Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ilveksen metsästys sallitaan?

Vierailija
14.10.2023 |

Ei mitään järkeä tässäkään taas. Eteläsuomeen tarvitaan lisää petoja pitämään täysin valtaisaksi kasvanutta valkohäntäpeurakantaa kurissa. Mikäs sen parempi peto niiden harventamiseen kuin ilves. Susia salametsästetään, ei niitäkään täällä tarpeeksi ole. 

Kaikki puheet suomalaisten erityisestä luontosuhteesta on kyllä täyttä roskaa. Istutetaan tänne kuulumaton vieraslaji jonka annetaan levitä villisti ja sitten metsästetään kotoperäisiä petoja jotka voisivat vähentää kantaa. 

Pitääkö ilveksen metsästys sallia?

Vaihtoehdot

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin viimeisen kerran Ilveksen

Sen katse kertoi tuulen voimistuneen.

Vierailija
42/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voispa joskus nähdä ilveksen luonnossa, olisi sellainen kerran elämässä kokemus <3 

Minä olen nähnyt monta kertaa. Yhden nahka on tuossa takan päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilveksen liha maistuu hyvälle. Miksi ihmeessä luonnosta vieraantuneet ihmiset kirjoittavat tällä palstalla asioista joista he eivät ymmärrä mtään. Se että käy kerran kesässä Nuuksiossa ei oikein tee asiantuntijaksi villieläinten suhteen. Tällä palstalla on onneksi mahdollista purkaa sydäntään ja huonoa oloaan ilman etät siitä kärsii kukaan.

Huono provo, ei sitä syödä. On sairasta vähentää ilveksiä koska ne Harventavat ylisuurta kauriskantaa. Itse en koskaan raportoi omista ilveshavainnoistani koska silloin annetaan lisää kaatolupia

Vierailija
44/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiva jos laht@@jat taas ampüv@t toisiaan 👍

heikäläisiä on syytä harventaa jos jotain 🤣

Toinen hävitettävä vieraslaji on nämä keloapinat.

Vierailija
45/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voispa joskus nähdä ilveksen luonnossa, olisi sellainen kerran elämässä kokemus <3 

Haluaisin nähdä sinun nahkasi takkani edessä ja kävellä sen päältä pyyhkien hikiset jalat siihen 🤣

Vierailija
46/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuosta kun laittaa 7- js 9-vuotiaille pojille reput selkään ja kävelemään bussille susien ulvoessa salolla niin saa vähän perspektiiviä asiaan varsinkin kun ne olivat tappaneet viime viikolla naapurin koiran. Ei me mahduta samalle reviirille niiden kanssa. Heikompi lähtee tai kuolee.

Siis miksi olette valinneet asua taajaman ulkopuolella? Sopeutumiskyky ainakin tuntuu puuttuvan.

Vierailija
47/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluaisin nähdä sinun nahkasi takkani edessä ja kävellä sen päältä pyyhkien hikiset jalat siihen 🤣

Siihen tarvitaas miestä eikä marjanpoimijaa.

Vierailija
48/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ette te käännääjät kuitenkaan osuisi 🤣🤣🤣

on se hienoa kun se yksi karhu kurmuutti lahtaajaa  ja nauroin kun toinen oli ampunut itseään omaan jalkaan 😁

Vierailija
49/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuosta kun laittaa 7- js 9-vuotiaille pojille reput selkään ja kävelemään bussille susien ulvoessa salolla niin saa vähän perspektiiviä asiaan varsinkin kun ne olivat tappaneet viime viikolla naapurin koiran. Ei me mahduta samalle reviirille niiden kanssa. Heikompi lähtee tai kuolee.

Siis miksi olette valinneet asua taajaman ulkopuolella? Sopeutumiskyky ainakin tuntuu puuttuvan.

Oikein hyvin on tähän sopeuduttu. Maalla on kivempaa kuin jossain ghetossa.

Vierailija
50/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toivon että kaverisi ampuu sinut ”vahingossa” 😆 olethan sinä niin sotkuisen näköinen kuten joku supikoirakin

aika pienillä rangaistuksillahan te aina pääsette kun teille sattuu näitä ”vahinkoja” toistenne kanssa 👍

Tosi vaivaton tapa päästä vihamiestä eroon 

Vierailija
51/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ette te käännääjät kuitenkaan osuisi 🤣🤣🤣

on se hienoa kun se yksi karhu kurmuutti lahtaajaa  ja nauroin kun toinen oli ampunut itseään omaan jalkaan 😁

Ja nämä tenunenut ampui myös sitä karhun olla olevaa miestä pari kertaa jalkaan 😂😂😂

Vierailija
52/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on kettutytöt kun niitä tarvitaan?

Vierailija
53/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

missä on kettutytöt kun niitä tarvitaan?

Ne olisikin hyviä hunaja-ansoja kännääville lahtaajille. Sitten vaan äijät häkkiin 😁

Vierailija
54/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti saa ihmisen muuttamaan jonnekin korpeen jos ei siedä että siellä on mitään elollista? Itse kasvoin lapsuuteni metsän keskellä ja meille oli ihan selvää että kunnioitetaan kaikkea elollista mikä ympärillä on. Isä metsästi ja kalasti vain sen mikä syötiin, mitään eläimiä ei ammuskeltu huvikseen, varsinkaan petoja. Niiden annettiin hoitaa tehtävänsä luonnon kiertokulussa. Jotkut ihmiset eivät kuuluisi maaseudulle lainkaan. 

Vierailija
55/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä helvetti saa ihmisen muuttamaan jonnekin korpeen jos ei siedä että siellä on mitään elollista? Itse kasvoin lapsuuteni metsän keskellä ja meille oli ihan selvää että kunnioitetaan kaikkea elollista mikä ympärillä on. Isä metsästi ja kalasti vain sen mikä syötiin, mitään eläimiä ei ammuskeltu huvikseen, varsinkaan petoja. Niiden annettiin hoitaa tehtävänsä luonnon kiertokulussa. Jotkut ihmiset eivät kuuluisi maaseudulle lainkaan. 

Lisään vielä sen että jos tiedettiin että jossain mahdollisesti liikkuu joku peto, niin siitä ei vahingossakaan mainittu yhtään kenellekään mitään. Maaseudulla luontoviha elää joillain hyvin vahvassa, varsinkin kepulaisissa. 

Vierailija
56/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluavat valittaa ja uhriutua kun elämä on niin rankkaa, niin rankkaa. Luonnossa on eläimiä. Kaikki eläimet on tapettava ja metsät kaadettava, asfalttia ja betonia päälle. Mikään elollinen ei saa tulla omalle tontille. 

Vierailija
57/77 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toivon että kaverisi ampuu sinut ”vahingossa” 😆 olethan sinä niin sotkuisen näköinen kuten joku supikoirakin

aika pienillä rangaistuksillahan te aina pääsette kun teille sattuu näitä ”vahinkoja” toistenne kanssa 👍

kunnon teiniangsti...

Vierailija
58/77 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tenunenäangstilaiset haluaa tappaa lystikseen suurpedot 😡🤬

Vierailija
59/77 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tenunenäangstilaiset haluaa tappaa lystikseen suurpedot 😡🤬

Vierailija
60/77 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri luontojärjestöt yrittävät nyt vaikuttaa asiaan, esimerkiksi WWF. Toivottavasti kaatoluvat saadaan peruttua.