Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaisia vanhuksia

Vierailija
20.10.2023 |

Pekkarinen (76)  ilmoittaa ettei enää asetu ehdokkaaksi.   On nyt europarlamentaarikko.

Lehdistä näkee kun alle 70 v kadonneita vanhuksia, muistisairaita etsitään.

Itse olen 77,  tunnen itseni vanhaksi.  En pystyisi ajattelemaan itseäni missään valtuustoissa tai politiikassa mukana.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHmisen aivot tarvitsevat työtä olipa oma ikä mikä tahansa.  

Vierailija
2/6 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sana vanhus on täysin väärä. Tuo termi sijaitsee siellä korvien välissä. Kaksikymppinenkin voi olla sielultaan, mieleltään ja toiminnoiltaan "vanhus". Voidaan puhua vain iästä, olkoon kukin miten toimiva tahansa. Ja ikä ei määritä kuntoa tai älyllistä toimivuutta.

Kaiken ikäiset ovat arvokkaita ja samanarvoisia, ja kuuluvat elämän kiertokulkuun. Jokaisella on omanpituisensa jana, jossa kuljetaan pisteestä a pisteeseen b. Itsestään se elämänilo ja toiminnallisuus pitää löytää. Sairauksia voidaan hoitaa.

Jotkut myös ovat kipukynnykseltään kovempia ja jääräpäisesti menevät läpi harmaan kiven, vaikka vahvalla kipulääkityksellä. Ovat töissä vaikka eläkeikä meni jo vuosia sitten. Ehkä se on sitä elämännälkää ja tunnetta että on hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Miljoona on 68 ja vanha. Hyväkuntoinen, koska on liikkunut aina.

Vierailija
4/6 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 74, enkä tunne olevani vielä vanhus.

Vierailija
5/6 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 73 v. ja usein unohdan, että vuosia on jo noin pitkä rivi. Teen melkein kaikkea mitä olen aina tehnyt. Joitakin asioita ehkä vähän hitaammin kuin ennen ja se ottaa päähän. 

Vierailija
6/6 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri Tiili, ei Pelle Miljoona...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi