Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit kehuu täällä kasvatustaitojaan

Vierailija
12.10.2023 |

Ja moittivat äitiensä sukupolvea huonoiksi kasvattajiksi.   Miksi kuitenkin on kait n 15000 lasta sijoituksessa ja kouluista tulee viestejä käytöshäiriöistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja se on hassua, kuinka uusperheessä ne huonosti käyttäytyvät lapset ovat aina miehen. Eivät koskaan omia.

Vierailija
2/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä väärässä mutta kodissa jossa lapsen  kanssa ollaan ja hänestä välitetään ei tule huumeongelmia eikä yöjuoksuja?

Sisar eilen vähän loukkasikin minua, ensin sanoi että hyvinhän teillä lapset on pärjänneet eikä ollut murrosiän ongelmia mutta kyllä sinä olit tiukkakin.

Ehkä olin, en kuitenkaan raivopää.  Lasten serkku karkasi 16 v kotoa ja oli toista vuotta kateissa, Ruotsiin oli mennyt. Huonossa kunnossa lopulta löytyi.   Heillä oli jopa kuritusta, lasten tarpeita ei huomioitu kun piti saada ökytalo. Tyttö ei jaksanut huonoja vaatteita eikä sitä ettei päässyt lukioon vaan pistettiin amikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ehkä väärässä mutta kodissa jossa lapsen  kanssa ollaan ja hänestä välitetään ei tule huumeongelmia eikä yöjuoksuja?

Sisar eilen vähän loukkasikin minua, ensin sanoi että hyvinhän teillä lapset on pärjänneet eikä ollut murrosiän ongelmia mutta kyllä sinä olit tiukkakin.

Ehkä olin, en kuitenkaan raivopää.  Lasten serkku karkasi 16 v kotoa ja oli toista vuotta kateissa, Ruotsiin oli mennyt. Huonossa kunnossa lopulta löytyi.   Heillä oli jopa kuritusta, lasten tarpeita ei huomioitu kun piti saada ökytalo. Tyttö ei jaksanut huonoja vaatteita eikä sitä ettei päässyt lukioon vaan pistettiin amikseen.

olet väärässä. Myös ns hyvien perheiden lapsilla on huumeongelmia. Enkä tarkoita kulissiperheitä.

kaikki ei ole vanhempien syytä. Eikä ansiota.

Vierailija
4/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olet väärässä . Vaikka kuin välittäisi,niin ongelmia voi tulla.

Se on monen tekijän summa.

Vierailija
5/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oikein edes kehu. Haukkuu vain miten muut toimii, mutta ei anna vinkkejä miten kannattaa toimia tehdäkseen paremmin.

Vierailija
6/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalletaanko nykyisin edes kasvattaa? Tai pystytäänkö kirjoittamaan auki, mitä lapsen toivotaan oppivan? 

Vierailija
7/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyäidin kasvatus yksinään riitäkään. Näkyy mm. huostaanottotilastoissa.

Vierailija
8/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmastikaan saa suosiota, mutta pelkkä välittäminen ei ole kasvattamista. Koti voi olla vaikka kuinka välittävä, mutta jos sen lisäksi ei kasvateta lasta niin ongelmia tulee. Ja sama toistapäin. Jos vain kasvatetaan mutta ei välitetä niin ongelmia tulee.

Vierailija
9/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen ensimmäinen pykälä : näytä itse mallia. Jos perheessä vanhemmat melskaa ja riitele, sehän on valitettavasti käytöksen oppitunti pahimmasta päästä.

Vierailija
10/10 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kasvatuksen ensimmäinen pykälä : näytä itse mallia. Jos perheessä vanhemmat melskaa ja riitele, sehän on valitettavasti käytöksen oppitunti pahimmasta päästä.

ja risti kätesi ja toivo ettei lapsen elämässä tapahdu mitään kriisejä ( esim. ystävän / kumppaninkuolema/ kiusaaminen), joka saattaa vaikutta vanhempien juttujen lisäksi