Mies: jos kävelet väärää eli vastaantulijoiden kaistaa etkä aio väistää naista, mikä on syysi?
A. Olet naisvihaaja, naisen kuuluu väistää miestä ja hakeudut tällaisiin tilanteisiin, joissa voit osoittaa ylemmyytesi
B. Nainen on esim. viehättävä ja yrität saada hänen huomionsa edes hetkeksi kömpelöllä tavalla
C. Olet välinpitämätön ihminen ja kävelet myös miehiä päin
D. Joku muu syy, mikä?
Kommentit (19)
Mitähän ihmettä taas? Missä kävellään kaistoilla?
Kumpi reunaa aloittajan mielestä pitäisi kävellä? Minä kävelen aina oikeaa reunaa, kun havaintojeni mukaan noin 3/4 muistakin. Sitten on tämä neljänneksen vähemmistö, joka kävelee vasenta reunaa, keskellä tai mutkittelee kännykkäänsä tai varpaitaan tuijottaen.
Enkä minä niitä ikinä väistä vaan kävelen reippaasti päin, jos eivät väistä.
Ps. Maantienlaita on ainoa paikka, jossa kävellään vastenta reunaa.
Voi nyt vttu taas! En jaksa ihmisiä! 🤦🏻♀
Vierailija wrote:
Kumpi reunaa aloittajan mielestä pitäisi kävellä? Minä kävelen aina oikeaa reunaa, kun havaintojeni mukaan noin 3/4 muistakin. Sitten on tämä neljänneksen vähemmistö, joka kävelee vasenta reunaa, keskellä tai mutkittelee kännykkäänsä tai varpaitaan tuijottaen.
Ja maantien laidassakin saa nykylain mukaan kävellä myös oikeassa reunassa, jos se on turvallisempaa kuin vasemmassa reunassa kävely.
Mutta jalkakäytävällä pitää kävellä reunassa. Laissa ei vain ole määritelty, kummassa.
Tuo B vaihtoehto on hauska, alkoi naurattaa. Kiitos muuten kaikille miehille (ja naisille) jotka ovat kohteliaita, eivät kävele päälle ja osaa väistää kauas - pyörällä, skuutilla tai jalan.
Ai taas on feministillä keksittyjä ongelmia? 😂
Taas tätä mies nainen jankutusta. Lässyn lää!
D - ei ole olemassa kävelylle väärää ”kaistaa”.
Tämä ei ole mies- naisasia lainkaan. Tasa-arvo. Tasa-arvo ei ole synonyymi naisten vallan kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja maantien laidassakin saa nykylain mukaan kävellä myös oikeassa reunassa, jos se on turvallisempaa kuin vasemmassa reunassa kävely.
Mutta jalkakäytävällä pitää kävellä reunassa. Laissa ei vain ole määritelty, kummassa.
Pitääkö kaikesta säätää lailla? Jos enemmistö kävelee oikeaa reunaa, niin miksi ne kaikki väistäisivät niitä harvalukuisia vastenta laitaa käveleviä?
Foliohattujen ja kaistapäiden (sekä mies- että naispuolisten) tulee pysyä poissa ihmisten ilmoilta eikä tulla turuille ja toreille haastamaan riitaa.
D: Haluan pysäyttää sinut ja muistuttaa että on aika ottaa lääkkeesi
D. Toivon naisen hyppäävän tiukkaan syleilyyn ja sanovan että parisuhde alkaa
Miehet ei katso ympärilleen, ei kuuntele, ei väistä. Monesti kuljen pyörällä ja rimputan kelloa jo kaukaa. Naiset väistää nopeasti, miehet hitaasti tai nainen vetää sen miehen mukanaan väistämään.
Vierailija wrote:
Miehet ei katso ympärilleen, ei kuuntele, ei väistä. Monesti kuljen pyörällä ja rimputan kelloa jo kaukaa. Naiset väistää nopeasti, miehet hitaasti tai nainen vetää sen miehen mukanaan väistämään.
Meillä ihan päinvastoin, vaimoa saa aina olla nykimässä hihasta ettei kävele vastaantulevia ihmisiä, eläimiä tai esineitä päin, tai auton alle.
Miksi juuri naista pitäisi väistää?
"vastaantulijoiden kaistaa"
D. On todettava, että kaistan havaitakseen ja sillä pysyäkseen on oltava oikein kaistapää.
Vanhat ihmiset kävelee kevyenliikenteen väylälläkin vasemmassa reunassa. Onko se joskus ollut sääntönä?
Jalkakäytävällä ei ole kaistaa. Saa kävellä ihan kumpaa reunaa vaan.