Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisen krooninen masennus deal-braker miehille?

Vierailija
15.10.2023 |

Olen (kuulemma) kaunis, urheilullinen, korkeakoulutettu, hauska ja ihan semiälykäs nainen. Olen kuitenkin myös kroonisesti ja todennäköisesti pysyvästi masentunut, mistä syystä en käy työssä tai juurikaan missään, urheiluharrastuksia lukuunottamatta. En ole koskaan ollut psykoosissa tmv, olen vain usein ahdistunut ja väsynyt.

Jaksan juuri ja juuri pitää kodin siedettävässä kunnossa, mutta en sellaisessa, että ketään kehtaisi kylään kutsua. Meikata, sisustaa tai shoppailla en jaksa juuri koskaan, joten vaatteet on mitä on ja samoin koti. Ruokaa jaksan laittaa ehkä kolme kertaa viikossa. Lapsia en uskalla edes harkita, koska en niitä jaksaisi varmaankaan hoitaa. En juo tai käytä päihteitä, toki silloin tällöin lasillisen viiniä voin juoda, tai juhlissa useammankin, silloin harvoin kun juhliin jaksan lähteä. Taloudellinen tilanteeni on ihan hyvä ja turvattu. 

Onko minunlaiseni nainen miehille automaattinen ei?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osalle on ja osalle ei, riippuu siitä minkälaista yhteiselämää haluaa viettää. 

Vierailija
2/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeintä on se, että ei luovuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän vastaavaa ja suosin väljempiä suhteita, joissa en kuormita toista ihmistä ja jaksan antaa itsestäni lähinnä hyvää. Parempi sekä itselle että muille.

Vierailija
4/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulle tärkeintä on se, että ei luovuta. 

Luovuta masennuksen suhteen? Vai mitä tarkoitit? En ole luovuttanut sillä tavalla, että jotenkin surkuttelisin elämääni, mutta kyllähän tässä on pitänyt jo hyväksyä se, että paraneminen alkaa olla epätodennäköistä.

Vierailija
5/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. 

Vierailija
6/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, itse kestin sellaista kaksi kuukautta josta sen toisen sinnittelin.

Vierailija
7/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sinä ihan rehellisesti aika raskaalta ja perässävedettävältä kuulostat. 

Vierailija
8/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole läheskään niin paha kuin että jos se masentunut on mies.

Vierailija
9/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluukin: kelpaako aloittajalle mies samoilla ominaisuuksilla?

Vierailija
10/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen tämmöisen naisen kanssa, sillä erotuksella että hän parani vaikka oli kärsinyt masennuksesta koko ikänsä. Joskus mietin että mikä oli se joka hänet loppujen sai voimaan paremmin. Hän väittää että rakkaus, mutta itse kallistun siihen että lasten myötä hän alkoi näkemään elämää laajemmin ja kun pitää huolta jostain toisesta niin unohtaa oman itsensä olossa vellomisen.

Itsekin masennuksen sairastaneena tiedän että se on hyvin itsekäs sairaus.

Vierailija
11/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää nostaa miehen elämänlaatua. Masentunut nainen on taakka.

Ei jatkoon!

Vierailija
12/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en alkais suhteeseen jos tuollaista on taustalla. 

Vierailija
13/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No kyllähän sinä ihan rehellisesti aika raskaalta ja perässävedettävältä kuulostat. 

Lähinnä mietin, että kun kaikki muut tekijät on niin sanotusti kohdallaan, niin riittäisikö ne kompensoimaan tuota sairautta. Ilmeisesti ainakaan sinun kohdalla ei, minkä ymmärrän täysin.

Vierailija
14/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen MT-potilas voisi ehkä jaksaa tuota, muut ei.

Vierailija
15/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennus haittaisi mutta tuo elämästä vieraantunut pikkuporvarillisuus ja kuolemantylsä keskiluokkaisuus on masentavaa.

Vierailija
16/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut ongelmia miesten löytymisen suhteen, vaikka ihan sitä vanhaa kunnon kliinistä depressiota sairaalajaksoineen sairastin. Ulkonäölläni on asian kanssa tekemistä ja huumorintajullani, joka synkistelyyn yhdistyneenä ilmeisesti hauskuttaa ihmisiä, sukupuolesta riippumatta siis. Paranin vaihdevuosien aikaan, ja murrosiässähän tauti alun perin laajeni kliiniseksi ja krooniseksi. Voi hormonit. Mieheni kylläkin on taiteilija ja näkee maailman vähän miten sattuu itsekin.

Vierailija
17/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kysymys kuuluukin: kelpaako aloittajalle mies samoilla ominaisuuksilla?

Hyvä kysymys. En osaa sanoa varmuudella, mutta uskoisin, että kyllä. En vain tiedä kuinka paljon kaltaisiani on. Siis että ei ole mitään oheisongelmia kertynyt (päihde-, velka-, peliongelmaa, persoonallisuushäiriötä jne). 

Vierailija
18/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on. Eihän sille mitään mahda, jos se olemassa oleva puoliso sairastuu, mutta en minä ainakaan ole niin hyvä ihminen, että tietoisesti lähtisin rakentamaan elämää aloittajan kuvaamassa tilanteessa. 

Vierailija
19/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! Siltähän se näyttää, että en taida olla kuuminta hottia näillä spekseillä. Mutta ei se mitään, pitää keskittyä muuhun. Toivon kaikille mukavaa syksyn jatkoa ja tsemppiä pimeille kuukausille! -AP

Vierailija
20/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kertovat kuinka masentunut mies on vain taakka ja sellaisen pitää hoitaa itsensä kuntoon ennen kuin edes kuvittelee kelpaavansa naisille.

Miksi tilanne olisi naisilla toinen?