Miten pääsen eroon katkeruudesta erästä ihmistä kohtaan? Auttakaa!!
Itse olen siis kahden lapsen äiti, joka käy joka arkipäivä töissä, mutta tekee normaalia vähemmän tunteja... ts. palkka ei mikään kummoinen ole.
Ja tämä katkeruuteni kohde on vuosikausia kotiäitinä ollut henkilö, joka ei paljoa ole rehellistä työtä tehnyt elämässsään ja jolla nuorimmat lapset eskarissa ja kaiket päivät kotona on vaan... kuitenkin rahaa riittää (ovat maatalousyrittäjiä) ja aina saa ostaa suunnilleen sitä mitä haluaa. koti on kaunis (on mielestäni meilläkin) ja mies (tossun alla) todella mukava ja ihana. =/ Ovat kuitenkin erittäin ihania ihmisiä molemmat (ja lapsensa) ja sitäpaitsi lähisukulaisia... En voi silti mitään sille, että tasaisin väliajoin tunnen erityisen suurta katkeruutta tätä rouvaa kohtaan, koska mielestäni hän pääsee kaikesta erittäin vähällä ja on vain onnistunut naimaan oikeaan sukuun (kouluttamaton kun on) ja silti valittaa kivuistaan jne. mistä ihmeestä niitä kipuja tulee kun ei ihmistä työ kiinnosta pätkääkään???
Miten pääsen eroon näistä tuntemuksista????Apuva!!!
Kommentit (7)
Tajuathan, ettei tuollainen kateus ja katkeruus ole normaalia, myrkyttää vain oman elämäsi.
Ei sen ihmisen elämä ole sinulta pois, eihän?
tai kateutta muita kohtaan. Joten korjaa elämäsi epäkohdat :)
Se menee jotenkin niin, että sanot ekaksi vähintään parin kuukauden ajan itsellesi illalla, että " annan itselleni anteeksi" . Sitten, kun se alkaa sujua, sanot " annan xxx:lle anteeksi" . Lue kirjoista lisää.
kateus on sairautta. tarinasi kertoo sen, että et ole omaan elämääsi tyytyväinen. ei ole hänen syynsä, ettet ole pystynyt samanlaisiin valintoihin kuin hän. mulla oli kateellinen ystävä. ei ole enään, koska katkasin ystävyyden. heillä oli kaikkea enemmän kuin meillä, mutta meillä ei olisi saanut olla mitään, koska meillä ei ole kunnon tuloja. en jaksa ymmärtää tuollaista, kun kaikki on hankittu omalla rahalla.
omaan elämääsi tyytymättömyys heijastuu katkeruutena/kateutena ystäväsi elämään - mitä oikeasti haluaisit olevan tosin? Miksi myrkytät mielesi asioilla jos et voi tehdä niille mitään? Tai elä OMA elämäsi siten ette et katekeroidu. Kyse ON sinun päätöksistä OMAN elämäsi suhteen
Tuollainen kateus johtuu siitä että et ole tyytyväinen elämääsi. ja sitä taas ei voi korjata kuin sinä itse. Moni ihminen mieluummin katkeroituu kuin kohtaa omat ongelmansa.
Ehkä joku tässä maailmassa pääsee helpommalla kuin toinen, mutta usko pois- jokaisella on ristinsä. Minä tiedän muutaman todella helpolla elämässään päässeen vanhemman ihmisen. (tosin heidänkin historiansa sisältää suuria tragedioita kuten lapsettomuutta. ) no tänä päivänä he kärsivät itsekkyyden tuomista ongelmista. kärsivät- koska sisimmässään kaikki tietävät mikä on oikein- mutta he eivät pysty elämään niinkoska heidän elämäntaitonsa ovat jääneet kehittymättä.
Kateus on siksikin turhaa että onni vaihtelee ja jonakin päivänä saattaa sattua jotain kamalaa. Siksi kannattaisi korjata omat ongelmansa ja iloita sekä omista että muiden voitoista.
Koska ne ovat juurisitä elämän onnea. Se toisen onni tuo sullekin hyvää kunhat et ole siitä kade.
etenkin naisväki tekee aika paljon sellaista näkymätöntä työtä, ei vaan kotitöitä, vaan auttaa tilan enemmän tai vähemmän raskaissa töissä, ja sesonkiaikaan voi olla tosi pitkiä päiviä esim pellolla. Samalla hoidat tietty lapset, ruuanlaiton, kotityöt.
Katkeruus voi olla joskus luuloa siitä että toisella on kohtuuttoman hyvät olot ilman mitään omaa ansiota. Onko tässä varmasti nyt näin?