***2010 HAAVEILIJAT***
Tervetuloa kaikki jotka haaveilevat vauvaa vuodelle 2010=)
Aloitin nyt sitten uuden pinon. Tervetuloa uudet ja vanhat=) Noi nimi listat ku sais viel tänne mut ku oon vähän niiden kans tumpelo...ehkä joku vois ne tänne laittaa;)
Kommentit (11)
Mulla vauvakuume on aika aaltoilevaa... Välillä oon ihan varma, ettei yhtään enää ja toisinaan taas oon ihan kipee kun haluaisin niin kovaa kolmannen lapsen.
Näillä näkymin olis tarkoitus aloittaa yritys vuoden kuluttua, mutta sitä ennen pitäis saada isompi asunto.
Esikoinen menee kouluun 2010, joten hauskaa olis olla silloin vauvan kanssa kotona. Vaikka toisaalta oon varautunut siihen, että tässäkin yrityksessä menee 6kk- 1,5 v, kun kahta ekaakin tehtiin yli vuosi kumpaakin...
Eipä meille kummempia, viikot menee tosi nopeeta ja lapset kasvaa hirmusta vauhtia. Välillä ihmettelen oikein, että kuinka mun vauvani (kohta 4 v) on jo noin iso, että ajelee pyörällä ja tekee isojen poikien juttuja....Nyyh ;)
Nyt töihin lähtö edessä, joten MOI!
-Aperita
nimimerkki: Tiuhti-85
vanhemmat: äiti 23 ja isä 25
monesko toiveissa: toinen (06/08)
koska yritys alkaa: 04/2009
missä päin asustaa: Keski-Suomi
Voisinpa oikeastaan liittyä tähän viestiketjuun, vaikka ehdinkin tunkea itseni jo kerran vuoden 2009 haaveilijoihin. Alunperin kun piti alkaa pikkukakkosen yrittäminen heti joulun jälkeen, mutta aloitusta lykättiin miehen toiveesta tuonne huhtikuulle. Vähän kirpaisi tuo lykkääminen, muttei pahasti kuitenkaan. Kyseessä on kuiteskin vain ne neljä kuukautta. Ellei mies sitten saa päähänsä lykätä koko hommaa vieläkin kauemmas. No, siinä vaiheessa täytyy ottaa järeemmät konstit käyttöön ja lirutella miten paljon ois luvassa seksiä. Eiköhän siinä vaiheessa heltiä.
Jotenkin odotan jo malttamattomana milloin päästään toden teolla yrittämään. Esikoista (3kk) kun ei oikeastaan edes ehditty yrittämään, nappasi jo ekalla kertaa. Toiveissa siis on toinen nyt melkein heti perään ettei ikäeroa tulis kovasti. Ja eihän sitä tiedä kuinka kauan tätä toista joutuu yrittämään, vaikka ensimmäinen ilmoitti itsestään heti. En myöskään haluaisi tässä välissä palata takasin töihin.
Raskaana olemisesta en nauttinut yhtään, joten nyt yritän ottaa ilon irti "vapaudesta". Joka päivä yritän käydä lenkillä tai salilla tai edes jotain muuta pientä. Raskaana ollessa olo oli kurja ja kipeä, että kaikki liikunta jäi melkeinpä pois kävelyä lukuunottamatta.
Nyt päivät menee ihmetellessä esikoistamme. On se niin jännä kun joka päivä tuntuu poika oppivan uutta (ja kuuhkivan joka yö enemmän ja enemmän :).
Tiuhti ja kiljukaula
Hienoa kun meidän pino senkun vain kasvaa. :) Kiitos Aperitalle listan päivityksestä.
Kritinamom: Minäkin olen katsellut vauvanvaatteita kaupassa. :) Onneksi useammallekin kaverille on syntynyt vauva tänä vuonna, niin on saanut myös ostaa niitä ihanuuksia.
Minulla ei tällä hetkellä ole kuitenkaan vauvakuume ihan päällimmäisenä mielessä, kun koulun kanssa sen verta paljon tekemistä. Sitä valitettavasti / onneksi riittää kevään loppuun asti, kun kaiken muun ohessa pitää opinnäytetyötäkin tehdä. Tänään meinasi iskeä jo epätoivo sen kanssa, kun tutkimussuunnitelman toinen versio melkeinpä täysin tyrmättiin, kun oli liikaa teoriaa...oli siinä onneksi jotain hyvääkin. Välillä vaan tuntuu, että on ihan pihalla siitä mitä pitäisi tehdä.
deeli86: Ihan yksilöllistähän se on kuinka paljon jaksaa opiskella masun kanssa, mutta yks mun luokkakaveri kävi keväällä koulussa vielä synnytystä edeltävänä päivänä, hänellä synnytys meni lisäksi reilun viikon yli lasketun. Ei silloin kovin rankka jakso ollut, mutta melkoista jaksamista minusta silti.
Raikkaita syyspäiviä kaikille.
Camael
Alkaa tämä vauvakuume helpottaa näitten huonosti nukuttujen öiden jälkeen :). Eilen kysyin mieheltä olenko ihan tosissani sanonut haluavani lisää lapsia. Esikoinen on viime viikot nukkunut tosi huonosti, heräilee tunnin tai puolentoista välein. Joskus aamuyöstä saattaa, siis saattaa, nukkua jopa 2h putkeen, mut se on jo hyvin. Viime yö tosin meni loistavasti, vain kolmella syötöllä ja parilla silittelytuokiolla. Ehkä tää yö oli käänne parempaan. Alkaakin olla vaikeuksia nähdä tän sumun läpi :)
Oikeasti ei ole omat tuntemukset muuttuneet mihinkään suuntaan (mitä nyt pieniä epätoivon hetkiä), edelleen ollaan huhtikuussa yritystä aloittamassa. Pakkailin pieneksi menneitä vaatteita pois ja juttelin pojalle, että laitetaan nämä odottamaan veljeä tai siskoa.
deeli86: Ite jäin töistä pois vasta kun äitiysloma alkoi, vaikka olenkin hoitoalalla ja tosi fyysistä työtä tein. Mulla oli aika pieni maha joten pysty hyvin vielä kyykistelemään ja kumartelemaan. Koulunpenkillä en ois varmaan jaksanut olla, siellä kun joutuu paljon istumaan ja se oli mulle tuskaa. Enkä olis jaksanut viimeisellä raskauskolmanneksella enää keskittyä koulujuttuihin. Ajatukset ois väkisin kääntyneet omaan napaan :) Yhdyn camaeliin siinä, et tosi yksilöllistä varmasti on. Raskaudet ja ihmiset on erilaisia.
Opiskelusta kun puhuttiin. Oon miettinyt pääni puhki mitä hakisin opiskelemaan vai haenko mitään ja palaan aikanaan takasin omaan työpaikkaani. Ei kyllä kiinnostas palatakaan. En halua koko elämääni tehä vuorotyötä. No, ei kai auta muu kuin jatkaa pohdiskelua.
Tiuhti
Minäkin nostelen hieman tätä pinoa... Tähän koneen ääreen tulin muka referaattia kirjoittamaan, mutta niinhän siinä taas kävi, että jotenkin eksyin tänne sivuille. Ei ehkä ihan kamalan järkevää, sillä muutenkin vauvakuume ollut todella kova viime päivinä! Ihan kuin se näitä sivuja lukemalla helpottaisi. :)
Tuntuu, että aika menee tosi nopeasti näin syksyn kiireiden alettua. Tosi kylmä siellä on, ihmiset tuntuvat vetäytyvän sisälle kotiensa lämpöön. Jostain syystä pidän kovasti syksystä, siitä, kun kaikki tuntuu saavan uuden mahdollisuuden.
Juttelimme tässä yhtenä päivänä mieheni kanssa lapsista. Juttelimme mm. lapsiluvusta. Onneksi hänkin haluaa useamman lapsen. Kun nyt saisi sen ensimmäisen. :)
Tiuhti-85:lle tervetuloa joukkoomme! Ja jaksamista - toivottavasti saat nukuttua!
Aurinkoisia syyspäiviä teille kaikille!
Moi kaikille!
Kirjoitin ensin siihen vanhempaan pinoon, mutta täällä onkin jo menossa uusi pino, joten copy pastesin viestini uuteen pinoon.
nimimerkki: Merihelmi
vanhemmat: äiti 24 ja isä 26
monesko toiveissa: ensimmäinen
koska yritys alkaa:
missä päin asustaa: pk-seutu
Olen kuumeillut jo jonkun aikaa ja lueskellut keskustelupalstoja ja nyt ilmoitan meidätkin mukaan. :) Olen opiskelija ja toivon valmistuvani kevään -09 lopussa. Teen gradua ja kurssejakin on vielä jäljellä. Valmistuttuani käväisisin vähän kurkistamassa työelämään ja sitten saisikin vauva jo tulla... :)
On tuntunut, että siihen kun aletaan yrittämään vauvaa on vaikka kuinka kauan, mutta niin se aika kuluu, että vimppa vuosi alkoi yliopistolla ja vuosi 2010 lähenee ja päätin ilmottautua tänne. On hyvä motivaatio opiskeluihin kun haluaisin saada tutkinnon valmiiksi ennen vauvaa ja vauvakuume on kova. :)
Kivaa syksyä kaikille!
Oi onpas meitä jo melkoinen kasa!Ihanaa!!Ja tervetuloa vaan täältäkin kaikille uusille haaveilijoille!!
Aperit*Lista päivityksestä suurenmoinen kiitos!Joskus jos uutta päivitystä, niin meillä yritys alkaa 2009 loppu vuodesta.
Laitan vähän jotakin kuulumisia..Noh opiskeluissa painetaan tiiviisti , kaikki tulee yhtäaikaa tentit, seminaarit ym. Ja kohta lähdetään taas käytäntöön ja seuraava jakso on sitten synnytyssalissa ja lasten teholla! Arvatkaapa vaan mitä tapahtuu kuumeelle?Tuskin se ainakaan vähenee! Vauvakuume on siis lisääntynyt tässä syksyn tullen jo melkoisesti. Vkonloppuna oli muuten pakko ostaa yks retro-body;) hih! Saapa sen antaa vaikka jollekkin kaverillekkin..Miedän 3,5v. tytär on jo kovasti puhunut sisaruksesta, vaihtelevasti pikkusiskosta - ja veljestä. Tyttö oli puhunut jo päiväkodissakin, että äiti kävi ostaan vauvasiemenen;) Koko perhe ois siis oottamassa jo pikkuista, mutta vuosi pitää siis odotelle vielä.
Mutta ei ihmeitä, mukavaa syksyä vietellen. Ja laitelkaahan kuulumisia, niitä käyn lukemassa vaikka aina ei itse kirjoitelekkaan.
Ja kiitos uudesta pinosta!!:)
Ihanaa syksyä kaikille!!
Krisse
en tiedä alkaakohan olemaan jonkinlainen esi-riippuvuus kohta tänne..Noh sentään vasta muutaman kerran kuukaudessa, että ei edes joka viikko tai joka päivä täällä hih! Noh mä olen sitten kipeänä, tai olen ollut jo monen monta vkoa mutta ei taida olla ihan heti lähdössä pois..Lämpöilyä lähinnä ollut ja ihan rätti olo. Mutta arvatkaapas mitä mä jo täällä päässäni kehittelin?Nii-in juuri sen,eli pieni lämpöily ja kuukautiset taitaa hei olla ihan yhden päivän myöhässä:) ja sitten palely ja rintojen pinkotus. Niin, siis ihan sitä mitä ennenkin ennen kk:ta mutta nyt tulee tää flunssa ja kaamee väsymys siihen samaan ni mä olen heti jo ihan , että MITÄ?:) Mulla siis on edelleen kuparikierukka jota ois tosiaan sinne ens syksyyn tarkoitus pitää ja sitten napata pois, mutta..eiks näitäkin oo ollu et siit huolimatta raskautunut?:)
Noh, mutta ei tänne ihmeitä..Koulussa melkoista kiirettä ja stressiä siinä samalla siitäkin aika melkoisesti. Yöt on ollu aika kamalia, kun heräilee jatkuvasti..Onneksi tyttö nukkuu hyvin yönsä:) Perinyt unenlahjansa isiltä:)
Mutta laittakaahan työkii kuulumissii:)
Halit
Krisse :p
Hip hei, syksy on nyt tosissaan tullut! Tykkään eniten just syksystä. Siksi halusin häätkin pitää viime vuonna syyskuussa. Viime viikolla siis juhlittiin ensimmäistä hääpäivää miehen kanssa. Oli mukava yllätys kun mies tokas hääpäivän aamuna, että olikin ottanut kyseisen päivän vapaaksi. Käytettiin sitten yhdessä poikaa neuvolassa hääpäivän kunniaksi :)
Esikoinen on nyt taas alkanut nukkumaan yönsä suhteellisen hyvin. Kauheasti tosin pyörii niin, että löytyy välillä vaikkä miten päin meidän sängystä. Yhtenä yönä taas heräsin ähinään, mutta poikaa ei näkynyt missään. Käsikopelolla sitten löysin alhaalta sängystä jalat sojottamassa siellä missä pään ois pitäny olla. Eilen taas meinasi tipahtaa parisängyn ja seinän väliseen rakoon. Oli jo hyvää vauhtia pää uponnut hartioita myöten sinne, vaikka oon yrittänyt tukkia täkillä ja viltillä rakoa pienemmäksi. Pitääpä lisätä täytettä reilummin. Muutenkin tuntuu olevan aika vilkas poika. Lääkärikin totes neuvolassa viimeks, että erottuu jo vilkas temperamentti. En kyllä sitten tiedä mikä on totuus, mut selviäähän tuo vuosien saatossa.
Ja itse asiasta eli vauvakuumeesta. Oon katsonut välillä sairaala-sarjaa ja aina kun tulee synnytys mietin, et ois mukava päästä taas synnyttämään :) Raskaana oloa en kyllä kaipaa yhtään paitsi ehkä niitä pieniä potkuja.
Eilen kysäisin ohimennen mieheltä, miten se haluais yrityksen alkavan jos se sais ihan yksinään päättää. Vastaus kyllä yllätti kun se ilmoitti, et jo maaliskuussa. Tässähän päästään piankin tositoimiin :) Eihän maaliskuuhun ole kuin viisi kuukautta. Taitaa nuo miehenkin mielipiteet vaihdella kuin tuuliviiri, vaikka yleensä jämpti kaikessa tällaisessa onkin.
Miten teidän muiden vauvakuumeet voivat?
Tiuhti
Kohta pitäisi varmaan aloittaa uusi pino - jos siis teemme joka kuulle uuden pinon. Ihan sen kunniaksi kirjoittelen vielä yhden viestin näin tämän kuun puolella.
Aurinko paistaa ihanasti, on tosi kaunista. Nopeasti kuluu tämä syksy. Minulla on koko syyskuun ollut tosi kiireistä opiskelun kanssa, mutta nyt sain pari projektia tehtyä, ja jo helpottaa. Tentitkin tuntuvat ihan rentouttavilta jatkuvien projektejen välillä.
Vauvakuume on helpottanut hiukan, mikä on ihan positiivinen juttu. Vie kummasti voimavaroja, jos koko ajan kuumeilee. :) Ensi syksynä kuitenkin viimeistään aloitamme yrittämisen, eli ajankohta ei ole muuttunut mihinkään, vaikka kuume ei olekaan kamalan akuutti.
Olen muuten huomannut sen, että kummasti ärsyttää, kun kenenkään muun kanssa ei oikein voi puhua tästä kuumeilusta. Onneksi tämä palsta on olemassa! Mun kavereista tosiaan yksi on saamassa esikoisensa nyt joulukuussa. Hänen kanssaan emme kuitenkaan oikeastaan ikinä näe kahdestaan. Ja kaikki muut kaverit ovat niin totaalisen eri elämäntilanteissa, etten oikein voi puhua heidän kanssaan. Lisäksi ystäväpiiriini on iskenyt joku erobuumi näin syksyllä - surullista.
Kertokaapas muutkin kuulumisianne!
terkuin deeli
nimimerkki: Anelmaunelma
vanhemmat: minä 26 ja mies 30
koska yritys alkaa: 05/09
missä päin asustaa: Helsinki
nimimerkki: Aperita
vanhemmat: äiti 30 v. ja isi 34 v.
monesko toiveissa: kolmas
koska yritys alkaa: 10-12/2009
missä päin asustaa: Pirkanmaa
nimimerkki: camael
vanhemmat: äiti 27 v. ja isi 33 v.
missä päin asustaa: Pohjois-Savo
nimimerkki: deeli86
vanhemmat: äiti 22 ja iskä 23
koska yritys alkaa: elo-syys 2009
nimimerkki: helene26
vanhemmat: äiti 31 v. ja isi 45 v.
monesko toiveissa:
koska yritys alkaa:
missä päin asustaa:
nimimerkki: Jeela
vanhemmat: äiti 35v. ja isi 40 v.
monesko toiveissa: pojat 2v. ja 4 v. kolmas
koska yritys alkaa: 04/09
nimimerkki: Katinka83
vanhemmat: äiti 25 v. ja isi 25 v.
koska yritys alkaa: 8/09
nimimerkki: kristinamom
vanhemmat: äiti 25 v. ja isi 28 v.
monesko toiveissa: tyttö 3 v. toinen
koska yritys alkaa: 1-2/2010
nimimerkki: mamiko
vanhemmat: äiti 26 v. ja isi 29 v.
monesko toiveissa: poika 3 v. ja tyttö 2 v, kolmas toiveissa
koska yritys alkaa: 4/2010
missä päin asustaa:
nimimerkki: Masumme:-)
vanhemmat: äiti ja iskä 24
monesko toiveissa: Arvolle (4/07) pikkuveli tai -sisko
koska yritys alkaa:?
nimimerkki: Nanonyymi
vanhemmat: äiti 27 v. isä 37 v.
monesko toiveissa: kolmas, ensimmäinen yhteinen
koska yritys alkaa: kevät -09
missä päin asustaa: Pohjois-pohjanmaa
nimimerkki:naperotx4
vanhemmat:minä 26 ja mies 25
monesko toiveissa:5,muut lapset tyttö 12/04,tyttö 12/05,tyttö 1/07 ja poika 3/08
koska yritys alkaa:-
missä päin asustaa:tällä hetkellä turussa,mutta saatamme pian muuttaa espooseen..
nimimerkki: Onnentyttö82
vanhemmat: äiti 25 v.
koska yritys alkaa:
missä päin asustaa:
Nimimerkki:PauliNea
Vanhemmat:äiti 37 v ja isä 43 v
Monesko toiveissa:kolmas- poika 7/-06 ja tyttö 3/-08
Koska yritys alkaa:aikaisintaan 7/-09
Missä päin asustaa:Espoossa
nimimerkki: Pieniminä
vanhemmat: äiti 18 v ja isä 22 v
koska yritys alkaa: ilmeisesti 2009 keväällä
missä päin asustaa: länsi-suomessa
nimimerkki: Sani1976
vanhemmat: äiti 31, isä 32
monesko toiveissa: kolmas
koska yritys alkaa: keväällä 2009
missä päin asustaa: pääkaupunkiseutu
nimimerkki: Sara_2008
vanhemmat:
koska yritys alkaa:
missä päin asustaa:
nimimerkki: tiramisu
vanhemmat: äiti ja isi 35 v.
monesko toiveissa: kolmatta (6/03 ja 1/06)
koska yritys alkaa: 2/09
nimimerkki: vauvaunelma
vanhemmat: minä 20 ja mies 21
monesko toiveissa: toinen, muut lapset tyttö 09/07
missä päin asustaa: etelä savo
Vuodelle 2010 haaveilevissa on:
Ensimmäistä toivovia: 7 kpl
Toista toivovia: 3 kpl
Kolmatta kaihoavia: 7 kpl
Viidettä toivovia: 1 kpl