödä, koska siitä on vain pidemmän päälle tullut huono olo ja väsymys.
Kommentit (7)
Vierailija wrote:
Googlaa itse ruokavinkkejä.
Google on viimeisten uudistusten jälkeen rikki ja sitä kautta löytää nykyisin entistä huonommin mitään kuin mitä aiemmin. Kannattaa käyttää ennemmin jotain muuta hakukonetta jos ei halua hakutuloksen vastauksiksi pelkkiä ulkomaisten yritysten verkkosivuja ja mainoksia.
ma: pottuja
ti:perunoita
ke:kaurapuuro
to:hernekeitto
pe:pottuja
la:kuraläppä
su:kaalikeitto
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Google on viimeisten uudistusten jälkeen rikki ja sitä kautta löytää nykyisin entistä huonommin mitään kuin mitä aiemmin. Kannattaa käyttää ennemmin jotain muuta hakukonetta jos ei halua hakutuloksen vastauksiksi pelkkiä ulkomaisten yritysten verkkosivuja ja mainoksia.
Ihan sama. Jos et osaa itse tehdä vaan esität saamatonta ja avutonta, niin kai osaat sentään poistua av:lta ja jättää meidät rauhaan?
Ma: kebab riisillä
ti:pitsa, salami, anasnas, aurajuusto
ke:rullakebab
to:kerroshampurilais ateria
pe:pakastepitsa
la:kebab salaatilla
su:pinaattilättyjä ja raejuustoa
Päivittäistavarat kuten vessapaperi, pesuaineet, sukat ja kalsarit? Itse ostan veskipaperia ja pesuaineita korkeintaan kerran kolmessa kuukaudessa sen verran että riittää sen kolme kk. Sukkia ja kalsareita vielä harvemmin. Ei 80 euron kk budjetilla mitään saa. Noitten ostostesi jälkeen sulla ei ole enää senttiäkään rahaa. Eikö mitään varastoja kerry kotiin koskaan? Joka päivä kaupoissa ravaaminen on kallista lystiä, itse käyn 10 päivän välein kaupassa, silloinkin vain täydennän pakastimeen ja kuivakaappiin elintarvikkeita jotka ovat loppumaisillaan.
Onko sulla uunipataa? Osta kimpale halpaa lihaa, muutama sipuli, valkosipuli, kuivamausteita, vaikka tomaattimurskapurkki ja kaikki sinne pataan ja uuniin moneksi tunniksi. Ja sit vaikka niitä pottuja siihen kylkeen, tuosta syö jo monta päivää ja noi patalihat on usein alle 10€/kg. Jos kyllästyt, laita pakastimeen osa odottamaan myöhempää käyttöä. Kasviskeitot on usein halpoja annoshinnaltaan, keitä sitä puuroa sen verran paljon, että teet siitä kylkeen sämpylöitä. Eli tee isoja määriä kerralla, se on suhteessa halvempaa kuin yhden annoksen valmistaminen. Ja sit syöt sitä monta päivää. Mutta 80€ on tosiaan kyllä todella vähän, vaikka sillä pitäisi elättää vaan yksi ihminen. Eli kävisin kyllä vielä kerran läpi ne "pakolliset menot", olisiko siellä vielä jotain minkä voisi karsia pois.