Lue keskustelun säännöt.
Miksi hyvätuloisten lapset jäävät minimipalkkalaisiksi?
23.10.2023 |
Sitä näissä keskusteluissa ihmettelen. Kun on varakas lapsuus, kaikkea on ollut, onko se vienyt opiskeluhalun ja kyvyn olla ahkera ja toimelias ja työkykyinen?
Kun toistuva valitus, perheessämme olemme kumpikin pienipalkkaisia, vanhemmilla oli hyvät urat ja nyt kumpikin saa eläkettä srn minkä me yhteensä palkkaa?
Itse kun enemmänkin nähnyt että esim lääkäriperheistä tulee lääkäreitä, ei varastomiehiä tai siivoojia.
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ehkä ne hyvätuloiset vanhemmat on aina olleet hirviöitä lapsilleen henkisesti, jolloin itsetunto ja itsetuntemus ei pääse kehittymään normaalisti, eikä ihminen uskalla ottaa elämässään riskejä, tai ei koe olevansa riittävän hyvä opiskelemaan pitkälle.
Itse kuulun juuri tuohon porukkaan, jota lytättiin kotona päivittäin, eikä mielenterveys riittänyt pitkään opiskeluun vaan hakeuduin aidan ali matalapalkkatöihin. Vasta tehtyäni lopullisesti välien katkaisun aliastajavanhempiini, käytyäni vuosia terapiassa olin riittävän ehjä korkeakouluopintoihin. Siksi nuoruus meni köyhänä, ja keski-iässä pääsin vasta ns. elämään kiinni suvun normien mukaan.