Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä on tapahtunut? Lapsi ei osaa enää sanoa R

Vierailija
22.10.2023 |

Lapsi (7v) osasi puhua kunnolla, oppi sanomaan r-kirjaimen 5v, mutta nyt ei osaa enää?? Koulusta ohjattiin jollekin naiselle ja nyt harjoittelevat siellä r-kirjainta uusiksi. 

Kuinka voi ykskaks unohtaa? Olen hieman huolissani. Lapsi muuten on täysin oma itsensä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko älypuhelin? Voi katsoa videoita lässyttävistä tubaajista

Vierailija
2/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui lapsena täysin sama. Olin ärräkerhossa, jonka jälkeen r-kirjaimen lausuminen sujui taas moitteettomasti. En ymmärrä miksi unohdin. 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaiset koulut ovat erilaisia. 

Vierailija
4/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisikö jotenkin kielen motoriikkaan? Yksi sukulaislapsi osasi ihan pienenä normaalin ärrän mutta kasvun myötä ei enää onnistunut. 

Vierailija
5/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrän kierrän ympäri orren, ässän pistän taskuun.

Vierailija
6/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohjattiin jollekin naiselle." :D

Vierailija
7/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tuon käyvän usealle. 🤔

Vierailija
8/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla tapahtui lapsena täysin sama. Olin ärräkerhossa, jonka jälkeen r-kirjaimen lausuminen sujui taas moitteettomasti. En ymmärrä miksi unohdin. 🤔

Muistan vielä kuinka häpesin asiaa paljon ja kun luokassa luettiin ääneen kirjasta, minä en suostunut lukemaan ja sitten istuttiinkin puolet tunnista opettajan kanssa väittelemässä luenko vaiko en. 😅 En lukenut.

Vierailija
9/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Muistan vielä kuinka häpesin asiaa paljon ja kun luokassa luettiin ääneen kirjasta, minä en suostunut lukemaan ja sitten istuttiinkin puolet tunnista opettajan kanssa väittelemässä luenko vaiko en. 😅 En lukenut.

😂😂

Vierailija
10/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kans noin ja ihan yhtäkkiä se myös spontaanisti korjaantui :D en olisi huolissani!

Vierailija
11/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sen oppii uudestaan. 😊

Vierailija
12/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli murrosiässä hetken aikaa tilanne ettem pystynyt sanomaan dr-äännettä. En vieläkään osaa sanoa oliko se ongelma fyysinen vai psyykkinen. Kuitenkin aloin vältellä dr-sanoja. 

Vierailija
13/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä suussa näyttää. Kielijänne? 

Vierailija
14/14 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrä on aika helppo oppia, kieli on samassa paikassa kuin ällällä, pitää vain opettaa päristämään.

Pikkusiskoni ei menannut oppia ässää eikä ärrää, ja äiti oli kuullut rapussa, miten naapurin pojat kouluttivat häntä: " sano RRR sano perke*le, sano ÄSS sano saata*na"

En muista oliko tuosta hyötyä, mutta kyllä hän molemmat oppi jossain vaiheessa.