Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisten vähättely

Vierailija
23.10.2023 |

Minulla diagnosoitiin lymfooma tuossa joku aika sitten ja siitä lähtien olen vaan saanut kuulla miten mitätön pikku syöpä se on, kyllähän nyt kaikki siitä paranee. Tuntuu väärältä olla huolissaan, en enää viitsi kenenkään kanssa asiasta edes jutella. On tullut olo, että kunhan hoidot alkaa, on pakko vaan purra hammasta ja hoitaa työt ja perhe ja koti siinä sivulla yhtä tarmokkaasti kun aina, koska eihän tämä nyt mitään ole. 

Ettehän vähättele ystävienne sairauksia, ette voi tietää miten kova paikka pienikin asia sille toiselle voi olla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on vikaa, että ihmiset vähättelee muita ja se periytyy sukupolvelta toiselle kasvatuksen kautta. Mulla ei ole samaa vikaa, mutta tiedän noita toisten vähättelijöitä jo kolmessa sukupolvessa. 

Vierailija
2/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on ollut asenne, että tulee olemaan vaikea vuosi tai kauemmin, mutta en ala valittamaan siitä läheisilleni. Joskus sanon kyllä suoraan, että olkaa tyytyväisiä kun olette terveitä, tai en nyt jaksa, tai jos tietäisitte, niin ihmettelisitte, että miksi en ole valittanut. Jotenkin olen varma, että moni muu olisi valittanut.

Hetki ja päivä kerrallaan. Hyvä tulee. Sitkeyttä. Yritän silti nauttia elämässäni niistä pienistä asioista, jotka onnistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te moniongelmaiset luuserit olette ansainneet kaiken minkä saatte. 

Vierailija
4/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että joudut kuuntelemaan tuollaista. Ei ole asiallista, mutta valitettavan yleistä. Pahimmillaan perhekään ei ymmärrä syöpäpotilaan väsymystä, vaan moititaan laiskaksi ym. Ehkä se on vain tapa jolla ne muut suojaavat itseään tilanteen vakavuudelta? 

Anna itsellesi tilaa olla myös peloissasi, väsynyt ja rikki. Ole lempeä itsellesi. 

Ehkei pitäisi sanoa, mutta ystäväni kuoli tuohon. Se ei ole harmiton pikku sairaus, vaikka paranemisennuste onkin hyvä. 

Vierailija
5/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel 😢

Vierailija
6/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen pahoillani, että joudut kuuntelemaan tuollaista. Ei ole asiallista, mutta valitettavan yleistä. Pahimmillaan perhekään ei ymmärrä syöpäpotilaan väsymystä, vaan moititaan laiskaksi ym. Ehkä se on vain tapa jolla ne muut suojaavat itseään tilanteen vakavuudelta? 

Anna itsellesi tilaa olla myös peloissasi, väsynyt ja rikki. Ole lempeä itsellesi. 

Ehkei pitäisi sanoa, mutta ystäväni kuoli tuohon. Se ei ole harmiton pikku sairaus, vaikka paranemisennuste onkin hyvä. 

Lässyn lässyn lää. 

Vierailija
7/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä nyt vähän vähättelyn tarve tulee kun toinen aivan suorastaan koomiseen tyyliin säälii itseään kun kyse on jostain flunssasta.

Vierailija
8/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siinä aikomuksena olla myös tsemppaus, mutta se tuntuu sinusta pahalta kohdassa, jossa kaipaisit myötätuntoa.

Vierailija
9/9 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein lYmFooMa. Hui!

Unohdit tällä kertaa ”ylisukupolviset traumat”😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi