Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä myydä vintage-vaatteita?

Vierailija
20.10.2023 |

Sain äidiltäni kasan 70-80-luvun vaatteita: vuokkoa, marimekko, silo, kaikki olleet käyttämättä varastossa kymmeniä vuosia.

Mihin laittaisin nämä myyntiin, että joku harrastaja saisi näistä kivoja löytöjä? Onko jotain erityisiä kauppapaikkoja? Vai seuraako vintage-harrastajat muös tori:ia? Vinkkejä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin seuraan toria ja Facebookissakin voi yrittää myydä vintage ryhmissä.

Vierailija
2/4 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntitilillä vintage-kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan vintage-harrastajana Toria, ja olen myynytkin siellä jotain. Kauppa käy vilkkaasti, mutta keskimäärin Torista haetaan sellaista 10-20 euron vintagea. Noista Vuokon ja Marimekon kaltaisista paremmista merkeistä ei kukaan ole oikein valmis maksamaan niiden "oikeita" hintoja. Moni pyytää kyllä korkeita hintoja, mutta ei ne mene. Itse petyin, kun en saanut käyttämättömän näköisestä 70-luvun Vuokon mekosta edes 30 e, mikä on itse asiassa halpa hinta.

Ulkomailla niistä saa huomattavasti korkeamman hinnan, eli jos osaat hyvin englantia ja uskallat kokeilla myydä vaikka ebayn kautta, voit saada paljon enemmän rahaa.

Jos asut isommassa kaupungissa tai etenkin pääkaupunkiseudulla, voit kysellä eri vintage-liikkeistä, onko heillä ostopalvelua tai provikkamyyntiä tms. Voi olla ettei noinkaan jäisi paljon käteen, mutta toisaalta vintage-liikkeiden hintataso on korkeampi, joten kannattaa kysyä ainakin. Eikä olisi turhaan sitä Torin häslinkiä.

Vierailija
4/4 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti kaikki riippuu siitä, haluatko niistä mahdollisimman korkean hinnan (siinä voi kestää tosi kauan) vai haluatko niistä könttäsummalla eroon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän