Miksi jotkut naiset vähättelevät miehiä?
Esimerkiksi "ei meillä mies pysty tekemään kahta asiaa samaan aikaan", "kyllä meillä minä hoidan kaiken lapsiin ja kotiin liittyvän, kun mies ei osaa" jne. Ihan järkyttävää vai onko oikeasti jotkut miehet noin tumpeloita!? Miksi tehdä lapsia tumpelon kanssa ja vielä rehvastella siitä?
Kommentit (6)
Vauvaryhmissä tällaisia aloituksia miltei päivittäin ja äidit oikein kilpailevat kenellä on osaamattomin mies. Larpataan vielä jotain "perinteistä perhemallia".
voi voi onko äiti nyt sanonut pahasti? Vaati siivoamaan huoneen?
Niin tai näin, 80 prossaa maailman tuottavasta työstä tekee miehet
Sukupuolesta riippumatta osalla ihmisiä on tarve haukkua muita tai muuten käyttäytyä huonosti. Heihin on paras suhtautua kuin papanoitaan heittävään apinaan. Pidä silmällä, kierrä kaukaa ja huolehdi, ettet saa osumaa.
Oman huonommuuden ja epävarmuuden projisointia toiseen. Siinä halutaan korostaa omia kykyjä suhteessa toiseen, ja siten tavallaan perustella parisuhteen olomassaolo: "toinen tarvitsee minua, koska ei itse osaa". Sama miksi miehet usein heittävät läppää naisten huonosta ajotaidosta - haluavat kokea itsensä tarpeelliseksi toiselle.
Ihan inhimillistä siis sinänsä. Kunhan ei mene ilkeämieliseksi.
On myös sosiaalisesti hyväksyttävämpää porukassa kertoa oman parisuhteen pienistä arkisista haasteista, kuin hehkuttaa onnea. Jollain voisi tulla paha mieli, ettei itsellä ole yhtä hyvää kumppania (tai kumppania ollenkaan). Jolla onni on, se onnen kätkeköön, jne..
Ja miksi jotkut miehet vähättelevät naisia?