Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on syvän ruskeat silmät

Vierailija
16.10.2023 |

Onko perimässä muuta kuin normaalisuomalaista? Mistä perityvät? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sukujuuret ainakin 1800-luvun alkuun. Karjalan evakkoja Suomen puolelta. 

Vierailija
2/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän sukua on alunperin Belgiasta ja äidin äidin suku on Lapista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaiset juuret. 

Vierailija
4/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyy isäni isän suvusta Kaavilta. Muut haarat on vihreä- tai sinisilmäisiä. Yksi neljästä lapsesta on perinyt minulta.

Vierailija
5/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalais-ruotsalais- suomalaiset juuret ja liraus inuiittia :)

Vierailija
6/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on lähes mustat. Optikko sanoi joskus ettei erota pupillia. Ihan kasuja ollaan miehen kanssa. 

Vierailija
7/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan suomalaiset sukujuuret, Lapista ja Koillismaalta, ehkä hiukan saamelaisuuttakin kun tarpeeksi kauas sukupuuta mennään.

Vierailija
8/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset sen tietäisivät? Varmasti jokaisen suvussa on lapsia, joiden isä ei olekaan ollut se, kuka kirkonkirjoissa mainitaan.

Vierailija
9/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tummanruskeat, lähes mustat on silmäni ja valkuaiset vivahtaa aavistuksen siniseen. En ole muilla vastaavaa huomannut, edes sukulaisilla ei ole niitä siniseen taittuvia valkuaisia, vaikka eri aseteisia tummuuksia ruskeassa löytyykin äidin puolelta isoäidin äidin äitiin

viimeksi tänään hammaslääkärini sanoi ettei ole kellään nähnyt sellaisia.

Vierailija
10/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pommilentäjän siniset silmät.

Todella kylmät. Herra Hitleri olisi pitänyt niistä ja niiden katseesta.

Siniset silmät on herra hitleriläisten silmät.

Vierailija
11/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä rasistikeskusteluja silmien väristä ja hiusten väristä.

Vierailija
12/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin äidiltäni. Isälläni on siniset, mun neljästä lapsesta kahdella siniset, kahdella ruskeat. Äidin veljistä yhdellä ruskeat, kolmella siniset. Äidin äidilla ruskeat. Hän oli Pihtiputaalta. Sen kauemmas en valitettavasti sitä sukuhaaraa tunne. Isän puolen suku taas tutkimuksen mukaan ruotsalaista aatelissukua, helvetin rikkaat jyllenbergit vai miten se kummelissa muotoiltiin.

Vierailija
13/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tummanruskeat silmät. Kolmella siskollani on siniharmaat silmät, samoin molemmilla vanhemmillani. Elossaolevilla isovanhemmillakaan ei ole lainkaan ruskeaa silmissä.

Muuten mielessä saattaisi käydä vaikka mitä pohdintoja äitini uskollisuudesta, mutta meillä kaikilla neljällä lapsella on isäni leuka ja korvat.

Vierailija
14/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

hyvin tummanruskeat, lähes mustat on silmäni ja valkuaiset vivahtaa aavistuksen siniseen. En ole muilla vastaavaa huomannut, edes sukulaisilla ei ole niitä siniseen taittuvia valkuaisia, vaikka eri aseteisia tummuuksia ruskeassa löytyykin äidin puolelta isoäidin äidin äitiin

viimeksi tänään hammaslääkärini sanoi ettei ole kellään nähnyt sellaisia.

Ai tää on yleistäki.. oon ihmetellyt kun 2/3 ruskeasilmäisistä lapsistamme omistaa tuollaiset sinertävänhohtoiset rinkulat ruskean ympärillä.. miettinyt vaan onko ihan normaalia 😅

Vierailija
15/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkusiskolla on kans sellaset sinertävät valkuaiset. Mutta tosin siniset iirikset.

Vierailija
16/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös silmän valkuaiset sinertävät. Olen sitä joskus miettinyt, että miksi näin, mutta se taitaa olla ihan tavallista.

Vierailija
17/17 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt. Siksi että saisit haukkua meitä suomalaisia ruskea silmäisiä? Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän