onko kellään muulla 3-vuotiasta, joka mieluummin leikkii kuin katselee tv:tä?
Meidän poika usein katsoo alkua ja lähtee sitten leikkeihinsä. Joskus ottaa jo näkemästään ohjelman alusta aineksia leikkiinsä. Kirjoja jaksaa kyllä kuunnella pitkäänkin, mutta tv:tä harvemmin katselee. Joitakin dvd-elokuvia omistaa mutta ei koskaan pyydä laittamaan niitä pyörimään. Katsoo kyllä jonkin aikaa, jos aikuinen laittaa. Epänormaalia?
Kommentit (13)
yhtään katso telkkaria :) sais joskus olla ihan rauhassa... itsekästä eikö? ;)
Muutamia omia dvd:itä jaksaa katsoa alusta loppuun. Mutta yleensä leikkiminen on hänestä kivempaa ja jättää katsomisen muutaman minuutin jälkeen. Poikkeuksia ovat pikku robot ja esim. tänään tullut Wallace ja Gromit.
Ole onnellinen että lapsesi haluaa ja osaa leikkiä, se on kehittävintä mitä lapsi voi puuhailla. Ei 3-vuotiasta todellakaan tarvitse kannustaa tv:n ääreen.
Hylkäätkö lapsesi, jos muita samanlaisia ei ole? Vietkö hänet terapiaan?
Vai lieneekö niin, että tämä oli ainoa tapa kerskua tällaisella asialla?
katsoo kyllä alkua, mutta keksii pian jo muuta tekemistä kun veli jatkaa katsomista!
En hylkää enkä vie terapiaan. Itsekin arvelen sen olevan kohtalaisen normaalia ja jopa hyvä asia. Mutta toisaalta joskus olen myös huolissani asiasta, kun hän ei tiedä samanlaisista asioista kuin jotkut muut ikäisensä.
Minunkin 14-vuotiaani jättää television rauhaan. Hänellä on paljon tärkeämpääkin tekemistä. Eipä ole käynyt mielessänikään olla huolissani.
Nyt kun tiedät samanlaisia olevan, ketju varmasti onkin tarpeeksi pitkä?
piirtää anime kuvia, pienemmät pelaa Nintendoa, ja leikkii omia leikkejänsä. Tuleeko sieltä nykyään edes mitään katsottavaa?, itse olen mielummin YouTubella.
Jotenkinhan tämä on Sinun ansioitasi, ja sitä miten tulit ilmeisesti kalastelemaan täältä?
Miksi ihmeessä sitä pikkukakkostakaan tarvitsee taustalla pitää auki, jos kukaan ei katso? Turhaa melusaastetta.
Oliko kysymyksessäni jotain vikaa? Eiköhän jokainen vanhempi joskus ajattele jostain lastaan koskevasta asiasta, että onko normaalia tai onko muita vastaavia lapsia paljonkin? Minua ainakin helpottaa kuulla tämän ketjun pohjalta, että heitä on. Tiedän kyllä, että on niitäkin, joita kiinnostaa tv paljon. En tuomitse heitä mitenkään. Kyllä meilläkin saa tv:tä katsoa, jos haluaa, mutta usein ei halua. Olen ihan tyytyväinen, mutta en usko sen olevan minun ansiotani. Ja kuten jo sanoin, joskus toivoisin lapseni olevan kiinnostunut tv:n tarjonnasta, jotta pääsisi paremmin mukaan ikäistensä juttuihin.
aapee
Nalle Puhista? Puuha Petestä? Tuomas Veturista? Kolmevuotiaat eivät kai vielä muuta katso, joten mistä ihmeen yhteisistä televisiokeskustelutuokioista horiset? Jos sinua huolettaa, että lapsesi jää ulkopuoliseksi, mikset lue noita kirjoina? Kaikki löytyy ja Puuha Peteä lukuunottamatta kaikki ovat alunperin kirjoina ilmestyneetkin.
Vierailija:
Ja kuten jo sanoin, joskus toivoisin lapseni olevan kiinnostunut tv:n tarjonnasta, jotta pääsisi paremmin mukaan ikäistensä juttuihin.
aapee
Sieltä löytyy tietoa tälläisistä asioista.