Ovulaation aikana alavatsa kipeä?
En keksinyt mistä tätä kysyä, joten kysynpä nyt täältä .=)
Siis asiani koskee ovulaatiota synnytyksen jälkeen ja varsinkin toisen synnytyksen jälkeen. Ekan synnytyksen jälkeen ovis ei paljon tuntunut, mutta nyt kun piti alkaa toiset kuukautiset niin ei alkaneetkaan. Ne on nyt n. viikon myöhässä. Testinkin tein, mutta näyttää negaa. Synnytksestä siis 3,5kk. Siis, kun alavatsa on ollut pari päivää ihmeen kipeä, jomotellut ja sellaista. Ja eilen ol iniin kipeä,e ttä tuntui, että menkat alkaa, mutta ei ne alkaneetkaan.. Kipu oli sellaista, että kok alavatsa oli kpeä ja sitä särki niinkun menkat alkaisi ja lonkkaa särki myös ja häpyluuta. Tosi outoa. Voisiko olla ovulaatio (koska tulee sellaista " limaa" )? Onko jollain muulla ollut näin voimakas ovulaatio?? (Siis en ole varma mitä tämä on.)
Selitykseni taisi olla hieman sekava, mutta toivottavasti joku saa
siitä selvää. :)
T.Rose74 ja pojat 1v6kk ja 3,5kk
Kommentit (4)
Synnytyksen jälkeen oviskivut muuttivat muotoaan, ja ovat juuri kuvailemasi kaltaisia. Pari kertaa ollut niin järkyt kivut, että kaksin kerroin on saanut olla.
" Menkkamaista" särkyä jatkuu muutaman päivän, ja sitä on vielä noin viikko ennen ovistakin muutaman päivän. Ei kivaa.
Eli minulla nuo ovikset on yleensä aina kivuliaita ja ovulaatioksi selkeästi tunnistettavissa, välillä alavatsa on kipeä kummaltakin puolelta (menkkamaista särkyä) ja turvottaa, useimmin kuitenkin tuntuu selkeästi kipu jommassa kummassa munasarjassa, josta kyllä jomottaa alaselkään ja tuntuu istuessa jne. Muutaman kerran olen vuosien aikana sattunut gynon vastaanotolle juuri tuohon aikaan, ja gyno on tarkistanutkin tuntemukseni ultralla irtoavaksi munasoluksi.
Laske siis tarkkaan monesko kp, ja seuraa onko samoihin aikoihin ensi kierrossa samanlaista kipuilua, ja heti hommiin:-)
t. doris
Mulla tuulimunan ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen on ollut tosi kipeät ovulaatiot. Juuri tuollaisia kuvailemiasi oireita. Tälläkin hetkellä (kp15) ko. oireita löytyy. Viime kierrossa tiesin, että ovis oli tulossa, koska kävin juuri gynellä kp 11, ja gyne ultrasi ja löysi pian ovuloituvan follikkelin vasemmasta munasarjasta, joka oli sitten sisätutkimuksessa ihan saakutin kipeä. Kp 18-19 oireet sitten loppui, eli ovis oli varmaankin tapahtunut niihin aikoihin (mulla kierto 30-32 pvä).
Minulla ei siis ole ollut näin ennen. Eilen ihan pitio ttaa särkylääke kun niin särki.
Tietäisikö joku? =)