Totuus palomiesten töistä...
Hiljaisemmilla asemilla voi olla vain yksi hälykeikka viikossa. Muut ajat lakaiset hallin lattiaa tai käyvät jossain väsyneissä harjoituksissa. Palomies on uransa huipulla, kun pääsee savuykköseksi tai sammutusauton/puomitikasauton operaattoriksi. Ei tarvitse paljon aivoja käyttää. Alipäällystökurssillakin palofysiikan laskut tekevät monille tiukkaa päästä läpi.
Itseäni aina naurattaa pelastuslaitoksen pr-hommat, joissa esittelevät kalustoa ja ammatttia. Jää se totuus hallinlakaisusta kertomatta...
Kommentit (7)
Pelastuslaitoksen (ml ensihoito) ja poliisin hommat on niitä, jossa toivoisin, että kummallekkaan porukalle ei tulisi yhtään työtehtävää koskaan. Että voisivat istua täydellä palkalla toimistolla tyhjän panttina.
Kyllä niillä hiljaisillakin asemilla on aina tekemistä. Jos ei ole keikkoja, sitten harjoitellaan, joko työtehtäviä tai fyysistä kuntoa. Katopa kun sitten sattuu se yksi öljyvahinko vesialueella tai sähköautopalo tai kaivoon pudonnut pikkulapsi, niin pitää osata, vaikka edellinen vastaava keikka olisi ollut viisi vuotta sitten ja toisella tiimillä hoidettavana.
Mitä sä tällä hait? Oletko kateellinen , kun itse työskentelet siellä vilkkaimmalla paloasemalla?
Vierailija wrote:
Kyllä niillä hiljaisillakin asemilla on aina tekemistä. Jos ei ole keikkoja, sitten harjoitellaan, joko työtehtäviä tai fyysistä kuntoa. Katopa kun sitten sattuu se yksi öljyvahinko vesialueella tai sähköautopalo tai kaivoon pudonnut pikkulapsi, niin pitää osata, vaikka edellinen vastaava keikka olisi ollut viisi vuotta sitten ja toisella tiimillä hoidettavana.
Ja sitten vielä sekin, että ne pikkuasemat voivat olla VPK:n asemia.
Anna mä arvaan. Olet ap itse hoitaja?
Linnainmaan paloasemalla pelaavat usein lentopalloa. Eli hoitavat kuntoaan.
Mietipä jos palolaitokset lakkautettaisiin tai ainakin keskitettäisiin vaikkapa viiteen suurimpaan kaupunkiin sillä perusteella että ei niitä tulipaloja kovin usein satu. Eikö olisi maun oo säästökohde.?