Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aina olettaa että minä hoidan lasta kun ollaan kaikki kotona

Vierailija
21.10.2023 |

Mies on mielestään niin hyvä ja osallistuva isä, hän kyllä tekee aina sen mitä pyydän. No niinpä, siinä kaikki! Kun en jaksaisi olla ihan koko ajan joku ohjaaja täällä. Riittäisi että ohjaan lasta. Mutta mies tarvitsee kaikkeen lapsen kanssa tekemiseen ohjeet. Mitä ruokaa, missä se sijaitsee jääkaapissa, miten se lämmitetään, moneltako pitää syödä? Se siitä mun vapaa-ajasta kun kaikki pitäisi tehdä valmiiksi. Ja olen kyllä vaan häipynyt kotoa ja jättänyt miehen lapsen kanssa pärjäämään että oppisi, mutta usein on käynyt niin että ei sitten ole syöty ja mies ihmettelee miksi lapsi vaan kiukkuilee. Joo olisipa nähnyt jostain kristallipallosta että tämä tulee olemaan tällaista. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Minulle kävi samoin. En nähnyt kristallipallosta miten asiat tulisivat menemään. Valitettavasti tilanne tuskin tulee muuttumaan. Joko kärsit tai harkitset eroa. 

Vierailija
2/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mitään ideoita miten tällaisen pystyy välttämään? On nimittäin juuri se syy miksi epäröin hankkia lapsia, jos mies ei sitten osallistu tai jaksa itse selvittää asioita ollenkaan. Pitäisikö sopia etukäteen että mies pitää kaikki hoitovapaat tms. mitkä pystyy jotta syntyy rutiinia lapsen hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisiko mitään ideoita miten tällaisen pystyy välttämään? On nimittäin juuri se syy miksi epäröin hankkia lapsia, jos mies ei sitten osallistu tai jaksa itse selvittää asioita ollenkaan. Pitäisikö sopia etukäteen että mies pitää kaikki hoitovapaat tms. mitkä pystyy jotta syntyy rutiinia lapsen hoitoon?

Jotain vinkkiä voi saada siitä, että millainen miehen lapsuudenperhe on ollut. Millaiset roolit siellä on ollut perheen sisällä. 

Vierailija
4/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele miksi naiset ei nykyään halua lisääntyä. Suurin osa miehistä on kuin  ohjausta tarvitsevia ylimääräisiä  lapsia. Tuollainen mies vie halut, koska ei ole oma-aloitteinen osallistuva aikuinen, vaan perässä vedettävä aloitekyvytön tapaus.

Jos on taloudellisesti mahdollista, niin eroaminen kannattaa. Moni nainen kokee tulleensa onnelliseksi, kun ylimääräistä lasta (=laiska aloitekyvytön mies) ei ole riippakivenä.

Itse olen ollut lähes kymmenen vuotta ilman parisuhdetta, enkä vaihtaisi enää tätä vaivatonta arkea parisuhde-elämään.

Vierailija
5/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En minä ainakaan keksi miten olisin voinut tämän välttää. Kun aloimme odottaa lasta, mieheni oli puheidensa mukaan se valmiimpi vanhemmaksi, niin oli suuret suunnitelmat ja kyllä hän tietää kuinka hoidetaan ja kasvatetaan. Minä olin varovaisempi ja oikeastaan vähän kauhuissani tulevasta elämänmuutoksesta. Vaan niin kaikki kääntyi päälaelleen. Ap 

Vierailija
6/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Valitettavasti maailma on täynnä näitä sopimuksen rikkoneita miehiä. Vaikka kuinka sovitaan etukäteen asioista, niin useimmilla miehillä on pokkaa pettää naisen luottamus. Jos hiukankin mietityttää voiko mieheen luottaa näissä asioissa, niin kuuntele vaistoasi. Jos epäröit hiemankin, niin älä perusta perhettä kyseisen miehen kanssa. Tulet katumaan sitä. Sisäinen äänesi koittaa nyt varoittaa sinua tekemästä elämäsi virhettä.

Vierailija
7/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kotiin hoitamaan lasta vaikka puoleksi vuodeksi. Siinä oppii. Meillä otin helposti täyden vastuun arjesta kunnes puolisokin sai vuorostaan ottaa täyden vastuun. 

Vierailija
8/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Isä kotiin hoitamaan lasta vaikka puoleksi vuodeksi. Siinä oppii. Meillä otin helposti täyden vastuun arjesta kunnes puolisokin sai vuorostaan ottaa täyden vastuun. 

Lapsi on jo kohta 3v ja on päivähoidossa, ei oikein järkevää jättäytyä kotiin vaan siksi että isänsä oppisi hoitamaan. Ap 

Vierailija
9/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei sopiminen välttämättä auta. Me sovittiin että mies pitää pitkät isyyslomat, pitkän hoitovapaan niin että minä olen silloin työssä jne. Vauvan synnyttyä miehen mieli muuttui, ei halunnut yhtään olla yksinään vauvan kanssa ja pakeni töihin ja perui hoitovapaat. 

Vierailija
10/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ex-mieheni oli vuoden lapsen kanssa kotona. Nukutti neljän tunnin päiväunet, jonka seurauksena lapsi nukahti puolen yön jälkeen ja heräsi klo 6.15. Mies ei osallistunut lapsen hoitoon työpäivieni ulkopuolella. Sain jatkuvasti kuulla ulkopuolisilta ihasteluja, kuinka "ihana ja osallistuva isä mieheni olikaan".

Vierailija
11/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jotain vinkkiä voi saada siitä, että millainen miehen lapsuudenperhe on ollut. Millaiset roolit siellä on ollut perheen sisällä. 

Joo, mut harvoinpa tämänkään voi saada selville millainen perhe oli. Monen appivanhemmat on kuolleet/eronneet/karanneet, niin ei oikein saa mitään käsitystä perheestä. On vain miehen sana, ja mies tietysti lojaalina isälleen väittää että isähän meidät kasvatti. Eli isä vei kerran kesässä kivaan reissuun, ja äiti teki kaiken muun työn koko vuoden ajan. 

Vierailija
12/12 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa mies tajuaisi, että suhdetta lapseen on sitten myöhemmin vaikea korjata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän