Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tienanneet elinaikananne jo yli miljoona euroa?

Vierailija
21.10.2023 |

Itsellä meni työeläkelaskelman mukaan tämän kuun 15. päivä 1.5milj. rikki ja siitä puuttuu joidenkin ensimmäisten työvuosien tulot. Ne tosin lasketaan muutamissa kymmenissä tuhansissa. Ikää on 47v. ,tilillä 10 000 euroa ja velkaa edelleen noin 95 000 euroa. Verottaja vienyt ihan kivan siivun tuosta sillä käteen ei ole jäänyt läheskään miljoonaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttonahan tuo ei ole kummoinenkaan summa

Vierailija
2/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa, juonut olen tuplasti tuon summan.

M 48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ihan. 1/4 miljoonaa kolmenkynpin ikävuoteen mennessä

Vierailija
4/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 25 vuotta työelämässä joten kyllä bruttona.

Vierailija
5/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

bruttonahan tuo ei ole kummoinenkaan summa

Sehän on niin, että KESKIVERTO suomalainen tienaa elämänsä aikana bruttona miljoonan. Ei se silti tarkoita, että sitä tulisi miljonääriksi, vaan että sen verran rahaa virtaa tilien läpi. Sama homma yritysmaailmassa liikevaihto vs. liikevoitto.

Harva jää miljoonan voitolle elämisen kulujen, verojen ja muiden menoerien jälkeen.

Vierailija
6/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolentoista miljoonan verran on jo sijoitusomaisuuttakin

Vierailija
7/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tokkopa, juonut olen tuplasti tuon summan.

M 48

Meinasitko että tuon verran menee jo "suunhuuhteluvetenä", niinkuin faijavainaa sanoi. :)
(oli: soitti kaverilleen juhannusaattoiltana: se sun pullo on nyt täällä, jos et tule heti sitä hakemaan, niin pistetään pojan (=minun) kanssa se suuhuuhteluvetenä. Varttitunti ja ovikello soi. Ei, ei avattu sitä pulloa, sitä ennen.)
m58

Vierailija
8/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Puolentoista miljoonan verran on jo sijoitusomaisuuttakin

Kertynyt omaisuus on aivan eri asia, kuin mitä bruttona on tuloja tienannut. 

Kyllä meillä suurimmalla osalla on menojakin, joiden jälkeen ihan hirveästi kertyneestä tulosta ei jää omaisuudeksi.

Vierailija
9/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein katsoa, miltä kokonaisuus näyttää. Parilta ensimmäiseltä työvuodelta ei eläkettä kertynyt, joten niiden tuloja ei ole mukana. Nyt kasassa vajaa 800 k€ bruttona, ikää 47. Pari vuoden vanhempainvapaata vaikuttaa kertymään jonkin verran.

Vierailija
10/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan perintöä vähän yli miljoonan, jouduin salaamaan sen ahneilta ystäviltäni. Asuin pienessä yksiössäni vielä pitkän aikaa. Nyt on asiat muuttuneet, mutta kukaan ei vieläkään tiedä totuutta enkä tosin haluakkaan.

Vierailija
11/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.6 miljoonaa näyttää olevan työuran aikaiset bruttoansiot tähän mennessä. Noin 15v työuraa jäljellä joten jos en mokaile tai ratkea ryyppäämään ja pystyn pitämään nykyisen ansiotason niin kolme miljoonaa on tavoitteena  

Työura alkoi teini-ikäisenä varastoapulaisena ja myöhemmin on tullut tiskattua ravintolankeittiössä, siivottua, baarimikkona ja toimittua portsarinakin yhden kesän ennen koulutusta vastaaviin hommiin siirtymistä. 

Nykyään (yhtenä) myyntijohtajana isossa suomalaisessa teollisuusyrityksessä. Koulutus KTM ja opintoja myös teknillisen puolelta. 

Olen isosti velkaa isoisälleni joka oli itse duunari ja ajoi Ladalla kun muuhun ei työmiehellä ollut 70 luvulla varaa, mutta sai ymmärtämään nuorena että tie vaurauteen kulkee ensin koulutuksen ja sitten kovan työnteon kautta. Pappa olisi kai halunnut nähdä pojanpoikansa suvun ensimmäisenä DI:nä mutta tulikin perhana ekonomi.  

M48

Vierailija
12/12 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo lähelläkän, 250 000 puuttuu ja eläkkeeseen on aikaa 9v. Ei ehdi millään saada miljoonaa ellen elä 90 vuotiaaksi ja eläkkeet pysyy edes jollain tasolla indeksien mukana.