Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikon työeväät

Vierailija
12.10.2023 |

Alkaa tuntua jo 90-luvun lamalta, kun miettii minkälaiseen lounaaseen kannattaa rahansa laittaa, vai ottaako eväät. Muistan aina, kun äiti pakkasi isälle töihin mukaan kahvitermarin ja pinon ranskanleivästä tehtyjä voileipiä. Mitkä ovat omat tee-se-itse lounassuosikkisi? Teetkö kattilallisen keittoa vai ostatko pussin lihapiirakoita. Kerro niksisi edulliseen työlounaaseen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämppärit

pannukakkurulla

fetasalaatti

kasvissosekeitto ( oma tekoinen sämpylä ja siemeniä=

perunacurry

Vierailija
2/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen päivän tähteitä, jos on ollut sen verran iso annos, että riittää. Ei koskaan pelkkää voileipää, jos siihen ei ole jotain erikoista, kuten hyvää paistia tai savustettua kalaa. Joskus kaupan salaattiannos, lämmin ruoka tai vaikka maksalaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä jää kotona tehdystä päivällisestä. Nytkin mulla on jääkaapissa pari leivitettyä kanapihviä, muussia, keitettyä pastaa, lihakastiketta. Jotain niistä pakkaan tänään iltavuoroon, mut ajattelin jättää pastat huomiselle. 9 vuotta olen työskennellyt nykyisessä työpaikassa, enkä ikinä ole käynyt työpaikan ravintolassa. Kahvilakin on, en ole ikinä sielläkään käynyt. Jos kävisin työpaikkaruokalassa, menisi sinne vuodessa lounaisiin n. 2300e. 

Vierailija
4/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 banaania

Vierailija
5/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viellä valeilla olet ollut ja mietit lounsata työpaikalla? Tekstisi lähettänyt olet 12.10.23. kello 22:44. Kukin tekee lounaksi sen mitä löytyy jääkapista tai menee ruokatunilla ostaa lounaan.Makuja monia ja rahakin säätelee sen lounaan oston. terv. työtön..

Vierailija
6/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta vuotta vienyt eväät töihin - aina välillä unohtuu, tai sovitaan työkaverin kanssa lounastreffit (nähdään vain pari kertaa kuussa). Aikaisemmin (ennen koronaa) mulla oli työpaikan kaapissa hätävarajemma, josta pystyi tekemään lounaan vedenkeittimen ja mikron avulla; pikariisiä, perunamuusijauhetta, tonnikalapurkkeja, mausteita, nuudeleita, kuivattuja kasviksia jne. Eli ei eväiden unohduttuakaan tarvinnut lähteä mihinkään erikseen syömään tai ostamaan jotain. Yleisin eväs on edellisen päivän ruokaa, tai sitä edellisen - mitä nyt jääkaapissa onkaan tarjolla. Eväs voi olla myös salaatti (vihersalaattia, tomaattia, kurkkua/kesäkurpitsaa, muita tuoreita/kypsiä kasviksia, juustoa tai kalaa (mitä nyt sattuu kotona olemaan) tai keitettyä kananmunaa, riisiä tai pastaa tai kuskusta... ja kastike erillisessä astiassa. Tai ruispala, jonka välissä on peruna/juusto/kasvismunakasta.

Aikaisemmin mulla oli erikseen pakastimessa hylly lounasannoksia varten, mutta koronan myötä alkoi etätyöt, ja siihen ollaan jääty, joten ei noita erillisiä lounasannoksia enää tartte niin olla. Kun oma jääkaappi ja kaikki muutkin on tässä vieressä, niin on helppo tehdä jotain misokeittoa tms pikaruokaa jos muuta ei ole valmiina.

Mutta siis ainakin kymmenen vuotta olen ollut töissä eväiden varassa - jopa työmatkoilla, jos olen yksin liikkeellä. Työkaverien kanssa tulee käytyä sitten jossain ravintolassa/pikaruokalassa. Eväslinjalla olen sekä rahansäästön takia että allergioiden vuoksi. On välillä hieman haastetta löytää "turvallista" ruokaa, jos paikkakunnalla ei ole kotipizzaa, heseä tai mäkkäriä. Niistä saa aina turvallista ruokaa, mutta ei ole kiva aina vetää pizzaa tai hampparia.

Vierailija
7/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hankala samaistua ongelmaasi, kun olen aina syönyt töissä eväitä. Mutta ne on vaihdellen edellisen päivän tähteitä, salaatteja, aiemmin kokattuja ruokia pakastimesta, leipää, puuroa... Mitä milloinkin. Eilen söin aiemmin pakastettua sosekeittoa.

Vierailija
8/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipiä, hedelmiä ja jogurtti tai smoothie. 

Vierailija
9/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla AINA oma lounas mukana: 

joko ruokajämiä kotoa tai ruisleipää ja kananmuna.

Vierailija
10/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan puolivalmiita tai valmiita 4-5pvälle/vkossa, viimeksi tänään. Kriteerinä alle 4€ hinta, välillä toki ylittyy, ja liha jota siinä on, on oltava kotimaista.

Vian ateriat ihan hyviä, jotkut Kokkikartanon samoin, Saarioisten päivän pasta carbonara maistuu välillä, sosekeitot joiden kaveriksi otan riisipiirakan tai ruisleipäviipaleen, Mattila brossin ateria välillä, joskus maksalaatikkoa ja kasvislasagnea, salaattiannos 1-2x/vkossa. Ja aina myös tomaatti+jokin hedelmä.

Vierailija
11/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä leipomossa ja firma tarjoaa kahvit ja leivät tauolle ilmaiseksi. Jos on lyhyempi vuoro ja vain yksi tauko, niin usein menen pelkästään tuolla leivällä. Päivällistä yritän kotona tehdä aina sen verran ison annoksen, että siitä riittää meille vanhemmille töihin seuraavalle päivälle evääksi. Erittäin harvoin ostetaan mitään valmisruokia töihin.

Vierailija
12/12 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen ruokaa, pakastan osan annoksina. Näin on aina jotain mitä napata töihin mukaan. Ruoka sulaa lounastaukoon mennessä ja sitten vaan lämmitys mikrossa. 

Joskus mulla on eväänä puurohiutaleita ja ripaus suolaa mikrokipossa. Töissä lisään siihen vettä ja mikrotan muutaman minuutin. Kylkeen joku hedelmä tai joku kasviksen pätkä.

Tai sitten ihan vaan voileivät.