Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuva kurkkukipu, mikä syynä?

Vierailija
22.10.2023 |

Alakouluikäisellä lapsella on taas kurkku kipeä. Kolmas kerta kahden viikon sisään, edellisillä kerroilla kipu on kestänyt 2-3 päivää kerralla. Nielunäyte otettiin alkuviikosta, ei angiinaa.

Mikä ihme? Muita oireita ei ole. Lapsi on muutenkin altis saamaan kurkkukipuja ja ne ovat usein voimakkaita. Nytkin kaikki nieleminen on kivuliasta ja puhuminenkin sattuu.

Refluksi on mutta ei kai siitä näin voimakasta kipua voi tulla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sellainen virus liikkeellä, jossa sitkeät kurkkuoireet. Itsellä kesti 4-5 viikkoa, ikävä kurkkukipu palasi jatkuvasti takaisin parin päivän välein. Lisäksi oli korvakipua molemmissa korvissa, tinnitus, ja korvat lukossa. Valtavasti sitkeää limaa, joka valuu klimppeinä kurkkuun.Kun se lima tulee ulos, alkaa tauti olla ohi. Lääkärissä en ole tuon takia käynyt.

Nyt on lapsellani tuo sama tauti lievemmin oirein. Hän heräsi yhtenä yönä tukehtumisen tunteeseen liman takia.

Vierailija
2/6 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkupano aiheuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi voi hyvinkin olla syy kovaan kurkkukipuun. Miehelläni on refluksi ja hänellä n.kerran viikossa hyvin kipeä kurkku aamuisin varsinkin.

Mutta voi syy olla jokin muukin, esim sisäilma? Minä itse olen kärsinyt lapsena usein kurkkukivusta ja syy oli todennäköisesti kodimme sisäilmaongelmat, jotka tutkittiin ja huomattiin vasta kun muutin pois kotoa. Sama kurkkukipukierre tuli aikuisena kun työskentelin uudessa koulurakennuksessa. Siellä monet muutkin kärsi jatkuvasta kurkkukivusta. Oliko sitten rakennuspölyä vai rakennusmateriaali syynä??

Vierailija
4/6 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joku virus. Ei auta muu kuin aika. Itselläni ollut samanlaisia oireita.

Vierailija
5/6 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiina mun tyttärelläni. Just nyt. Olisiko sielläkin?

Vierailija
6/6 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt on sellainen virus liikkeellä, jossa sitkeät kurkkuoireet. Itsellä kesti 4-5 viikkoa, ikävä kurkkukipu palasi jatkuvasti takaisin parin päivän välein. Lisäksi oli korvakipua molemmissa korvissa, tinnitus, ja korvat lukossa. Valtavasti sitkeää limaa, joka valuu klimppeinä kurkkuun.Kun se lima tulee ulos, alkaa tauti olla ohi. Lääkärissä en ole tuon takia käynyt.

Nyt on lapsellani tuo sama tauti lievemmin oirein. Hän heräsi yhtenä yönä tukehtumisen tunteeseen liman takia.

Korjaan vielä, että kesto olikin minulla 3-4 viikkoa eikä 4-5. Ja ei ole tosiaan mikään refluksi kyseessä, vaan tuo virus, josta tällä palstalla moni jo kysynyt, ja ärsyttää, kun aina tulee joku sönkkäämään tuota refluksia. Ei refluksi aiheuta tuon tyyppistä kurkkukipua, ja tiedän kyllä mistä puhun, kun minulla on nämä molemmat, ja sinunkin lapsellasi, jotenkin kyllä hänkin tietää. Kova pääosin kuiva yskä on oireena tietty myös, kun niin paljon sitkeää limaa. Kyllä se viikon parin päästä ohi on, jos on jo kaksi viikkoa ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän