Te keillä on syvän ruskeat silmät
Onko perimässä muuta kuin normaalisuomalaista? Mistä perityvät?
Kommentit (17)
Isän sukua on alunperin Belgiasta ja äidin äidin suku on Lapista.
Periytyy isäni isän suvusta Kaavilta. Muut haarat on vihreä- tai sinisilmäisiä. Yksi neljästä lapsesta on perinyt minulta.
Norjalais-ruotsalais- suomalaiset juuret ja liraus inuiittia :)
Tyttärelläni on lähes mustat. Optikko sanoi joskus ettei erota pupillia. Ihan kasuja ollaan miehen kanssa.
On ihan suomalaiset sukujuuret, Lapista ja Koillismaalta, ehkä hiukan saamelaisuuttakin kun tarpeeksi kauas sukupuuta mennään.
Mistä ihmiset sen tietäisivät? Varmasti jokaisen suvussa on lapsia, joiden isä ei olekaan ollut se, kuka kirkonkirjoissa mainitaan.
hyvin tummanruskeat, lähes mustat on silmäni ja valkuaiset vivahtaa aavistuksen siniseen. En ole muilla vastaavaa huomannut, edes sukulaisilla ei ole niitä siniseen taittuvia valkuaisia, vaikka eri aseteisia tummuuksia ruskeassa löytyykin äidin puolelta isoäidin äidin äitiin
viimeksi tänään hammaslääkärini sanoi ettei ole kellään nähnyt sellaisia.
Minulla on pommilentäjän siniset silmät.
Todella kylmät. Herra Hitleri olisi pitänyt niistä ja niiden katseesta.
Siniset silmät on herra hitleriläisten silmät.
Taas näitä rasistikeskusteluja silmien väristä ja hiusten väristä.
Perin äidiltäni. Isälläni on siniset, mun neljästä lapsesta kahdella siniset, kahdella ruskeat. Äidin veljistä yhdellä ruskeat, kolmella siniset. Äidin äidilla ruskeat. Hän oli Pihtiputaalta. Sen kauemmas en valitettavasti sitä sukuhaaraa tunne. Isän puolen suku taas tutkimuksen mukaan ruotsalaista aatelissukua, helvetin rikkaat jyllenbergit vai miten se kummelissa muotoiltiin.
Minulla on tummanruskeat silmät. Kolmella siskollani on siniharmaat silmät, samoin molemmilla vanhemmillani. Elossaolevilla isovanhemmillakaan ei ole lainkaan ruskeaa silmissä.
Muuten mielessä saattaisi käydä vaikka mitä pohdintoja äitini uskollisuudesta, mutta meillä kaikilla neljällä lapsella on isäni leuka ja korvat.
Vierailija wrote:
hyvin tummanruskeat, lähes mustat on silmäni ja valkuaiset vivahtaa aavistuksen siniseen. En ole muilla vastaavaa huomannut, edes sukulaisilla ei ole niitä siniseen taittuvia valkuaisia, vaikka eri aseteisia tummuuksia ruskeassa löytyykin äidin puolelta isoäidin äidin äitiin
viimeksi tänään hammaslääkärini sanoi ettei ole kellään nähnyt sellaisia.
Ai tää on yleistäki.. oon ihmetellyt kun 2/3 ruskeasilmäisistä lapsistamme omistaa tuollaiset sinertävänhohtoiset rinkulat ruskean ympärillä.. miettinyt vaan onko ihan normaalia 😅
Mun pikkusiskolla on kans sellaset sinertävät valkuaiset. Mutta tosin siniset iirikset.
Minulla on myös silmän valkuaiset sinertävät. Olen sitä joskus miettinyt, että miksi näin, mutta se taitaa olla ihan tavallista.
Miksi kysyt. Siksi että saisit haukkua meitä suomalaisia ruskea silmäisiä? Miksi?
Suomalaiset sukujuuret ainakin 1800-luvun alkuun. Karjalan evakkoja Suomen puolelta.