Tuleeko muille tällainen vahva ällötys täysin satunnaisista asioista?
Nyt vasta aikuisiällä olen alkanut tajuamaan että tämä ei ole kait ihan normaalia. Minulle siis on tullut aina tietyistä, ihan satunnaisista asioista vahva ällötys. En osaa kuvailla tuota muullakaan sanalla. Tällaisia on olleet mm. Vetoketjut, hanskat, muovilusikat... lapsena minulle tuli melkein oksennus suuhun aina kun jouduin kirjoittamaan sanan kerros, se sana ällötti niin paljon että sattui hampaisiin. Opiskeluaikoina olin siivoojana ja aloin saamaan suuhuni muovin maun aina kun kuulin muoviämpärien kolinaa, oli ihan hirveää.
Kommentit (7)
Onkohan tuo jonkinlaista synestesiaa?
Sulla on varmaan joku aistiyliherkkyys/sun aistiärsykkeet sekaantuu aivoissa. Ei nyt sinänsä normaalia ole mutta jos ei normaalielämää häiritse niin kukapa meistä täysin normaali on.
Mua välillä alkaa ällöttää voimakkaasti ihmisten varpaat talviuintipaikalla. Laittaisivat edes jotkut uimakengät jalkaansa. Hyi helkkari. Nuorillakin pitkiä, keltaisia varpaita.
Mulla oli raskausaikana jotain ihan uskomattomia asioita, jotka saivat voimaan pahoin. Esim. Kissaeläinkuvioiset vaatteet (jos lapsella oli paidassa esim. Pantteri). Jatkui koko raskauden. En tajua miten voi olla, mutta raskauden jälkeen en enää alkanut voida pahoin panttereista.
Vierailija wrote:
Mulla oli raskausaikana jotain ihan uskomattomia asioita, jotka saivat voimaan pahoin. Esim. Kissaeläinkuvioiset vaatteet (jos lapsella oli paidassa esim. Pantteri). Jatkui koko raskauden. En tajua miten voi olla, mutta raskauden jälkeen en enää alkanut voida pahoin panttereista.
No hyvä. Joku mummotunneli olisi sinulle kyllä muuten täysin no-zone vai miksi sellaista aluetta nyt kutsutaankaan.
Nosto