Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox alkuraskaudessa, kokemuksia?

Vierailija
22.10.2023 |

Onko kokemuksia opamoxin käytöstä raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana?

Minulla on lääkärin lupa ottaa tarpeen mukaan 15mg opamox unettomuuteen vaikka olenkin raskaana. Teratologisestakin olen varmistanut lääkkeen turvallisuuden.

Nyt on vasta viides raskausviikko meneillään ja olen plussauksen jälkeen ollut ilman lääkettä ja toivon mukaan voin jatkossakin olla, mutta voi hyvin olla että jossain vaiheessa joudun lääkkeeseen turvautumaan kun minulla on taustalla pitkään jatkunut uniongelma. :/ Onko muita, jotka joutuneet kyseistä lääkettä käyttämään raskausaikana? Oliko vauvasi terve?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox taitaa olla uneen vaikuttavista lääkkeistä yksi turvallisimpia vaihtoehtoja ainakin

Vierailija
2/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jouduin välillä käyttämään. Unettomuus aiheuttaa enemmän haittaa ja stressiä. Tervetuloa vauvat oli. Opamox ei ole mikään pahin lääke lainkaan. Voimia. Tämä palsta on kyllä huono tällaisiin kysymyksiin noin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käyttänyt alkuraskaudessa mutta keskiraskauden aikana jouduin käyttämään joskus. Uskoisin että jos otat vaikka puolikkaan tabletin niin se on ok. Kyllä se puolikaskin vähän auttaa, ainakin minuun se vaikuttaa, jos sen ottaa 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Mä jouduin ottamaan siksi että ahdistus oli todella vaikeaa, ja pienen määrän opamoxia avulla selvisin.

En usko että siitä on haittaa jos käytät siis ohjeen mukaan tai vähemmän.

Vierailija
4/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet. Autocorrect väänsi muuksi. Ja terveet lapset. Isoja jo nyt.

Vierailija
5/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tämä on tosiaan sellainen aihe, mikä varmasti kerää myös aika vihaisia ja vastustavia kommentteja.

Toinen lääke mitä saisin vaihtoehtoisesti ottaa lääkärin mukaan ja myös teratologisen mukaan turvallinen lääke olisi ketipinor 25mg. Onko jollain tästä kokemusta raskausaikana? Itse kuitenkin jotenkin kallistuisin ehkä tuohon opamoxiin, jos jompi kumpi jossain vaiheessa pitäisi ottaa

Vierailija
6/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on vanhoja lääkkeitä hyvin tutkittu ja moneen kertaan turvalliseksi todettu. Olen joutunut kolmen lapsen raskauden aikana käyttämään ja muinakin aikoina. Melatoniini voi olla huonompi käyttää, se on hormoni. 

Vierailija
7/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette hoida elämäänne kuntoon ennen raskautta?

kaikenmaailman mt-tapaukset lisääntyy, miksi????

Lapsi ei ole lääke elämään ja yhteiskuntakelpoisuuteen.

Vierailija
8/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ahdistukseen ja unettomuuteen. Hyvä vauva tuli. Tsemppiä!

9/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinoria ei missään nimessä raskauden aikana! Kaikista lääkkeistä pitää kertoa rehellisesti neuvolan lääkärille. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos vastauksista! Tämä on tosiaan sellainen aihe, mikä varmasti kerää myös aika vihaisia ja vastustavia kommentteja.

Toinen lääke mitä saisin vaihtoehtoisesti ottaa lääkärin mukaan ja myös teratologisen mukaan turvallinen lääke olisi ketipinor 25mg. Onko jollain tästä kokemusta raskausaikana? Itse kuitenkin jotenkin kallistuisin ehkä tuohon opamoxiin, jos jompi kumpi jossain vaiheessa pitäisi ottaa

Ei missään nimessä ketipinor. Suomi on jälkeenjäänyt tuon kanssa. Ketipinor on joissain maissa kielletty. Se ei ole unilääke ja sotkee unikeskuksen aivan täysin. Ihan karmeaa puoskarointia nuo käypä hoidon ohjeet. Ketipinorista on oikeusjuttuja maailmalla. Sydänongelmia, rasva-ainernvaihduntaan vaikuttaa ja sairastuttaa. Ja ihan vihoviimeinen lääke raskauden ajaksi. Ei ei. Siis kuka lääkäri tuollaista määrää raskaana olevalle?? Kamala!

Opamox on turvallinen!

Vierailija
11/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi mitään bentsoja raskausaikana.

Vierailija
12/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei missään nimessä ketipinor. Suomi on jälkeenjäänyt tuon kanssa. Ketipinor on joissain maissa kielletty. Se ei ole unilääke ja sotkee unikeskuksen aivan täysin. Ihan karmeaa puoskarointia nuo käypä hoidon ohjeet. Ketipinorista on oikeusjuttuja maailmalla. Sydänongelmia, rasva-ainernvaihduntaan vaikuttaa ja sairastuttaa. Ja ihan vihoviimeinen lääke raskauden ajaksi. Ei ei. Siis kuka lääkäri tuollaista määrää raskaana olevalle?? Kamala!

Opamox on turvallinen.

Näin juuri.

Vierailija
13/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi ettei se vauvaan vaikuta.

Vierailija
14/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse en ottaisi mitään bentsoja raskausaikana.

En ole itsekään ottanut, mutta mitä tekisit siinä tilanteessa jos valvoisit 3-4 vuorokautta putkeen? Minulla on ollut tuollaista joskus aikoinaan ennen kuin sain mitään lääkettä unettomuuteen. Nyt on luojan kiitos mennyt alkuraskaus hyvin nukkumisen kanssa mutta pakko vähän ennakkoon miettiä näitä kun on taipumusta unettomuuteen

Vierailija
15/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi ette hoida elämäänne kuntoon ennen raskautta?

kaikenmaailman mt-tapaukset lisääntyy, miksi????

Lapsi ei ole lääke elämään ja yhteiskuntakelpoisuuteen.

Unettomuus on vaivannut minua aika ajoin 14-vuotiaasta asti ja olen nyt 28. Eikä ole kyse siitä että en olisi yrittänyt hoitaa elämääni kuntoon.

Vierailija
16/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-11689092

Tuossa ketipinorista ja sen käytöstä unilääkkeeksi vaikka kyse on psykoosilääkkeestä johon tulee riippuvuus ja karmeita lopetusoireita ja kaikennäköisiä oireita käyttäessä. Lääkärit ovat näiden lääketeollisuuden orjia ja määräilevä muuhun vaikka ei pitäisi. Vastuuntunnotonta.

Eli opamox pienempi haitta, jos jotain tarvitsee.

Vierailija
17/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleille ei kande turhaan edes vastata täällä. Voimia. Opamox on turvallinen lääke ja sitä on tutkittu vuosikymmenet.

Ketipinoria ei saisi määrätä unettomuuteen. Se on psykoosilääke. Eikä tutkimuksia tehty edes unettomuuslääkkeenä. Ei sovi raskaanaolevalle, ellei vaarana esim psykoosin uusiutuminen, silloin lääkärit mittailevat riskejä. 

Voimia!

Vierailija
18/19 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Trolleille ei kande turhaan edes vastata täällä. Voimia. Opamox on turvallinen lääke ja sitä on tutkittu vuosikymmenet.

Ketipinoria ei saisi määrätä unettomuuteen. Se on psykoosilääke. Eikä tutkimuksia tehty edes unettomuuslääkkeenä. Ei sovi raskaanaolevalle, ellei vaarana esim psykoosin uusiutuminen, silloin lääkärit mittailevat riskejä. 

Voimia!

Kiitos.❤️ Itsekin suhtaudun kyllä aika varauksella ketipinorin käyttöön raskausaikana ja uskon, että opamox on näistä parempi vaihtoehto. Jännä juttu, kun teratologisestakin sanottiin kun kysyin, että ketipinor pieninä annoksina on raskausaikanakin turvallinen. Samaa sanoi lääkäri jonka kanssa tällä viikolla juttelin asiasta. 

Vierailija
19/19 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rv4 meneillään, toki muutenkin suuri riski vielä varhaiseen keskenemenoon noilla viikoilla. Otin puolikkaan opamox tabletin toissailtana ja tänään plussa katosi testistä. Ihmettelin kun ei illalla ollut pahoinvointia niin päätin tehdä testin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi